Skip to content

toyota4wd.dk

  • Info
  • Kalender
  • Regler
  • Links
  • Persondata

Toyota 4WD Club Danmark

En klub for alle 4WD mærker

17. maj 2022 / Regler

Trophy Regler

1. januar 2022 revideret maj 2022 med slet af linjen i T4: Et køretøj må kun gennemføre banen én gang.

TR. 1 Hold
Et hold består af min 2 og maks. 3 biler, og max. 6 aktive / startene personer pr. bane, samt mindst en official.
Kun holdets navn, og en ”ankermand” behøver at gå igen, for at holdet kan komme i betragtning til
mesterskabet. Det er dog kun det til finalen fremmødte mandskab, der vil blive fremhævet som evt. mestre.
Der kan udpeges en stedfortræder for ankermanden om nødvendigt.

TR. 2 Sikkerhed
Alle køretøjer skal mindst have et 4 punktsbur (hovedbøjle v. B-stolper og 2 bagud vendte stræberarme),
udført i minimums rørdimensioner svarende til ræserbyg eller FIA. Tværstiver i buret er ikke nødvendig, men
anbefalelsesværdig – evt. hængslet. Der skal benyttes hjelm og seler i køretøjerne. Det er
anbefalelsesværdigt ydermere at medbringe handsker til brug ved arbejde med spil. Der skal forefindes en 2
kg ildslukker i hvert køretøj. Grej i/på køretøjerne skal være forsvarligt fastgjort under kørsel på banerne,
f.eks. jordanker, sjækler stropper, sandstiger, osv.

TR. 3 Tilladte køretøjer
For at deltage i et arrangement, skal køretøjet være forsynet med 2 aksler med træk på begge aksler, min.
egenvægt 800 kg og max. faktiske vægt 3500 kg. Køretøjet skal enten være godkendt og forsikret til kørsel på
offentlig vej, eller være godkendt og forsikret af Toyota 4wd Club Danmark (vognbog SKAL medbringes). Man
kan ikke deltage med atv-, cross-, lastbillignende køretøjer. Der vil blive afholdt teknisk kontrol umiddelbart før
hvert løb, for alle deltagende køretøjer.

TR. 4 Baner
Banen gennemføres 3 gange med minimum 2 biler. Hvert deltagende hold skal selv bygge en Trophybaner,
som skal være klar og evt. godkendt til fører/official-briefing. En bane køres efter point og på tid. Max. banetid
er 45 min. medmindre andet bliver oplyst ved indkaldelse til løbet. Banen skal markeres med en startport hvor
bil nr. 1 skal holde stille, samt en slutport. Alt startende grej samt deltagere, SKAL passere samtlige
porte(tæller som glemt grej). Banens strækning skal være tydeligt afmærket og min. 3 meter i portbredde. Evt.
”særregler” for en bane skal godkendes af løbsledelsen. Særregler kan ikke ”omskrive” de gældende regler,
men kun tilføje til regelsættet.
Der kan kun være et hold på en bane af gangen. Tidsforbruget på banen skal noteres i tilfælde at pointlighed.
Når et køretøj har passeret slutporten, må det kun hjælpe ”baglæns” gennem denne port, uden selv at
passere den igen(baglæns).

TR. 4.0.1
Der må køres et køretøj udenfor banens forløb (porte), og hjælpe de andre køretøjer. Official skal orienteres
omgående ved brug af denne regel – det må gerne besluttes at benytte reglen efter holdet er startet på
banen.

TR. 5 Pointberegning
For gennemført bane tildeles én af følgende:
50 point hvis banen gennemføres med 1 køretøj
80 point hvis banen gennemføres med 2 køretøjer
100 point hvis banen gennemføres med 3 køretøjer
15 point ved ikke at gøre brug af regel TR. 4.0.1
Straf – Minuspoint:
05 point pr. væltet pind/sprunget minebånd
05 point for glemt grej, uanset mængde
05 point pr. køretøj på banen ved banetidens udløb.
10 point pr. køretøj ikke startet.
Er banen ikke markeret, betragtes bilen som værende på banen, hvis den helt eller delvis står indenfor
”sigtelinjerne” mellem de pinde/markeringer der står yderst på banen. Det er efterfølgende Officials afgørelse
om der er et område på banen hvor køretøjet kan efterlades.

TR. 5.1 Cup-mester
For at komme i betragtning som mester af trophy-cuppen, skal holdet have deltaget i alle årets afdelinger
”minus én”, samt finalen.
TR. 5.1.1 Beregning Cup-mester
Cup-mestrerne findes ud fra årets placeringer, i de som minimum krævede afdelinger, for at komme i
betragtning – Eks: er der 5 afdelinger regnes der ud fra 4, og er der 4 afdelinger regnes der ud fra 3 etc.
Placeringerne omregnes i point efter følgende:
1. plads = 20 point
2. plads = 17 point
3. plads = 15 point
Herefter tildeles 14, 13, 12, 11, etc. point.
Ved lighed mellem hold, afgøres deres indbyrdes placering af cuppens finaleresultat.

TR. 6 Banebestemmelser
Ved banen skal der være en official tilstede, fra det banebyggende hold. Anvisninger fra official SKAL følges.
Ved førerbriefing afgøres det ved lodtrækning hvilken bane det enkelte hold skal starte på, samt
starttidspunkter til banerne.
Ved starttidspunktet starter det kommende holds tid, uanset om dette måtte være fremmødt/klart. Dette sker
af hensyn til løbets samlede afviklingstid. Det er tilladt at påbegynde en bane før tid, såfremt det foregående
hold er ude af banen, og at official indvilger hertil. Er banen spærret på starttidspunktet af et andet/andre
køretøj(er), og dette/disse ikke umiddelbart kan passeres, træffes en beslutning om banens videre
gennemførsel af løbsledelsen alene.

TR. 7 Protest/klage
En protest skal indgives til løbsledelsen senest en time efter løbets afholdelse. Det er så op til løbsledelsen
alene at vurdere om der kan træffes en afgørelse på stedet, eller om der skal indhentes yderligere
oplysninger.

TR. 8 Briefing
Inden afvikling af løbet afholdes der en briefing for en af holdet udvalgt repræsentant (evt. 2) samt officials.
Denne briefing ledes af løbsledelsen, eller en af denne udpegede person. Følgende bør omhandles til
briefing:
– Opråb af hold
– Præsentation af officials
– Sikkerhedsbestemmelser
– Startrækkefølge og -tider
– Evt. ændringer i dagen program

Post navigation

Next Post:

Unlimited Regler

Kommende Arrangementer

Månedens Billede

Forum

Toyota4wd Forum

Resultater 2019

Trophy Cup 2019

Unlimited Cup 2019

Trial 2019

Klubmesterskab 2019

Juleløb 2019

 

 

 

Andre arrangementer/Info

Tjekliste ved ræsersyn

Trophy 2 Afd. 2021

Trophy 3 Afd.2021

 

 

 

Toyota klubbens facebook side

toyota 4wd club danmark

Resultater 2022

© 2023 toyota4wd.dk