Camping udstyr

Skriv her hvis dit emne ikke hører under teknik

Camping udstyr

Indlægaf Carsten Dyssell » tors dec 31, 2015 12:22 pm

Kære Alle.
Først og fremmest godt nytår, jeg er nyt medlem og ny Toyota land cruiser (camper 2007) ejer. Jeg har tjekket op på udstyret i min bil, for ikke at komme i klemme hos Skat, jeg har skaffet alt manglende udstyr, men er kommet til kort mht. At slå mit campingudstyr ud, jeg har søgt og søgt efter manualer og billeder, som kunne gøre mig klogere men desværre uden held. Der er snak om den karakteriske grå boks, som i mit tilfældet er placeret i højre side af bagagerummet, men den kan afklippes. Er der nogle af jer som ved, hvordan man kan finde en manual eller et billede af læne sig op af ??
Godt nytår.

Mvh. Carsten
Carsten Dyssell

Re: Camping udstyr

Indlægaf knissen » fre jan 01, 2016 9:24 am

Hej Carsten, fedt med en camper - jeg har en tilsvarende. Jeg fik en "lidt tynd" manual og nogen billeder fra Toyota. Den deler jeg gerne med dig - ligesom jeg også gerne viser dig hvordan det slås op. Send mig en mail adresse, så smider jeg det afsted.

Godt nytår
/Kasper
Vedhæftede filer
Brugervejledning til Land Cruiser 120 Camper.docx
(14.69 KiB) Downloadet 141 gange
all the best
Kasper Nissen

Toyota Land Cruiser J120 VX
+ et utal af 4x4 / 6x6 olivengrønne skønheder
knissen

Geografisk sted: Gludsted

Indlægaf Nynne » lør jan 02, 2016 7:44 pm

Hej Kasper, jeg bliver lige om lidt også ejer af en camper 120. Vil meget gerne være sikker på at alt udstyr er i bilen - findes der en oversigt fra Skat over, hvilket udstyr man skal have med i bilen? Jeg vil meget gerne også have billeder/manualer eller andet, hvad I nu har, på nych@dr.dk.
Er der i øvrigt nogen der har erfaring med at betale hele restafgiften og slippe for camperudstyret - hvor meget det ca koster?
vh Nynne
Nynne

Geografisk sted: københavn

Indlægaf knissen » lør jan 02, 2016 10:18 pm

Hej, jeg fik følgende fra Toyota DK:

"Angående indhold i en Land Cruiser Camper

Følgende udstyr skal medbringes i bilen under kørsel.

1. stk. umbracho nøgle
1. stk. alu-beslag (se vedlagte viste foto) til at holde hæve taget åben.
1. stk. teltdug til montering på hæve tagets sider.
2. stk. luftmadrasser/liggeunderlag.
1. stk. køkken bestående af: Vask, Spritblus/spritkoger, Ferskvandstank, Spildevandstank, Skabslåge på siden af køkken, som samtidig kan bruges til bord.
1. stk. roset (inkl. selvskærende skruer) til montering i vognbund.
1. stk. alu-rør til placering i roset som holder for bord.
1. stk. beslag for bagud vending af sæde bag førersædet. (Sort beslag, se vedlagte viste foto).

For god ordens skyld må vi desværre meddele, at vi ikke ligger inde med løsdele til LC Camper.

På vores hjemmeside www.toyota.dk, kan du under tidligere Toyota modeller, downloade brochure på en LC Camper

Venlig hilsen
Toyota Danmark A/S
"
all the best
Kasper Nissen

knissen

Indlægaf frede.gv1 » lør jan 09, 2016 11:07 pm

jeg køre en seat :roll: camper.... jeg har set på skrift ved min synsmand at der SKAL ku redes op til 4personer i en camper. jeg ville nok lige undersøge det med de 2 soveposer/liggeunderlag. det er uanset om man er 2 eller 5 i bilen.

jeg køre selv med 4 liggeunderlag og 4 tæpper + køkkenudstyr.
Thomas Lundy AKA COLA-MAND
jimny, sami-aksler, 2xarb. longfield, 5,14-1 transfer, 31" boggere. Aisin 1000 toyotaspil m 9hk bow3.

Vi ses... cola
frede.gv1

Geografisk sted: Ejby

Indlægaf knissen » man jan 11, 2016 11:25 am

Vedlagt findes SKAT´s info folder om problematikken.
Vedhæftede filer
Pjece fra SKAT.pdf
(221.42 KiB) Downloadet 116 gange
all the best
Kasper Nissen

knissen

Indlægaf knissen » man jan 11, 2016 11:29 am

knissen skrev:Vedlagt findes SKAT´s info folder om problematikken.

Og her er der jo ingen tvivl - der skal være 4 sengepladser dvs. 4 underlag. Sengetøj er ikke nødvendigt ... meen det er nu altid godt at have tæpper / sovepose med :)
all the best
Kasper Nissen

knissen

Indlægaf Nynne » tirs jan 12, 2016 11:27 am

Jeg har nu modtaget et svar fra SKAT, som rejser flere spørgsmål, end det besvarer.

Til Nynne Bjerre Christensen

Tak for din henvendelse.

Jeg sender her fortegnelsen 6/2005, som din autocamper er godkendt efter. Her du kan se hvad der skal medbringes i autocampere og hvordan den skal være indrettet.
Hvis der skal bruges værktøj til f eks at hæve taget skal dette også medbringes i autocamperen.

Der stilles ikke specifikke krav til at du som fører af autocamperen, skal kunne betjene campingudstyret fuldt ud. Du skal dog som fører/ejer på forlangende fremvise campingudstyret. SKAT´s medarbejdere er som regel behjælpelige med at efterprøve køretøjets indretning. Fører/ejer vil også have mulighed for at tilkalde assistance.

Der skal ikke medbringes en toldattest, da det vil fremgå af din registreringsattest at køretøjet er en autocamper.

Med venlig hilsen
Bente Olufsen
SKAT

Tlf. 72 22 18 18

Hvis I kan se hele dokumentet, kommer linket her:

https://www.skat.dk/WEBsrv/SKAT_eKontak ... tid=726302

Jeg har også taget et screendump af svaret og vedhæftet.
Det fremgår faktisk ikke om der er tre eller fire sovepladser og det fremgår ikke hvor mange liggeunderlag/evt soveposer, man skal have med. Til gengæld fremkommer der det overraskende, at "alle overskydende seler skal være fjernet og beslag i bunden skal være fjernet eller ubrugeliggjort". Det synes jeg er meget mærkeligt, eftersom Toyota har solgt alle bilerne med otte seler og beslag i bunden til tredje sæderække helt som de plejer. Har jeres biler ikke også otte seler?
Jeg spørger også til, om man skal kunne demonstrere det hele i brug. Til det svares der, at det skal man ikke, "fører/ejer vil dog have mulighed for at tilkalde assistance."
Men det burde jo ikke være nødvendigt, hvis det ikke skulle demonstreres ? Således oplyst/vildledt.
HUSK at I skal medbringe skruetrækker til rosetten til køkkenbords-bunden. Den fremgår ikke af Toyotas tjekliste! En af mine venner er Toyota forhandler, og en af hans tidligere Camper-kunder er lige blevet knaldet for at køre med 1-2 liggeunderlag for lidt. Så jeg tror, SKAT gør hvad de kan, for at finde håret i suppen.
vh Nynne
Vedhæftede filer
camper.jpg
skat svar camper
camper.jpg (2.53 MiB) Vist 1506 gange
Nynne

Indlægaf knissen » tirs jan 12, 2016 11:58 am

Hej Nynne,
Tak for yderligere info.

De overskydende seler og beslag er fjernet i min.

Toyota skriver at rosetten skal være med:
1. stk. roset (inkl. selvskærende skruer) til montering i vognbund.

Og jf. SKATS pjæce (se tidligere indlæg med vedhæftet fil) skal der være 4 sove pladser, men senge tøj er ikke nødvendig.
Det står sort p åhvidt, så den officielle SKAT pjæce er nok fin at have i bilen :)

God tur ud i verden
all the best
Kasper Nissen

knissen

Indlægaf Nynne » tirs jan 12, 2016 3:41 pm

Jep, men du skal også huske en stjerneskruetrækker til at montere rosetten, hvis den ikke er i bunden allerede.
Mærkeligt med selerne, alle de biler, jeg har set på, har været med seler i hjørnet bag køkkenet.
vh Nynne
Nynne

Indlægaf farsged » tirs jan 12, 2016 8:40 pm

Antal af sengepladser i en camper afhænger jo af årgangen, før 1 september 2007, hedder det 2 sovepladser efter 1 september 2007 skal der være 4 sengepladser, og sengetøj er puder/dyner og lignende, men liggeunderlag/luftmadras eller lignende skal medbringes til det godkendte antal sovepladser, står jo tydeligt i pjecen fra skat som der er linket til.
Rigtige mænd kører 4x4 med lad.
Aksel Mikkelsen
farsged

Geografisk sted: Skive

Indlægaf knissen » tirs jan 12, 2016 9:47 pm

farsged skrev:Antal af sengepladser i en camper afhænger jo af årgangen, før 1 september 2007, hedder det 2 sovepladser efter 1 september 2007 skal der være 4 sengepladser, og sengetøj er puder/dyner og lignende, men liggeunderlag/luftmadras eller lignende skal medbringes til det godkendte antal sovepladser, står jo tydeligt i pjecen fra skat som der er linket til.

1 september 2000 er skæringsdatoen.
Dermed er alle J120 omfattet.
"Autocamperen skal være indrettet med sovepladser. Er autocamperen registreret første
gang efter den 1. september 2000, skal der være mulighed for opredning af egentlige
sovepladser for mindst 4 personer. Er autocampere registreret første gang før den 1. september
2000, skal der være mulighed for opredning af sovepladser til mindst 2 personer."
all the best
Kasper Nissen

knissen

Indlægaf Nynne » tirs jan 19, 2016 9:54 am

Jep, SKAT bekræfter, der skal være fire liggeunderlag, og altså ikke kun de to som bilen er leveret med, men ikke soveposer.
Nynne

Indlægaf kramer » ons jan 11, 2017 5:08 pm

Hej Med jer.

Har lige købt en TL camper. Er der nogen der ved om man må pille sæde nr. 7 ud som sidder omme bag i ?
Er godt klar over at alle campingdele skal være der.

Vh
Kramer
kramer

Indlægaf Chiliangel » lør apr 08, 2017 7:54 am

Hej alle,
Jeg er nyt medlem. Har lige købt en Land Cruiser VX 100, og troede jeg havde alt udstyr. Læser nu noget om beslag til at vende stole? Gælder det også min model eller er det kun model 120? Ved nogen herinde det?

Det er ikke så nemt at finde info om min model, de fleste jeg kan finde er m 120, men måske er det samme regler.jeg vil gerne bruge min bil som camper og ikke kun indrette den af hensyn til Skat. Må jeg ændre på mekanismen til at løfte tag, så det er lettere at betjene?

Har nogle oplysninger? Vil være meget taknemmelig for svar, hvis nogen af Jer har erfaringer.

Mange hilsner
Gitte
Chiliangel

Næste

Tilbage til Andet