Hj45 prislag?

Her kan du skrive til andre brugere af dette forum.. om emner der ikke lige kan indplaceres i øvrige kategorier, god fornøjelse!

Hj45 prislag?

Indlægaf Diernis » tors mar 20, 2014 8:54 pm

Hej,
Er helt ny på forum, og mangler lidt input fra rutinerede Toyotafolk... Har kigget efter en 40 serie bil og kigger nu på en hj45 fra 1979. Hvilket prislag skal man ligge i, for ikke at blive taget ved næsen.
Umiddelbart virker den solid og kun med gennemgående rust i forskærme. Den er normalt vedligeholdt, men skal nok have nye sliddele for det meste.

Ved godt der er mange priser, men vil gerne have en indikation på prisen.

Den står uden afgift. Nogen ide omkring afgift - evt. nogen der kender ny pris i 1979

Håber I kan hjælpe.

Mvh
Anders
Diernis

Re: Hj45 prislag?

Indlægaf krüger » fre mar 21, 2014 11:32 am

hej, det er jo svært, du kan være heldig at finde en fin til 30000,- jo...

men kommer du op i det lag der hedder 50 - til 100000 + kr. så er det oftest der de bedre/fine begynder at kunne findes, men til gengæld skal den også bare spille tæt på 100% når du nærmer dig de høje priser
men se godt på dem og undersøg lidt i dybden hvis det er oppe i de høje priser, der er eksempler til salg hvor prisen er skudt laangt over den reelle handelsværdi... mange er jo bygget om så årgangene er lidt blandede, det skal man jo bestemme om det er en original bil eller blot en af netop den type man vil ha', det betyder også en del for prisen.
ved om en fornuftig fin dansk hj45 bus der blev solgt i dk. for 2 år siden til 70000,- men så skulle der heller ikke laves rust eller mekanik på den. blot med alm. brugs spor i lakken.

men det er jo gamle biler, så det er svært at sige hvad du lige skal gå efter når du blot skriver hj45 fra 79 ? er det pickup eller lukket bus du søger? :)

står en rigtig fin FJ45 bus i Belgien til meget fornuftig pris...
http://www.kapaza.be/nl/toyota/toyota-l ... 316547.htm

-

-
Krüger's J4 serie garage:
viewtopic.php?f=25&t=5828
-
Brugeravatar
krüger

Geografisk sted: Tvingstrup

Indlægaf Diernis » fre mar 21, 2014 9:08 pm

Hej igen,

Det er en pickup, 3,6 diesel jeg kigger på/efter, og den står ret original - tidligere beredskabsbil så den har ikke kørt mere end ca 50.000 km. Ladet er desværre ikke originalt, men tænker på en trælads løsning...

Den står til omkring 90.000 kr uden afgift og det syntes jeg nok er lidt dyrt, men tænker den kan landes for omkring 75.000.

Fin bus du linker til, men den er både benzin og højrestyret, så er prisen vel også høj nok!!??

Mvh
Anders
Diernis

Indlægaf krüger » lør mar 22, 2014 5:47 pm

hmm, 90000,- og uden original lad, det er for meget uanset standen, det vil jeg mene, og 75 er nok ok hvis den bare er rigtig fin rustmæssig, men der kommer jo en sjat afgift også... :|

den bus er benzin ja, men standen taget i betragtning er det nok ikke helt galt, den vil nok ende i omegnen af 90 - 100kg på hvide dk plader gætter jeg... motor kan byttes, og rattet kan flyttes :wink:

men det er jo svært, der er så mange forskellige stadier af stand på disse biler, og alligevel begrænset udbud i de forskellige prisklasser :)
-
Brugeravatar
krüger

Indlægaf ms sejersen » lør mar 22, 2014 6:29 pm

Hej
Afgiften skal du regne med ca15-20.000kr den har rundet veteran alderen. Prismæssigt er det svært uden at have set bilen.
Orginal lad er svært at finde og koster max, men er det ikke org udseende du er ude efter er det jo lige meget, men det har jo betydning for prisen.
Hvis det er en tidliger falck bil der ikke har været ude og køre privat endnu, plejer de jo at være i god stand. Prisen plejer at stige i takt med standen og 50-100.000 er et godt bud på en bil i god brugstand der bare skal vedligeholdes, flot renovede 40 serier, kan løbe i det dobbelte.
Den hvide fj45 troopy, som Kruger linker til ligner et rigtig godt køb og højre styring vænner man sig hurtigt til. ellers laver man det om :D
mvh Michael Smed
ms sejersen

Geografisk sted: jylland, nibe

Indlægaf Diernis » lør mar 22, 2014 7:15 pm

Ja, den hvide ser godt ud, men det der højrestyring er jeg nok ikke helt til :shock: og ja, det kan nok laves om, men det skal jeg betale mig fra og der skal jo finde stumper til flytning af styring og evt. en ny motor osv...

Jeg er ved at forsøge en byttehandel med denne http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=128687, som jeg har på "lager". Hvis det kan lade sig gøre, tror jeg det er det jeg prøver..

Ellers må man jo have 2 - det er vel heller ikke for meget :D

/Anders
Diernis

Indlægaf Finn Nørlem » fre mar 28, 2014 9:34 pm

Diernis skrev:Hej,
Er helt ny på forum, og mangler lidt input fra rutinerede Toyotafolk... Har kigget efter en 40 serie bil og kigger nu på en hj45 fra 1979. Hvilket prislag skal man ligge i, for ikke at blive taget ved næsen.
Umiddelbart virker den solid og kun med gennemgående rust i forskærme. Den er normalt vedligeholdt, men skal nok have nye sliddele for det meste.

Ved godt der er mange priser, men vil gerne have en indikation på prisen.

Den står uden afgift. Nogen ide omkring afgift - evt. nogen der kender ny pris i 1979

Håber I kan hjælpe.

Mvh
Anders

Hej Anders
Hvis du stadig er på udkig efter en fin HJ 45 pick-up, så har jeg en til at stå :lol:
meget flot HJ 45 pick-up årg. 1979 dansk indregistreret, km garanti 133000 km. rød med hvid tag, mekanisk spil helt original på nær ladet, det er ikke originalt med ser originalt ud.
bilen står meget flot, der er selvfølgelig små rust blomster her og der,
pris ny synet 87000 kr hvis du selv vil sætte dit præg på den og syner selv er prisen 84000 kr
jeg har billeder jeg kan maile.
MVH
Finn nørlem Jensen. Støvring
viewtopic.php?f=22&t=4355
Finn Nørlem

Geografisk sted: ålborg

Indlægaf Diernis » man mar 31, 2014 6:43 am

Hej Finn,

Du må gerne sende lidt billeder og skrive hvis du har lidt flere detaljer omkring bilen.

Send det til: diernis@hotmail.com

Som skrevet så er jeg ved at forsøge en byttehandel med min LR Tender, da jeg skal have plads til den nye bil i garagen. Går ikke ud fra at du er interesseret i den, når du ikke skriver det!!?

Mvh
Anders
Diernis

Indlægaf jespervangfalkenberg » ons apr 09, 2014 7:05 pm

Mit input!

Jeg købte for snart 1,5 år siden en HJ55 1979er 3,6 liters H motor med trælad og "kørende". Jeg gav 36000kr for bilen uden plader. Min ide var at lige reppe den lidt og syne den efter et par uger!!!

Det var et lig og jeg har nu netop afsluttet projektet 1,5 år efter.

Pris - ja jeg gav 36000kr for bilen, 16000kr for et originalt lad købt i Belgien. Det skulle også laves for rust!

Så lige nu ligger min pris på 135.000kr og så har jeg helt sikkert glemt en del småbeløb! De er meget dyre at renovere, hvis man vil have den lavet fine og "originale". Så skulle jeg sælge min, så ville jeg forlange omkring de 200000kr - no shit!

Men kæft de har en fed attiude :)

Se mit projekt her :

http://nlck.datasenter.no/forum/viewtop ... 24f6a15987

Billede
jespervangfalkenberg

Indlægaf Diernis » fre apr 11, 2014 3:54 pm

Hej Jesper,

Tak for input.

Flot bil du har fået lavet - jeg har set dit projekt på pirate, og det er jo vildt flot det du har lavet. Jeg er desværre ikke selv i stand til at lave bil på den måde, jeg nøjes med at skille ad og samle, så der må helst ikke være for meget svejsearbejde i den bil jeg skal købe, for så render det løbsk i dyre mekaniker/smedetimer.

Jeg har en aftale med at komme op og se en bil inden længe, og håber det kunne være min mulighed for at komme til en HJ45 :) For du har helt ret, de har en fed attitude. Jeg kunne også godt tænke mig en HJ61, de er også lækre og har den fedeste motorlyd...

Ville man få noget af den samme lyd/effekt ud af at montere turbo på 3,6´eren?

Mvh
Anders
Diernis

Indlægaf krüger » fre apr 11, 2014 6:55 pm

Diernis skrev:. Jeg kunne også godt tænke mig en HJ61, de er også lækre og har den fedeste motorlyd...

Ville man få noget af den samme lyd/effekt ud af at montere turbo på 3,6´eren?

Mvh
Anders

Du vil nok kunne hente lidt effekt med en turbo, men H motoren tåler ikke meget af den slags uden modifikationer (max 0,5 bar) men ikke nær lyd og power som 12ht motoren fra hj61'eren, bl.a fordi 61'eren har direkte indsprøjtning, og H motoren er med alm vacuum reguleret pumpe. Hvis man ikke kan leve med H motoren, da vil bedste og billigste valg være 2H med 5 gear fra en 60'er og så måske en turbo, det kører godt og driftsikkert, og har en god lyd, især med en 2,5 tommer udstødning. Men kræver lidt ombygning under bilen dog :wink: ligger selv 61'er motor i min 45er snart, da H motoren er helt brugt op :mrgreen:

Held og lykke med jagten, det er en ultimativ fed vogn!
.
-
Brugeravatar
krüger

Tilbage til Snik snak