hvad er det lige der gælder...

Spørgsmål og oplysninger omkring sikkerhed, herunder forsikring !

hvad er det lige der gælder...

Indlægaf dreawus » søn apr 05, 2015 7:28 pm

Hej alle.

Som nogle få måske nåede at se, inden det blev fjernet fra facebook siden, har jeg været nede til 2 gode og hyggelige dage i Oksbøl, og kørt trial på gode baner, fået fundet ud af hvad der skal skæres væk af skærm forøger og diverse andet, :)
Dog oplevede jeg noget som jeg ikke synes er helt i orden, men det kan godt være det bare er mig der ikke lige er helt up to date med hvad vi må og ikke må...
så bare lige for at opsummere, så vil jeg være rigtig glad for at der lige er nogen i sikkerhedsudvalget (hvis vi har sådan et :) ) der kan fortælle mig hvad der gælder...
Så vidt jeg har forstået må der ikke befinde sig flere i bilen end der er sæder og seler til, og det gælder både racer og indregistrerede biler... Så et barn der sidder i ladet, eller en chaufør med et barn på skødet i en racer, imellem 2 baner er heller ikke OK formoder jeg...
Jeg er ret sikker på at dem der kører med de små nok skal passe på, men det er jo ikke ensbetydende med at der ikke er andre der kan komme til at køre ind i dem, og jeg er ret sikker på at den ikke bliver sjov at forklare med hensyn til vores racerforsikrings udbyder....
At vi voksne vælger at sætte os ind i en bil og tosse rundt og fylde den med vand eller rulle rundt i den, er som jeg ser det vores eget ansvar, men at tage ansvar for børn eller for den sags skyld voksne der ikke er placeret i et sæde med sele på, er efter min mening ansvarsløst.

Venlig hilsen
Per Lorensen.
Pajero V6 12v 150 hk Aut.
dreawus

Re: hvad er det lige der gælder...

Indlægaf Thomas » man apr 06, 2015 8:09 pm

Hej Per

Jeg så godt billedet, men vi har ikke fjernet det - det har manden som slog det op selv gjort. Vi spurgte ham pænt, og ellers havde det været der endnu!!

Censur findes kun over for indlæg som er personligt grove og lignende samt ødelæggende for klubben!!!
Men jeg kan ikke mindes at vi har slettet andet end spam?

Det drejer sig om et billede hvor der står en person på siden af en bil gennem noget dybt vand for ikke at få våde tær, det foregik stille og roligt, uden at kompromittere sikkerheden. Teksten lød udfordrende i forhold til hvad man kunne tyde af billedet - noget i stil med "Er dette sikkerhed" - jeg kan ikke lige huske det ordret. Vi mente ikke billede og tekst passede sammen - vi mente det gav et vrangbillede, vi ikke ønskede som reklame for den klub vi alle er en del af. Men vi har skam diskuteret situationen på mødet i går/søndag, og mener ikke der er problemer når der køres i skridttempo/let løb og folk hænger ved bilen for ikke at få våde tæer. Det er værre med folk som hænger ved bilen når der køres med sidehæld, hvor der er risiko for at både bil og mand triller afsted i fællesskab. Vi synes dog at holdene er blevet super gode til at bruge stropper i stedet.
Men det værste som kan ske hvis man falder af gennem vandet, er vist at man bliver våd - det blev vinderen af årets kvajepokal i hvert tilfælde. :lol:

Folk på ladet - NEJ!
Blev påtalt to gange efter mit vidende.

Børn på skødet - tjae, jeg synes den er svær, men den kommer da helt sikkert op på næste møde. Jeg kan jo tage dem med i min VX100 bus gennem terrænet eller på motorvejen ganske lovligt uden de har seler på omme i bag - men om det er ok?
Eller foran på bænksædet i en '45 eller gammel jeep - skal vi forbyde dem at køre i terrænet? Det synes jeg ikke, lige her vil jeg meget hellere appellere til folks sunde fornuft, som de fleste heldigvis har meget af. Så jo der kan sagtens være flere i en bil end der er seler til.
Jeg kørte selv med et barn på skødet mellem to baner i skridttempo og en barnevogn på ladet med MASSER af mellemgas - det sidste var måske dumt, da lyden snyder øjnene. Efterfølgende gjorde jeg det op til pitten med skridttempo - det har jeg ikke selv noget problem med. Storebror sad i øvrigt ved siden af på sin fars skød.

Men som lovet bliver den da lige vendt på næste møde.
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf dreawus » tirs apr 07, 2015 7:06 pm

Hej Thomas.
Nu vil jeg lige gør opmærksom på at de episoder jeg hentyder til var ikke nogle der kørte en bane eller lignende men alm kørsel mellem baner.

Jeg er helt sikker på at dem der evt kører med en "ekstra" i bilen kører forsigtigt og passer på, men jeg ville ikke have det godt, med at være den der ved et uheld kom til at køre ind i dem... også selvom jeg kører forsigtigt, for dette vil kunne ske, og især i Oksbøl hvor vi ligger og kører rundt imellem bakker og sandklitter hvor vi ikke kan se hvad der lige er rundt om hjørnet..og vi kan vist ikke være uenige om at det ikke altid foregår i sneglefart imellem banerne, når holdene skal frem...
Og jeg var da meget i tvivl om jeg skulle gå hen og sige min mening til dig da jeg så du kom tøffende med et lille barn på skødet, men det får vi vel en eller anden officiel holdning til nu hvad der er ok og hvad der ikke er ok.

Venlig hilsen
Per Lorensen.
dreawus

Indlægaf Thomas » tirs apr 07, 2015 8:24 pm

Synes da helt klart du skal komme hen og give din bekymring til kende en anden gang, der er altid plads til nye input :idea:
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf Flemming » ons apr 08, 2015 6:20 am

Per, måske var det bedre at du tog fat i problemet (hvis det var et sådan) på stedet og "i situationen".
Måske man bedre kunne tale om det og forstå hvad og hvorfor og det kunne måske tænkes at der var tale om en misforståelse eller andet.

Jeg har også flere gange til bl.a. Ørbæk Marked talt med store bogstaver til dem der kørte rundt på den lille bane om hvorfor f.... de ikke have sikkerhedssele på....når man så kommer ud og kigger ind i bilen, sidder de alle (ja nogen var der flere end 2 i) med seler på...........jeg kunne bare ikke se det på afstand.....undskyld.....

Jeg mener bare at, hvorfor ikke tage et evt problem i situationen i stedet for at skrive lange taler omkring et evt problem....hvis det er der....

Alle ved jo at der skal være seler til de personer der KØRER med i bilerne....så hvorfor ikke gå over til dem og tjek og evt tage den i opløbet......vi kan vel alle glemme....

Per, tag den op på næste generalforsamling.... måske vi så kunne få generalforsamlingen til at vare mere end en halv time...

mvh
Webmaster
Flemming Pedersen
Flemming
Site Admin

Geografisk sted: Gudme, Sydfyn

Indlægaf dreawus » ons apr 08, 2015 4:56 pm

hej...

Flemming...
Jeg har skam også prøvet at nævne det til en som kom kørende med børn siddende i skødet før.. og det fik jeg af vide at det skulle jeg sku ikke blande mig i... og sjovt nok synes jeg at kunne mindes at dette har været drøftet før efter der var nogle der et år kom lidt galt afsted, nede i Oksbøl fordi de sad omme i varerummet på en bil... og det var min opfattelse at man ikke kørte rundt med flere i bilen end der var sæder og seler til.
Når jeg så ser Thomas komme kørende med en pige sidende i skødet , så bliver jeg da helt i tvivl om det er ok eller ej... (han er jo formand, så måske var der særregler for ham :) ) for hvis det er ok.. så bliver det da helt klart nemmere at lige tilbyde de stakkels mennesker der troligt traver flere 100 meter igennem sandet bare for at kigge på at vi tosser rundt, et lift.

Og tro mig, hvis jeg var sikker i min sag så havde Thomas også fået min bekymring om dette af vide da jeg så det, men nu kan det jo være at der vil komme en officiel udmelding om dette så der ikke er nogen tvivl mere.
Grunden til jeg ikke nævnte det på generalforsamlingen er ganske simpelt ... det skete Lørdag.

Venlig hilsen
Per Lorensen
dreawus

Tilbage til Sikkerhed