Trialregler 07??????

Har du spørgsmål til vore regler eller måske forslag til forbedringer / ændringer så skriv her.

Trialregler 07??????

Indlægaf Palle » fre mar 16, 2007 11:35 am

Hej
Jeg skriver lige her også, da der nu er oprettet en gruppe for denne type tråd.

Jeg har et par spørgsmål i forbindelse med trial cuppen.
Og jeg håber virkelig på, at folk vil deltage i debatten, gerne løbsledere.

1. Er reglerne for årets trial cup på plads? Eller skal der køres efter gamle, ikke opdaterede regler?

2. Hvem kører i proto? Her mener jeg om der er nogen der har bygget deres biler om til de "nye" regler.

3. Hvem føler sig som jeg, lidt hjemløs fordi bilen egentlig passer meget bedre i klassen Pro-mod? Det jeg mener her er, hvorfor lave en klasse om, så ingen eksisterende danske biler passer ind her? der jo er i forvejen ikke for mange der bygger biler, til de store klasser.
Et alternativ kunne være, at køre videre med de samme(eksisterende) biler og så kalde dem pro-mod, indtil dere står nogle biler der passer ind i protoklassen? Grunden til at det er lidt vigtigt, er at når man kører en hel sæson i proto i DK, skal man pludselig skifte klasse til Internationale konkurrencer, det syntes jeg ikke er så smart.

4. I standard klassen står der: dæk max 31" Kan det ikke laves om til et centimetertal, da 31" kan være et vidt begreb, mange andre steder hvor der er størrelsesbegrænsning på dæk, har man en "gaffel" til at måle størrelsen med? Eller måske ændres til den Svenske model, hvor man må køre med den størrelse der kan være der, uden at lave ændringer på bilen.

5. Til sidst vil jeg gerne vide hvor reglerne bliver lavet Og om det ikke kunne være en idé, at lave en tråd for forslag til regler/ændringer.


Alt ovenstående er på ingen måde kritik, men bare nogle forespørgsler, som jeg meget gerne vil have lidt feedback på.
Og jeg er også fuldt ud klar over, at det er tæt på sæsonstart(derfor mener jeg også det er meget relevant), så decideret ændringer, kan være meget vanskeligt.
Men en opdatering, på den eksisterende regeltekst, kan der vel ikke være noget i vejen med?

Venlig hilsen
Palle
Palle
 
Indlæg: 118
Tilmeldt: fre okt 07, 2005 8:11 am
Geografisk sted: Østjylland

Jeg tror nok jeg kører Proto... men er i tvivl

Indlægaf dreawus » tirs apr 24, 2007 11:55 am

Jeg vil give Palle ret i at det virker lidt svært at finde rundt i hvilke klasser der skal køres i, og efter at have nærlæst regler for modificeret og proto er jeg kommet til den konklusion at jeg ikke helt ved hvad jeg skal køre i.

Jeg har en suzuki 413 med de orginale fjedre under og spiral fjedre som hjælpe fjedre.

i reglerne for proto står der under fjedre : FRIT
i reglerne for modificeret står der under fjedre: orginale fjedre bibeholdes....... skal det tolkes som at man må godt forlænge lasker, og sætte ekstra fjedre på, eller at der ikke må røres ved fjedrene overhovedet.

Vi ses forhåbentlig til en sjov weekend på sjælland...
dreawus
 
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør jun 03, 2006 5:11 pm

Svar

Indlægaf Finn Nørlem » man maj 21, 2007 12:38 pm

Hej
Jeg kan se der ikke er andre der vil svare på dit spørgsmål
Det er rigtig at i proto er fjedre FRIT
Det vil sige du må bruge alle former for fjedring, blad - sprial - luft
eller selv bygge et fjedrings system.

I modificeret står det tydelig at: Oprindelig type bibeholdes, ej justerbar under kørsel.
Det vil sige at er din bil bygget på ramme med bladfjedre, ja så køre du med blad fjedre, du må godt lave længre fjedre eller lasker, med resultatet skal være at Oprindelig type bibeholdes
Det samme gælder hvis din bil er født på spirel.
Altså hvis du mixer de to fjedre systemer vil du rygge op i proto

MVH: Finn Nørlem Jensen
Finn Nørlem
 
Indlæg: 349
Tilmeldt: tors sep 15, 2005 9:18 pm
Geografisk sted: ålborg

Indlægaf dreawus » tors maj 31, 2007 1:36 pm

Hej Finn

Tilsyneladende er vi ude i tolkning af ord.... :)
Jeg læser teksten som der står under modificeret som: at de orginale fjedre skal være der men der står ikke noget om at der ikke må sættes hjælpe fjedre under....

Dette blev afprøvet under 1 og 2 afd af trial på sjælland, og der må jeg nok sige at de var lige så meget i tvivl som jeg selv er, med hensyn til hvad der skal forståes på det punkt.... :)
Enden blev at palle (med spirillen) og jeg kører Modificeret i år, eller indtil andet bliver pålagt os.

Der hvor jeg vældig gerne vil hen med det her er at der kommer lidt focus på disse regler og beskrivelsen af dem.

Det er lidt ligesom skatte regler, kan man finde et smuthul, så udnytter man det, der derved kan der opstå en masse polimik og unødvendig forvirring om det er lovligt eller ej.

Kommer til Ålborg og hygger på lørdag så kunne det jo være vi ses.
dreawus
 
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør jun 03, 2006 5:11 pm


Tilbage til Regler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron