tempturmåler og tankmåler.

Emner omhandlende el-tekniske

tempturmåler og tankmåler.

Indlægaf skrotten » tors dec 02, 2010 11:36 pm

hejsa, er der nogen der ku have et rigtigt godt forslag om hva der er galt med mit instument !!

fejlen ! når man køre på motorvejen eller med trailer så går tempraturmåleren og tankmåleren helt udover skalaen... men ik hvergang!!

har sat en ekstra tempraturmåler i ved siden af den der sidder i termostathuset. og den står faktisk på 90 grader lige meget hvordan jeg piner baljen..

gode forslag modtages med glæde..

hilsen
martin..
skrotten

Geografisk sted: lolland

Re: tempturmåler og tankmåler.

Indlægaf 618Henrik » fre dec 03, 2010 1:37 pm

skrotten skrev:hejsa, er der nogen der ku have et rigtigt godt forslag om hva der er galt med mit instument !!

fejlen ! når man køre på motorvejen eller med trailer så går tempraturmåleren og tankmåleren helt udover skalaen... men ik hvergang!!

har sat en ekstra tempraturmåler i ved siden af den der sidder i termostathuset. og den står faktisk på 90 grader lige meget hvordan jeg piner baljen..

gode forslag modtages med glæde..

hilsen
martin..

Instrumenterne i hj60/61 deler fælles stel og er noget værre lort.
Hvis f.eks ledningen til din olietryksmåler falder af og rammer stel går der ild i din temperaturmåler!!
Så at der er 2 instrumeter der opfører sig underligt på samme tid kan nemt forklares.
Hvorfor det så lige kommer når du kører med trailer eller på motorvej er lidt sværere at forklare, men jeg ville gætte på din temperatursender kortslutter ved en bestemt temperatur, ganske få grader over hvad du normalt får den op på.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik

Geografisk sted: Tureby

Indlægaf Paw » lør dec 04, 2010 2:09 pm

Ja det er en typisk fejl!! Sådan gjorde det også i de 2 LJ70'er at jeg havde og i den min kammerat næsten lige har erhvervet sig.. Hvordan og hvorledes det fungere med stel ledninger osv ved jeg ikke.. Jeg valgte ikke at gøre noget ved problemet da det som sådan ikke gør noget ..

Det bare træls at se på.. Men det lidt charmen ved de gamle biler :)
BJ73.. Org. 3B, 2"Ironman, Snorkel, 33/12,5-15 Cooper STT på 10x15, Nordic 12500lb.
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=234769
Brugeravatar
Paw

Geografisk sted: Vestfyn

Indlægaf skrotten » fre dec 31, 2010 1:37 pm

hej henrik 618. det med tempraturen steg havde jeg godt luret lidt.. og har også siddet og glo'et mig blind på printbanerne bag på instrumentet for at se om jeg ku lavet lidt om på det.. er bare ik den store el haj...

paw.. jo det er jo charmen ved at kører i gamle biler bare lidt irreterende at jeg ik kan se hvor meget der er tilbage i tanken :evil: , vil også kvie mig noget når jeg skal have noget nyere end jeg har :shock: ! har det fint når det meste kan laves med en stor hammer og lidt gaffatape :roll:
skrotten

Geografisk sted: lolland

Re: tempturmåler og tankmåler.

Indlægaf Andreas hagbarth » ons feb 12, 2014 9:54 pm

bringer lige liv i en gammel tråd....

Står lidt med samme problem på min LJ70'er, tank og temp. måler virker ikke, eller rettere sagt temp. måler viser intet udslag, og tankmåler går op til ca 3/4 fyldt, og flytter sig ikke.

nogen der har et gådt råd til fejlsøgning?
(har prøvet med et andet instrumentbord, men det slår ud på samme måde)

VH
Andreas
Andreas hagbarth

Tilbage til El-teknik