sikkerhedsbur

Spørgsmål og oplysninger omkring sikkerhed, herunder forsikring !

sikkerhedsbur

Indlægaf troels » tirs dec 02, 2014 8:45 pm

Ja som overskriften siger så skal vi til det igen :roll:
Har hørt at gadebiler til trophy skal have bur monteret, men efter hvilke regler, og hvordan skal det monteres ?

Denne tråd skal ikke opfattes som brok, men kun som god information, da jeg er ved at opbygge "ny " 4x4 :D
Mvh Troels Tlf 2343 2780
troels

Geografisk sted: Fredericia

Re: sikkerhedsbur

Indlægaf krüger » tirs dec 02, 2014 9:39 pm

4 punkter I karossen Troels, som et dasu bur, eller i rammen som den rigtige løsning. uanset vil jeg næsten mene din gamle 160'er med ladbøjle opfylder kravet (til sammenligning) :wink:

jeg har fået nys om at de kommer på forum under sikkerhedsregler indenfor kort tid :)

-
Krüger's J4 serie garage:
viewtopic.php?f=25&t=5828
-
Brugeravatar
krüger

Geografisk sted: Tvingstrup

Indlægaf troels » ons dec 03, 2014 6:42 pm

Super :D meen min paddy er en 260 født med 3.3 motor :wink:
Mvh Troels Tlf 2343 2780
troels

Indlægaf krüger » ons dec 03, 2014 8:25 pm

troels skrev:Super :D meen min paddy er en 260 født med 3.3 motor :wink:

tomat / tomat, kartoffel / kartoffel... :P

-
Krüger's J4 serie garage:
viewtopic.php?f=25&t=5828
-
Brugeravatar
krüger

Geografisk sted: Tvingstrup

Indlægaf troels » ons dec 03, 2014 9:33 pm

Griner :wink:
Mvh Troels Tlf 2343 2780
troels

Indlægaf frede.gv1 » ons dec 03, 2014 11:16 pm

vi må op til ole en dag med det bur.... han er lige ved at få de sidste stumper hjem til rørbukkeren.
Thomas Lundy AKA COLA-MAND
jimny, sami-aksler, 2xarb. longfield, 5,14-1 transfer, 31" boggere. Aisin 1000 toyotaspil m 9hk bow3.

Vi ses... cola
frede.gv1

Geografisk sted: Ejby

Indlægaf troels » tors dec 04, 2014 5:49 am

Det lyder ikke som en helt dårlig ide :wink:
Mvh Troels Tlf 2343 2780
troels

Indlægaf Thomas » lør dec 06, 2014 7:29 pm

Hej Troels

Det er helt korrekt at der skal være bur i alle biler som deltager i TrophyCuppen i den kommende sæson, for vi må jo nok erkende at vores TrophyCup er det mest hardcore offroad som køres i DK p.t., og det er jo rarest at alle kommer hele hjem igen :wink: Det samme kommer i øvrigt til at gælde for trialklassen "kort m. spær", hvor banerne også bliver bygget i højden og rimelig hårde.

Det skal være et bur på mindst 4 punkter, bestående af en hovedbøjle over/bag sæderne, og to stræberarme bagud. Faktisk samme form som en ladbøjle. En ladbøjle som står lige bag hytten vil også blive accepterert. Du behøver heller ikke lave en tværstiver, selvom den absolut er en fordel. Evt. en hængslet, så man stadig kan bruge lad/bagagerum til hverdag. Som minimum magen til tegningen:

4 punkter.jpg
Eks. på 4 punktsbur
4 punkter.jpg (8.95 KiB) Vist 1151 gange

Der er ikke nogen bestemte krav til befæstigelserne af buret, blot det er solidt udført. Meeeeen det er nu nok bedst at følge denne anvisning:

"Monteringspunkter til front-, hoved-, side- og halve sidestyrtbøjler:
Hvert monteringsfod skal have en forstærkningsplade der er mindst 3
mm tyk.
Hver monteringsfod skal fæstnes med mindst 3 bolte på en
forstærkningsplade af stål der er mindst 3 mm tyk og mindst 120 cm2 og
som er svejst fast på karosseriet."

Håber det gav mening :mrgreen:
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf frede.gv1 » lør dec 06, 2014 8:25 pm

tror vi skal ha en tværstiver i dit bur troels.... du køre jo fuldstændigt ansvarsløst :P
Thomas Lundy AKA COLA-MAND
jimny, sami-aksler, 2xarb. longfield, 5,14-1 transfer, 31" boggere. Aisin 1000 toyotaspil m 9hk bow3.

Vi ses... cola
frede.gv1

Geografisk sted: Ejby

Indlægaf troels » søn dec 07, 2014 4:58 pm

Griner meen jeg har da heldigvis ikke haft brug for min skråstiver på 3.3 eren :D
Men den skal da helt sikkert monteres :wink:
Mvh Troels Tlf 2343 2780
troels

Indlægaf farsged » tors dec 11, 2014 7:21 am

Ang bur, vil jeg gerne have lov til at komme med lidt "brok". Syntes faktisk godt det kunne have været nævnt til afslutningen på trophy i Hedeager, at i havde planer om at dette skulle være et krav, for deltagelse næste år. for jo længere tid man ved at der komme ændringer jo bedre har man jo mulighed for at få bygget vognen op til koldebøtter i seson 2015. Vi er jo nogen som bruger bilen hver dag, og ikke lige kan tage den ud af drift i flere uger hvor den skal bygges op.
Og så lige til det gode, jeg syntes det er en "skide" god ide at der som minimum skal være 4 punkts bur i alle deltagende biler.
Men lige en anden lille ting, så havde jeg den oplevelse til finalen, at jeg ikke mener at teknisk kontrol er grundig nok, hverken på ræserne eller gadebilerne.
Rigtige mænd kører 4x4 med lad.
Aksel Mikkelsen
farsged

Geografisk sted: Skive

Indlægaf Thomas » tors dec 11, 2014 1:38 pm

Hej Aksel

Fair nok - kritik er altid velkommen på sobert plan :wink:

Jeg er til at starte med rigtig glad for at du kan se fornuften i tiltaget, det er jo mest for jeres egen skyld.

Mht. tidsfristen kan jeg berolige dig med at vi hverken skal køre trophy- eller trial-afdelinger før til påske, såååååå mon ikke der er tid nok til at bukke et par rørstykker :wink: Det er jo først om 4 måneder. Kan selvfølgelig godt se vi burde have skrevet det lige efter det lange møde i november, hvor vi talte om det, og besluttede os for at det nu skulle være sådan. Vi var nok kun fokuserede på at det bare skulle med i jule/nytårs-brevet. Vi vidste det IKKE da vi stod til finalen, ideen kom først i ugerne op til det lange møde. Så derfor kunne det ikke nævnes til finalen.

At teknisk kontrol ikke er grundig nok - der er jeg lidt nysgerrig - i hvilken retning?
Ræserne for den helt store tur hver sæsonstart, hvor vi er noget mere grundige, og nummerpladebiler - tjae, der er der jo andre som kigger. Men vi mener nu nok selv at vi tjekker op på det som har en betydning for den umiddelbare sikkerhed her og nu.
Vi tjekker op på sikkerheden før løbet(teknisk kontrol), eks. løse ting, seler, hjelme, ildslukker, bremser, styreforbindelser, tildækkede batteripoler, bremselys(fordi vi kan) osv.
Men oplys mig endelig hvis du mener vi mangler noget :idea:
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: Brædstrup

Tilbage til Sikkerhed