En ræser fødes...

Her kan du skrive om dine "garage-projekter".
Evt. lægge links ind til f.eks renovering af din gamle FJ40 eller lignende

agh

Indlægaf frede.gv1 » man dec 12, 2011 10:29 pm

var der ikk plader på..... cheapskate 8)
Thomas Lundy AKA COLA-MAND
jimny, sami-aksler, 2xarb. longfield, 5,14-1 transfer, 31" boggere. Aisin 1000 toyotaspil m 9hk bow3.

Vi ses... cola
frede.gv1
 
Indlæg: 478
Tilmeldt: ons jan 03, 2007 10:28 pm
Geografisk sted: Ejby

Indlægaf kresjan » søn dec 18, 2011 10:56 am

Ser sku da godt ud... er dit bur kun sat fast i bunden af bilen, eller er det svejst nede på rammen?

Mvh Kristian
BJ 42 med 3B-T power,
LJ 70 racer med kiki motor
KZJ 70 til hverdag

[ ] [ ] [ ][___]__
|--- l l -LoTOYOTAo]
()_)---()_) --o-- ()_)
kresjan
 
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn sep 23, 2007 7:18 pm
Geografisk sted: Et sted i midtjylland

Indlægaf Thomas » søn dec 18, 2011 11:00 am

kresjan skrev:Ser sku da godt ud... er dit bur kun sat fast i bunden af bilen, eller er det svejst nede på rammen?

Mvh Kristian


Det sidder i første omgang på karrossen efter alle kunstens regler. Men bliver ført helt ned på rammen når den tid kommer. 8) Kan ikke lige beslutte mig om den skal ud og trille DOS :wink:
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas
 
Indlæg: 771
Tilmeldt: man aug 29, 2005 8:49 pm
Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf superteddy » søn dec 18, 2011 7:04 pm

Som raser i toyota clubber skal den jo svejses i rammen. eller hvad. :oops: :oops:
Teddy. kører lj.70. 2lt motor. ombygget karos. svejset spær bag. 35" bogger 11½" fælge med bredlock. spil Warn 9000 I. RÆSER SELVFØLLIG.
superteddy
 
Indlæg: 91
Tilmeldt: tirs mar 31, 2009 7:56 pm
Geografisk sted: Ørbæk, Fyn

Indlægaf filmmanden » man dec 19, 2011 10:13 pm

ja vist ikke den er FIA eller Dasu godkendt buret og det bliver hans klat svejsninger jo aldrig :twisted:

men der skal vel også plader på :D
filmmanden
 
Indlæg: 131
Tilmeldt: lør dec 15, 2007 4:29 pm
Geografisk sted: midtjylland i en jord hule

Indlægaf Thomas » man dec 19, 2011 10:51 pm

filmmanden skrev:ja vist ikke den er FIA eller Dasu godkendt buret og det bliver hans klat svejsninger jo aldrig :twisted:



Mon ikke vi skal overlade den konklusion til ham som skal godkende den? :wink:
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas
 
Indlæg: 771
Tilmeldt: man aug 29, 2005 8:49 pm
Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf dreawus » tirs dec 20, 2011 9:17 am

Med de konstruktive ændringer der er lavet, kunne jeg egentlig godt tænke mig at se den synsmand der med god samvittighed vil godkende den til at køre på vejen :) og hvis den på en eller anden mystisk vis skulle dukke op på nr plader som den står nu, tvivler jeg på at den forsikring der vil være på den vil være gældene hvis der sker noget under et løb :)

Per
Pajero V6 12v 150 hk Aut.
dreawus
 
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør jun 03, 2006 5:11 pm

Indlægaf filmmanden » tirs dec 20, 2011 11:30 am

Thomas skrev:
filmmanden skrev:ja vist ikke den er FIA eller Dasu godkendt buret og det bliver hans klat svejsninger jo aldrig :twisted:



Mon ikke vi skal overlade den konklusion til ham som skal godkende den? :wink:


Er det ikke dig selv der skal godkende den?? :twisted: :twisted:
filmmanden
 
Indlæg: 131
Tilmeldt: lør dec 15, 2007 4:29 pm
Geografisk sted: midtjylland i en jord hule

Indlægaf Thomas » tirs dec 20, 2011 2:59 pm

Det var jo fristende, meeeeen vi må hellere lade en af de andre syne den...
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas
 
Indlæg: 771
Tilmeldt: man aug 29, 2005 8:49 pm
Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf kresjan » ons dec 21, 2011 10:46 pm

Hej igen.

Det jeg tænkte på med det tidligere spørgsmål, var bare at
hvis du havde svejst bøjlen fast på rammen under karossen, hvis du forstår hvad jeg mener, forhindre du så ikke karossen i at kunne give sig, Eller har det ikke den store betydning alligevel?

Mvh Kristian
BJ 42 med 3B-T power,
LJ 70 racer med kiki motor
KZJ 70 til hverdag

[ ] [ ] [ ][___]__
|--- l l -LoTOYOTAo]
()_)---()_) --o-- ()_)
kresjan
 
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn sep 23, 2007 7:18 pm
Geografisk sted: Et sted i midtjylland

Indlægaf Thomas » tors dec 22, 2011 7:45 pm

kresjan skrev:Hej igen.

Det jeg tænkte på med det tidligere spørgsmål, var bare at
hvis du havde svejst bøjlen fast på rammen under karossen, hvis du forstår hvad jeg mener, forhindre du så ikke karossen i at kunne give sig, Eller har det ikke den store betydning alligevel?

Mvh Kristian


Bva-pfff-døøø-øøøø-bøø-hhmmm...... :?

Det ve' jeg sgu ikke lige, men jeg tror at ingeniørerne har haft en bagtanke med at hænge karrossen på chassiset med gummibøsniger som kan gi' sig når skidtet vrider - det kan den nok ikke hvis jeg smider buret helt ned på rammen i første omgang - men jeg ved det ikke :roll: .
Umiddelbart tror jeg det er vigtigere at chassiset kan gi' sig, frem for karrossen - men igen jeg er jo bare faglærer hø-hø.. :wink:
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas
 
Indlæg: 771
Tilmeldt: man aug 29, 2005 8:49 pm
Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf krüger » tors dec 22, 2011 9:59 pm

Thomas skrev: men igen jeg er jo bare lærer :wink:
:mrgreen:
Krüger's J4 serie garage:
viewtopic.php?f=25&t=5828
-
Brugeravatar
krüger
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: man maj 01, 2006 3:11 pm
Geografisk sted: Tvingstrup

Indlægaf Thomas » tors dec 22, 2011 10:16 pm

krüger skrev:
Thomas skrev: men igen jeg er jo bare lærer :wink:
:mrgreen:


Hov-hov, det er jo svindel det der!!! :shock: :shock:
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas
 
Indlæg: 771
Tilmeldt: man aug 29, 2005 8:49 pm
Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf farsged » tors dec 22, 2011 11:00 pm

Hvis jeg må komme med en kommentar, et spændende projekt du har gang i.

Men som jeg lige tænker, hvis du gør buret fast i rammen gennem fikspunkterne i karossen, kan ingen af delene jo give sig i forhold til hinanden, så ville der ikke være en fornuftig ide, i at lægge gummi mellem fikspunkterne i bur/karosse og bur/ramme, for at der vil være et punkt der kan tage lidt af vridet. Eller evt lave huller gennem karossen og kun have buret sat fast i rammen.
Rigtige mænd kører 4x4 med lad.
Aksel Mikkelsen
farsged
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: fre mar 17, 2006 4:54 pm
Geografisk sted: Skive

Indlægaf Thomas » tors jan 12, 2012 12:30 pm

Nå, den var jo ude og trille lidt i juledagene, og der blev opdaget et par småting. Pumpen til den org. blæservinge på motoren sved af, og skal erstattes af et leje, og så suger den for højt i gearolien - hvilket jeg nok havde regnet lidt med. :idea:

Desuden skal der forskes lidt i at få den til at blive i et valgt gear - evt. noget bypass på styresignalet fra motorstyringen, men hold da fest den skifter lækkert blød mellem gearene på vejen 8)
Den blev "krudtet" af i lokalområdet, og der er nu pænt træk i elastikken - Den er lidt strammere end originalen :twisted: og nu kan øsen køre pænt over 150km/h :shock:

Den smælder også en del i potten, så måske en ekstra dæmper. :roll:
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas
 
Indlæg: 771
Tilmeldt: man aug 29, 2005 8:49 pm
Geografisk sted: Brædstrup

ForegåendeNæste

Tilbage til Garage

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron