Klokkelærlingen og P..fingers Racer-eventyr

Her kan du skrive om dine "garage-projekter".
Evt. lægge links ind til f.eks renovering af din gamle FJ40 eller lignende

Klokkelærlingen og P..fingers Racer-eventyr

Indlægaf Russerdressur » man feb 28, 2011 10:32 pm

Nu er tiden kommet til at vi skal i gang med at lave en racer.
Jeg vil prøve at huske at tage billeder og skrive løbende.
Gode råd er altid velkommen, så vi måske slipper for at lave alle de dumme fejl. :lol:

Planen er som følger:
TOYOTA (selvfølgelig) LJ70 (år 1986, det var et godt år, de er ved at være modne nu)
Den skal hovedsaglig laves efter "hvad-vi-har"-princippet. Uden de helt store investeringer.
Til at starte med bliver den lavet, uden spil (hvis ikke lige vi falder over et)

TO DO-listen:
Motor: 2l-t :peppes det den kan, så må den holde så længe den vil. Den skal have nok at leve af og nok luft. (2-3 skriver bag wast-gaten, og magnetventil for fuld tryk)

Ramme: RUST, RUST OG nyt jern.

Aksler: Hj61 med 100% spær. Der skal nok også lige laves nogle små beslag, så de kan sidde på 70'eren

Karossen: Bur, racer-sæder(har vi),H-seler(mangler),Nødstop og masse små ting.

+ en masse uforudsete ting. :lol:

Så er der lidt billeder af DYRET, her fra første gang det var glat. HEHe hun vil jo gerne
Billede

Hytten blev meget hurtig løftet af:
Billede

Stefan igang med at klargøre:
Billede

Motoren er sat i bænk og bliver testet.
Billede

På gensyn

Stefan og Søren
Senest rettet af Russerdressur lør mar 12, 2011 8:44 pm, rettet i alt 1 gang.
Russerdressur

Indlægaf Russerdressur » lør mar 12, 2011 6:07 pm

Så er der blevet arbejdet lidt igen på raceren.
Rammen er blevet vasken, det var ikke en positiv overraskelse. Så der skulle svejses en del. Men det går nu ret hurtigt når synsfolkene ikke stiller helt de samme krav som i den virkelige verden. hehe

Billede

Billede

Billede

Billede

Vi kunne jo ligeså godt lave rusten når nu vi er igang.
Selve røret, på tværs var næsten helt væk, så den skulle skiftes. Vi fandt et kraftigt rør som kunne bankes igennem de gamle ender. Og så var det jo bare at koge den i.

Billede

Mens Stefan fik samlet motor og gearkasse og fik det vaskes pæn rent, fik jeg blæst de originale beslag til bagaksel af. Se i baggrunden!
Billede

61'er akslen skulle centreres, det tog noget tid,en par øl og en pizza med salat at få det til at passe.
Billede

Der skulle jo være plads til "det sjove"... Nu er der en custom-made bagaksel til en 70'er, Just-bolt-on. Den er så lige 10 cm bredere. (5 cm i hver side)
Nu mangler der en panhart stang, fjederbeslag og støddæmper-beslag. Så skulle bagenden være færdig.
Billede
Billede

Vi snakkes ved.
Søren
Russerdressur

Indlægaf Russerdressur » søn mar 20, 2011 11:07 pm

Lige en lige weekend opdatering.

Når nu vi var i gang kunne vi ligeså godt skiftet det sidste rør.
Billede

Vi lavede forstærkninger til trækpladen. Det kunne jo være at vi skulle hjælpe en Nissan... (så det ikke ender som til strandturen... med en halv skamskydt Nissan, på forfanget :lol:)
Billede

Vi er ved at klargøre forakslen, har blæst beslagene af en rusten 70'er foraksel. Det var en del svære end bagakslen, da der var nogle flere beslag.
Billede

Vi fandt en god smede-ven, som havde "racer-standart-vx80'er-forfjeder-beslag" på lager. Det er rart med en smed på holdet. En som mener at ordet "tynd-plade" dækker over, alt under 1 cm tykkelse.
Billede

Og så skulle jeg lige over og hjælpe naboen med at flyttet sin trailer. Det er taget lige før naboen kom ud og spurgte om han skulle kører støttebenene ned. Så billedet blev bedre... Den var jo "kun" halv fuld, så han sagde. :wink:
Tror sQu selv mine HD-emo fjeder vil kommer i knæ..
Billede

Rigtig god uge.. Søren
Russerdressur

Indlægaf Thomas » man mar 21, 2011 9:02 pm

Hmmmm, så må jeg jo rulle støttebenene op når nu I ikke selv tør :shock:

Billede

Man skal bare gøre det meget meget meget sinde... :wink:
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf Russerdressur » man mar 21, 2011 11:00 pm

10-4 gummi-and... Det er noget pis med kører/hvile-tiden..
Tak Thomas

Vil lige vise hvad vi også laver i det nystartet firmaet; "dansk-racer-rust"

Erik's fine 42'er skulle lige efterses lidt..

Billede

Billede

På gensyn
Russerdressur

Indlægaf krüger » ons mar 23, 2011 3:31 pm

ih du kustodeste, Erik's racer er bedre i karrossen end min gadebil var :roll:
:lol:
-
Krüger's J4 serie garage:
viewtopic.php?f=25&t=5828
-
Brugeravatar
krüger

Geografisk sted: Tvingstrup

Indlægaf SImon R » ons mar 23, 2011 9:29 pm

ja den ser da ikke så slem ud.
Simon Ramtung
HDJ80 - 35''mt, 4''emu, warn 9k og org 100 % spær
LJ73 - 1kz-t, 2"emu, 2" styrtbøjle, 61 aksler long feild 4,88 gearing
Brugeravatar
SImon R

Geografisk sted: Frederikssund

Indlægaf Russerdressur » tirs apr 05, 2011 11:03 am

krüger skrev:ih du kustodeste, Erik's racer er bedre i karrossen end min gadebil var :roll:
:lol:
-

ja det er imponerende hvad du vil kører rundt i, til dagligt. Erik har jo lidt højere standart... xv100/40'er på gade og rust-fri 42'er til mudder... det kan bare ikke blive fint nok... men hva... når man bare står med en øl i hånden og svinger pisken... mens vi andre ligger og koger rust... så kan vi vel alle kører i sådan fine biler...
Russerdressur

Indlægaf Russerdressur » lør apr 09, 2011 10:48 pm

Vores egen lille racer er sat lidt i bero... Da vi i "Dansk Racer Rust" har lidt travlt med at hjælpe nødstedte racer der gøre klar til Påsken... Nogen mangler lidt mere end andre... (Henrik, du ved godt hvem der er, vi snakker om)

Erik's fine 42'er er ved at få en fin gang maling... Lige i Eriks ånd... hehe

Billede
Russerdressur

Indlægaf Russerdressur » tors nov 10, 2011 11:41 pm

Ved godt det er LIDT tid siden, jeg har fået opdateret den lille tråd...

Men der er sket meget og ingenting..

Den er klar til at vi laver bur i en af de kommende uger. Så lidt er der sket

Her var det jeg havde lidt billeder af...

Støddæmperne er flytte om foran fjeder, så de blev nød til at gå lidt op i karossen, for at få nok vandring.

Billede

Rammen har været en tur er over i maler-kabinen aka. hallen med retur-motor. Og få en gang blank sort..
Billede

Stefan bruger et er de kun 3 præcisions-værktøjer vi normalt bruger. Målebånd + øjemål + lodstok med fast bobbel.

Billede

For lige at give den det sidste, fandt vi helt tilfældigt en polythan-stang med den rigtige hårdhed og dimensioner. Hvor heldig har man lov at være

Billede

Og så lige til allersidst så har jeg lige lidt div. billeder fra mobilos:

Morten der prøver at køre gummiged. Det skal siges at det er blevet noget bedre siden

Billede

Og Stefan kan ikke forstå at vi svar, ja.. Når han spørger om hans røv ser stor i overalls'en.

Billede

Kom an med jeres små motorbåde.. Vind-power + 8 hp Volvo-penta... og så har jeg ikke engang fortalt om båden endnu...

Billede

Erik's HOT-ROD.... nogle vil sige RAT-ROD... Forhjul: 205/55 R 16" Bag:35" M/T på 15x10"

Billede

På gensyn
Søren Og Stefan
Russerdressur

Tilbage til Garage