De opdaterede sikkerheds regler....

Har du spørgsmål til vore regler eller måske forslag til forbedringer / ændringer så skriv her.

De opdaterede sikkerheds regler....

Indlægaf dreawus » fre dec 09, 2011 8:35 pm

Jeg har blot til en indskydelse bemærket, efter at have læst de opdaterede regler,(forøvrigt et rigtig godt tiltag med den tjekliste) at en funktions dygtig Parkerings bremse tilsyneladende kun er nødvendig på din Racer hvis du kører Trial med den, den er slet ikke nævnt i racer reglerne..

jeg er af den mening at det burde være ens... så enten fjernes reglen fra trial eller den tilføjes til racer reglerne...

blot min mening, men måske der er nogen der har en dybere ide med dette...

Per Lorensen.
Pajero V6 12v 150 hk Aut.
dreawus

Indlægaf krüger » fre dec 09, 2011 9:34 pm

det er self. en forglemmelse, alle forsikrede ræsere skal ha fungerende parkeringsbremse, det skal self tilføjes sammen med linien om 2 kreds bremsesystem, det vil blive rettet :wink:

-
Krüger's J4 serie garage:
viewtopic.php?f=25&t=5828
-
Brugeravatar
krüger

Geografisk sted: Tvingstrup

Indlægaf dreawus » tirs dec 20, 2011 9:27 am

blot en lille betragtning igen :)

hvad er standarden for hvordan man fastgør sit batteri....
at det skal sidde fastmonteret og pluspolen skal være afdækket er jo et vidt begreb.... jeg taler af egen erfaring, da jeg havde et fastmonteret og afdækket batteri på, men det var ikke nok... det skulle i en ramme...
Jeg synes ikke jeg kan se det nogen steder....

Per
dreawus

Indlægaf Thomas » tors dec 22, 2011 8:17 pm

dreawus skrev:blot en lille betragtning igen :)

hvad er standarden for hvordan man fastgør sit batteri....
at det skal sidde fastmonteret og pluspolen skal være afdækket er jo et vidt begreb.... jeg taler af egen erfaring, da jeg havde et fastmonteret og afdækket batteri på, men det var ikke nok... det skulle i en ramme...
Jeg synes ikke jeg kan se det nogen steder....

Per

pyha - den er sgu lidt svær - lidt á la "hvor bred er en snæver vending" :wink:

Det skal sidde forsvarligt fast, og det er jo så lidt en vurderingssag. Om det skal i en ramme kommer jo også an på hvordan det er holdt på plads - er det med en båndstrammer, strips eller vingummibamser... Jeg har ikke set din batteribefæstning, så jeg ved ikke hvorfor du er blevet bedt om at sætte en ramme på - men jeg er HELT sikker på at det er af hensyn til din egen og andres sikkerhed. Det skal jo gerne blive stående hvis du snupper to-tre koldbøtter...

Og mht. afdækning - ja igen brug lidt fornuften, for der er ingen gylden løsning - selv foretrækker jeg f.eks. at bruge de originale gummiskjold/hætter som dækker hele polen, andre lægger transportbåndgummi over det hele, noget bruger en halv rulle gaffa. Men kommer der en som mener maling eller vita-wrap kan gøre det - ja så er det nok en ommer :mrgreen: Forestil Jer at der lander et jordanker på polerne, eller motorhjælmen bliver trykket.

Håber det kunne bruges lidt :idea:

Men i skal være velkomne til at ringe hver gang i er i tvivl - det er nemmere end over nettet :wink: Det er også derfor vores tlf.-numre står ved sikkerhedsreglerne, tag evt. et billede med fonen af problemet først - evt. kigger vi også gerne forbi hvis vi kan få det til at passe :shock:
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf dreawus » lør dec 24, 2011 9:21 am

Min pointe er egentlig at det ville være rart at få, lidt mere nedskrevne regler med hensyn til dette, da det jo som det er lige nu tilsyneladende er op til den enkle "synsmand" at afgøre om det er godt nok, og det den ene siger ok for er måske ikke godtnok næste gang.... (har selv haft fornøjelsen og kan sige at det giver ikke andet end dårlig stemning, og sure miner :) )
At alle disse tiltag og regler er for vores egen skyld er jeg slet ikke i tvivl om, og som tidliger nævnt et den nye "tjekliste" et stort skridt i den rigtige retning, men de basale ting vi har regler om bør være afstemt, nedskreven og synliggjort for alle, så der ikke er tvivl om hvad man skal rette sig efter...

En egentlig "Racer how to build" drejebog vi har jo en masse styr på bur og seler sæder og bremser, så hvad med lige at få de sidste detaljer på plads.

Og for en go ordens skyld, jeg har en gang meldt mig som frivilig til at få dette nedfældet, så det er bare et spørgsmål om bestyrelsen vil have dette arbejde udført.

Per Lorensen.
dreawus

Indlægaf filmmanden » lør dec 24, 2011 10:46 am

hej Per

Det lyder som en rigtig god ide at få de sidste detaljer på plads.
men vis den ene syns mand godkender og den anden kasere næste gang kunne man jo godt forstille sig det lagde på grænsen til at være godt nok..

men vis den er synet først på året (for år 2011) og det var i orden der og du ikke har ændret eller skiftet batteri, kan jeg ikke se det skulle kunne give problemer senere på året???

Der er snart generalforsamling der har du jo muligheden for at sende indkommenden forslag der ville det jo være godt vis du kunne få det krasset ned på et stykke papir og sendt til bestyrelsen inden
vi skulle jo gerne have lidt at snakke om på generalforsamlingen :D :D

Mvh Ole

40881980
filmmanden

Geografisk sted: midtjylland i en jord hule

Tilbage til Regler