Longfield stikaksler og knokkelled

Her kan du skrive om dine "garage-projekter".
Evt. lægge links ind til f.eks renovering af din gamle FJ40 eller lignende

Longfield stikaksler og knokkelled

Indlægaf Thomas » lør apr 18, 2009 10:28 pm

I påsken blev jeg opfordret til at skrive lidt om mit importeventyr af forstærkede knokkelled og stikaksler fra USA :idea:

Der er garanti mod brud på aksler og knokkelled, så længe at man ikke smører dem med sand og vand, eller kører på over 39" hjul :shock:

Det hele blev udløst af tilbagevendende raserianfald når fortøjet eksploderede med den karakteristiske lyd af 1500 knuste metaldele som prøvede at overdøve hinanden :evil: :? Lyden ser således ud for dem som ikke har hørt den endnu....

Billede

Det er som mange hved en pisseirriterende lyd, og et endnu mere træls arbejde at skifte møget :roll:

Jeg var klar til at prøve noget nyt, og havde hørt meget godt om Longfield-akslerne fra den anden side af dammen. På opfordringer fra lokale "nørder" og autister kontaktede jeg polyperformance i USA. De var godt nok ca. 20 dollar dyrere end producenten, men de svarede med det samme på mine henvendelser så her var ingen tvivl. Nu var spørgsmålet så bare hvad jeg skulle have.

Et sæt nye knokkelled til 410$ (2stk.)
Et sæt stikaksler og knokkelled 595
Eller de ekstra tykke stikaksler og knokkelled med 30 splines(27normalt) til 665$

Se dem her http://www.polyperformance.com/shop/sea ... rch&page=1

Tjae, skal festen startes - så kom med den helt store pakke :D :D prisforskellen var ikke så stor, og jeg skulle alligevel have nye stikaksler, da det sidste knald i fortøjet var så venligt at tage hørelsen fra den ene stikaksel. :x
Der skal betales kontant via bankoverførsel før man får varen, men jeg havde absolut ingen problemer og jeg ved at flere har handlet der med stor succes :!:

Min ordre kostede med ALT inklusive(har lige fundet samtlige papirer)
Dvs. Sættet, fragt, DK told og moms, gebyrer i banken og en middag til konen :wink: den nette sum af 5576,30 Danske røvbananer Dengang var kursen 5,2446 kr. for en dollar og et supersæt kostede 645$ og ikke 665$

Når du kontakter polyperformance er det en god ide at kende målene på stikakslerne, så de også er sikre på at det rigtige bliver sendt. Jeg kan da lige oplyse målene på min vogn og lidt andre :wink:

BJ7x & BJ4x & FJ4x samt HJ47 måler stikakslerne hhv. ca 439mm. og 738mm.

Der skal IKKE modficeres eller slibes i timevis for at montere aksler og knokkelled i forhold til almindelige. Det anbefales dog lige at slibe kanterne væk ved top og bundleje i "knokkelhuset" - dette tager ca. 5 minutter pr. side.

Om de holder?
Tjae, jeg kører med spær i for og har bestemt ikke skånt dem på nogen måde. Jeg har drejet skarpt og sat i gang op af bakke med spær både forlæns og baglæns. Der bliver spærret selv om hjulene spinner rundt. Kort sagt er jeg hensynsløs overfor dem!!! Havde det været originale knokkelled ville jeg efterhånden kunne skifte dem i søvne :lol:

Allerede når man lukker pakken op og får sagerne i hånden kan man mærke det er mums for sjælen. "Huset" på knokkelleddet er kraftigere i godset, kuglerne er lidt mindre og kommer ikke halvt ud af huset når man drejer leddet skarpt, som på de originale. Og så er de lavet i et bedre matreiale. Det er bare kræs for vognen.

De næste billeder viser forskellen på originalt og Longfield. Bemærk at Longfieldleddet bliver fikseret med en låsering i midten og ikke en på hver side. Det gør at stikakslen og knokkelleddet ikke kan bevæge sig i forhold til hinanden.

Billede

Billede

Billede

Billede

Håber i kan bruge det til noget 8)
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf maxi » tors maj 07, 2009 7:08 pm

ser ud til at være fine sager... den du har svejst lidt på er den ikke blevet god nok :roll:
rigtige biler blev lavet i 80erne

Morten Thorsen
maxi

Geografisk sted: læsø

Indlægaf Thomas » fre okt 16, 2009 12:40 pm

Det umulige skete - et sæt er knust. mere præcist er "inderringen" i knokkelleddet flækket og stikakslen har derfor kunnet "kamme over". Det skal siges at "almindelige" knokkelled ikke havde klaret bare 5% af den most de er blevet budt i testperioden. Uden at der skal nævnes navne kan jeg fortælle at de sad i en 73'er med 61'er kværn og 35" boggere :lol:

Her er det så at garantien træder til :!: Så længe det ikke er smurt med sand og vand bytter de gladeligt. Det koster kun fragten, og nu er der en ny stikasel og et knokkelled på vej fra staterne.

Jeg skulle for resten hilse fra Bobby Long(ham der producerer skidtet) og sige at han nu laver stikaksler på "ønskemål". Det vil sige du måler dine stikaksler(toyota naturligvis 8) ) og sender ham målene - og vupti han producerer og sender :idea:

http://www.longfieldsuperaxles.com/
Thomas

Brugeravatar
Thomas

vupti

Indlægaf frede.gv1 » ons jan 13, 2010 1:27 pm

VUPTI!!!!!! er det li som når man bager en kage og den så smutter helt vildt let ud af formen.... vupti :P
Thomas Lundy AKA COLA-MAND
jimny, sami-aksler, 2xarb. longfield, 5,14-1 transfer, 31" boggere. Aisin 1000 toyotaspil m 9hk bow3.

Vi ses... cola
frede.gv1

Geografisk sted: Ejby

Indlægaf Thomas » tors jul 14, 2011 9:24 pm

Nemlig ja, - VUPTII 8) 8) 8) 8) .

Og nu har jeg lige købt 2 nye - dog "alm" forstærkede 27 spline og ikke de ekstra rå 30 splines. De skal i mit ræserprojekt når jeg kommer så vidt. :shock:

Desuden besilte vi også lige et "30-spline superset" til Quarks '42 med lange splines til org. toyotaspær :wink:

Det er simpelthen bare KRAM fra den anden side af dammen. Vi bestiller nok også snart et sæt til Ronni-drengen (hvis han ta'r sig sammen og vil lappe den grønne :evil: )

Leveringstiden er ca. 10 hverdage ring - mail eller PB hvis I skal ha' hjælp :idea:
Thomas

Brugeravatar
Thomas

Tilbage til Garage