En ræser fødes...

Her kan du skrive om dine "garage-projekter".
Evt. lægge links ind til f.eks renovering af din gamle FJ40 eller lignende

Indlægaf Allan Ø » tors sep 15, 2011 7:50 pm

Nogen speciel smedebasse du havde tanke på ? 8)
En med tung højrefod ville nok passe :P
Allan Ø

Geografisk sted: Vestjylland

Indlægaf Thomas » søn okt 02, 2011 7:00 pm

Allan Ø skrev:Nogen speciel smedebasse du havde tanke på ? 8)
En med tung højrefod ville nok passe :P

Jeps, lad os se om du har hørt efter i skolen, eller bare rendt efter piger. Jeg tager den med i weekenden, så må vi se derfra :wink:
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf Thomas » tirs okt 11, 2011 7:04 pm

Nu kom vognen så op til AØ-dagpleje for at få lidt pottetræning, så mine naboer ikke pjevser så meget over den sprøde lyd mere. Nu håber jeg dog bare at den ikke når at få hjemve helt alene deroppe nordpå... :lol:

Billede

Der er jo unægteligt lidt længere mellem husene, og det er aldrig helt vindstille :shock: Men mon ikke den trods alt er i gode hænder. Det er jo nok mere min tålmodighed der kommer på en prøve(og Allans :mrgreen: )
Thomas

Brugeravatar
Thomas

Indlægaf Thomas » lør okt 15, 2011 7:41 pm

Det begnder lige så stille - meget, meget stille og tage form. Da det første billede oppe nordfra kom for et par dage siden tænkte jeg mit :shock: - et foto af ca. 4½ cm. udstødningsrør... WAUW, og så på 4 dage :roll: - der bliver lang vej ned til bagendenen :wink:

Billede

Heldigvis kom der i eftermiddags et billede mere, og nu har de fået vokseværk 8) . Det begynder at ligne det som var planen, et par klingende rør i rette materiale - det bliver stort :D

Billede

Allan Ø's smedie styrer!!!
Thomas

Brugeravatar
Thomas

Indlægaf filmmanden » søn okt 16, 2011 9:18 am

jamen med 4,5cm på 4 dage er der jo ca 311 dage tilbage inden han er færtig :D :D

Mvh Ole Rasmussen
40881980
filmmanden

Geografisk sted: midtjylland i en jord hule

smedie

Indlægaf frede.gv1 » tirs okt 18, 2011 4:25 pm

har lige været inde på allanø-smedie.dk for at se hans priser. kan dog ikke finde dem :shock: :shock:
havde selv lidt opgaver der måske sku den vej. :? :?
Thomas Lundy AKA COLA-MAND
jimny, sami-aksler, 2xarb. longfield, 5,14-1 transfer, 31" boggere. Aisin 1000 toyotaspil m 9hk bow3.

Vi ses... cola
frede.gv1

Geografisk sted: Ejby

Indlægaf Thomas » tirs okt 18, 2011 5:07 pm

Så må du jo hellere ringe til ham og høre. Han er nu ikke så slem :wink:

Det der kommer ud efter besøget er helt sikkert 112% i orden!! Der skal nok komme detaljerede billeder og beskrivelse op når jeg får svinet tilbage 8)

Hvis du er hurtig er traileren ledig på vej derop, men det er jo ikke din stærkeste side :shock: :idea:
Thomas

Brugeravatar
Thomas

Indlægaf Thomas » tors nov 10, 2011 10:11 am

Nu kom der lige billede nordfra! Så nu kan det kun blive weekendd for langsomt, så den kan komme hjem igen :shock:

Så skal der jobbes som en gal, så den kan komme til juleløb 8)

Det ser jo rigtig pænt ud, og der skal nok komme flere pics og specielt også LYD af det pæne arbejde....!!!

Billede
Thomas

Brugeravatar
Thomas

Rust i spanden...

Indlægaf Thomas » søn nov 13, 2011 8:21 pm

Så kom bilen hjem efter sit lille ophold nord på. Den har fået lavet et rigtig lækkert udstædningssystem som bare lyder rigtig mums 8) Jeg har desværre ikke lige fået lavet et lille lydklip endnu, så der må ventes i spænding. Men på et tidspunkt kommer den da ud af hulen, og så skal der optages og tages flere billeder af det utroligt pæne stykke arbejde som Allan Ø. har lavet.

Den står uden strøm på lige nu, da den skal have møjet resten af buret i så den er helt klar. Min tanke var at den skulle have indløst nummerplader og med på juleturen :twisted: , men det bliver nok ikke til noget alligevel - men så kommer vi bare i 4-løberen :D

Jeg fik krøllet lidt jern og limet nogle plader fast til buret - og så skete det!!!! RUST!!! jeg mener bilen er sgu da kun fra firserne, og se så hvad der dukkede op i førersiden, da jeg fjernede "asfalten" i bunden!!! Den er jo ved at smuldre væk!!!! :shock:

Nu er jeg jo nød til at slibe al den overfladerust væk før jeg kan komme videre :(

Se selv:
[img]http://www.koldstart.dk/Billeder/højre.jpg[/img]

Heldigvis så det meget bedre ud i den anden side - så kender vi jo Toyota fra firserne igen :mrgreen:

Billede

I bag er det selvfølgelig også småt med rust, så på med pladerne til buret:

Billede

Stille og roligt er det begyndt at tage form med buret, der er blevet krøllet diverse dimser, og noget som mest af alt ligner forrøret til en mindre personbil:

Billede

Meeeen, det skrider stille og roligt fremad:

Billede

Snart tør selv jeg køre i den :wink:
Thomas

Brugeravatar
Thomas

juleløb

Indlægaf frede.gv1 » man nov 14, 2011 6:46 pm

hvis ikk du selv tør køre i den endnu så kan du da sidde ved siden af :lol:
få du nu bare den færdig til den 3. Der er jo lang tid. og med dit arb har du jo masser af tid. måske du ku få et par elever til at holde din øl mens du arbejder :idea: :idea:
jimny, sami-aksler, 2xarb. longfield, 5,14-1 transfer, 31" boggere. Aisin 1000 toyotaspil m 9hk bow3.

Vi ses... cola
frede.gv1

Buret mangler maling

Indlægaf Thomas » søn nov 20, 2011 8:43 pm

Så fik jeg lige brugt en søndag på at koge buret færdigt. Min plan er at det også skal forsynes med sidekollision ved sæderne, men nu har jeg slidt alle mine længder rør op, så det kommer nok til at vente lidt.

Nu mangler det bare maling.

Billede

Billede

Billede

Billede
Thomas

Brugeravatar
Thomas

Indlægaf Thomas » søn dec 11, 2011 9:57 pm

En weekend med julefrokost og tømmersvende satte sit præg på arbejdslysten, men buret er nu færdigmalet - Det larmer heldigvis ikke så meget :wink:

Så er der kommet sæder og seler i. Der er egentlig indkøbt 3" 6-punktsseler, men jeg nænner ikke at skære hul i sædebunden. Så foreløbig er der kun monteret 4 punkter, og så holdes der lidt udkig efter egnede sæder med hul nede ved løgene 8)

Billede

Billede

Så er vognen også blevet stylet lidt - det er jo så moderne at sætte sit eget præg på indtrækket. Mit hjerte faldt straks for noget damprenser-venligt noge i håbets farve...

Billede

Billede

Billede

Det er rigtig tæt på en god "spruttetur" rundt i lokalsamfundet og teste om det hele hænger rigtigt sammen og virker efter hensigten, før den for alvor slippes løs.

Småtingslisten er ved at være overtsået nu. Der mangler lige på stående fod en bugserkrog i bag - et net i bunden af køleren til at standse mindre grene - lysindikatorer for gear - hovedafbryder og trækkabel - og sår'n. Gearkassebroen skal også laves lidt om, men først når det er sikkert tingene virker. Kompressoren fra aircon'en er heller ikke sluttet til endnu. Desuden skal der dannes et eller andet til og få et dybere og mere bagudrettet sug i gearkassens oliesump. En snorkel er også på "to-do" listen. den skal kombineres med luft til kompressoren og udluftning fra aksler samt gearkasse.
Thomas

Brugeravatar
Thomas

Indlægaf troels » man dec 12, 2011 7:31 pm

Det ender med at bilen bliver så "fin" at den ikke må bruges i terræn :mrgreen:
Mvh Troels Tlf 2343 2780
troels

Geografisk sted: Fredericia

test

Indlægaf frede.gv1 » man dec 12, 2011 8:54 pm

så kan den vel blive testet på søndag på fyn nu du ikk havde det så godt i søndags. :P :P
det var ellers fed oppe ved per b..... 8) 8)

Vi ses... cola
frede.gv1

Re: test

Indlægaf Thomas » man dec 12, 2011 10:03 pm

frede.gv1 skrev:så kan den vel blive testet på søndag på fyn nu du ikk havde det så godt i søndags. :P :P
det var ellers fed oppe ved per b..... 8) 8)

Arrrh, jeg tror jeg er for nærig til at købe forsikring for et enkelt arrangement, selvom det er hyggeligt. Drengene får lidt større gaver i stedet :wink:

Meeeen, det kan være vi kigger forbi - man ved aldrig...
Thomas

Brugeravatar
Thomas

ForegåendeNæste

Tilbage til Garage