Sikkerheds bur

Spørgsmål og oplysninger omkring sikkerhed, herunder forsikring !

Sikkerheds bur

Indlægaf troels » tors maj 01, 2008 1:55 pm

Er det tilladt at svejse bur direkte på chasis rammen på sin gadebil og kan det godkendes til syn??
troels
 
Indlæg: 221
Tilmeldt: søn nov 11, 2007 10:00 am
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Thomas » søn maj 04, 2008 7:39 pm

udvendig eller indvendig bur ?
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas
 
Indlæg: 770
Tilmeldt: man aug 29, 2005 8:49 pm
Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf troels » tirs maj 06, 2008 5:15 am

Det er udvendigt på ladet
troels
 
Indlæg: 221
Tilmeldt: søn nov 11, 2007 10:00 am
Geografisk sted: Fredericia

.

Indlægaf krüger » ons maj 07, 2008 7:16 am

jeg vil mene du skal bolte det på, evt. svejse en plade med gevindhuller på rammen, det ville være den rigtige måde at gøre det på :wink:
hvis det skal gå efter reglerne må du ikke svejse den direkte i rammen.. men igen, det afhænger jo af ham der syner den 8)
Krüger's J4 serie garage:
viewtopic.php?f=25&t=5828
-
Brugeravatar
krüger
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: man maj 01, 2006 3:11 pm
Geografisk sted: Tvingstrup

Indlægaf den grimme nøgne dreng » ons maj 07, 2008 6:37 pm

jeg havde et af de rigtig kedelige uheld for en del år side. jeg rullede adskillige gange rundt med min flotte BJ45, med ca 100 + i timen. heldigvis havde vi kort forinden lavet en styrtbøjle omme på ladet. den var kun boltet med 8stk 6mm rustfri bolte i hver side på selve ladet, og ikke ned i/på rammen. bøjlen var 3" indvendig, med 2" indv. bagstøtter.
og lortet holdt sgu til den temmeligt voldsomme medfart. den sad stadig i ladet bagefter. men bilen var smadret. men den reddede sørme den grimme nøgne drengs bette krop.
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng
 
Indlæg: 463
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 1:16 pm
Geografisk sted: LV426

Indlægaf troels » ons maj 07, 2008 9:34 pm

hej tak for jeres svar 8) , jeg vil bolte bøjlen fast på rammen
mvh Troels
troels
 
Indlæg: 221
Tilmeldt: søn nov 11, 2007 10:00 am
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf troels » søn jun 01, 2008 5:21 pm

hej div. smede og rørbukkere
Jeg havde tænkt mig at lave mit 4 punkts bur i Ø76,1 x 3,6 rør og div rørbøjninger. Men har fået at vide at det er ikke nær så stærkt som hvís det bliver bukket af hele rør længder.
Så er der nogen der har kontakt til nogle som har en stor rørbukker der kan bukke ø 76,1 rør ??
4wd hilsen troels
troels
 
Indlæg: 221
Tilmeldt: søn nov 11, 2007 10:00 am
Geografisk sted: Fredericia

bur

Indlægaf frede.gv1 » man jun 02, 2008 7:21 pm

burger har en der dur....
Thomas Lundy AKA COLA-MAND
jimny, sami-aksler, 2xarb. longfield, 5,14-1 transfer, 31" boggere. Aisin 1000 toyotaspil m 9hk bow3.

Vi ses... cola
frede.gv1
 
Indlæg: 477
Tilmeldt: ons jan 03, 2007 10:28 pm
Geografisk sted: Ejby

Indlægaf troels » tirs jun 03, 2008 5:36 pm

øv burgers rørbukker kunne kun tage op til ø 60,3 :(
troels
 
Indlæg: 221
Tilmeldt: søn nov 11, 2007 10:00 am
Geografisk sted: Fredericia

rør

Indlægaf frede.gv1 » tirs jun 03, 2008 8:15 pm

hvis ikk du allerede har købt rør, så er 60,3 også mere end rigeligt. 50 er faktisk rigeligt. mener at en org. omp er ca 45-47.
Thomas Lundy AKA COLA-MAND
jimny, sami-aksler, 2xarb. longfield, 5,14-1 transfer, 31" boggere. Aisin 1000 toyotaspil m 9hk bow3.

Vi ses... cola
frede.gv1
 
Indlæg: 477
Tilmeldt: ons jan 03, 2007 10:28 pm
Geografisk sted: Ejby

Indlægaf troels » tirs jun 03, 2008 9:49 pm

jeg har rør samt boret huller i ladet og jeg regner med at svejse bøjlen sammen, da jeg har snakket med flere som siger hvis det bliver svejst af en prof så bliver det lige så stærkt som hvis det var bukket !
troels
 
Indlæg: 221
Tilmeldt: søn nov 11, 2007 10:00 am
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Hobbz » ons jun 04, 2008 7:15 pm

Så ved de ikke hvad de snakker om .... Hvis det er til "pynt" så okay, men hvis du regner med at det skal redde dit liv engang, så vil jeg ikke svejse det sammen ....

Bare MIN mening 8)
Nikolas Frank
Hobbz
 
Indlæg: 110
Tilmeldt: tors okt 20, 2005 12:15 pm

Indlægaf 618Henrik » ons jun 04, 2008 9:38 pm

Hobbz skrev:Så ved de ikke hvad de snakker om .... Hvis det er til "pynt" så okay, men hvis du regner med at det skal redde dit liv engang, så vil jeg ikke svejse det sammen ....

Bare MIN mening 8)


Det vil jeg give dig ret i, hvis du finder reglerne for bur i rallybiler er de ret strenge. Bøjninger skal udføres på en bestemt måde og rørene _skal_ være sømløse er lige de 2 krav jeg husker bedst.
Svejsninger er i alle tilfælde et no go.
Hvis du vil have buret svejst ned på rammen må det være fordi du mener det seriøst, men hvorfor så ikke gøre det rigtigt første gang (det er ikke sikkert du får en chance til)?
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik
 
Indlæg: 530
Tilmeldt: man apr 09, 2007 8:25 pm
Geografisk sted: Tureby

Indlægaf farsged » ons jun 04, 2008 9:58 pm

Der er noget med at hvis den er svejset sammen skal der forstærkninger svejses på indvendig ved bøjningerne,

se under trial regler på forsiden af toyota4wd og så find det den vej
Rigtige mænd kører 4x4 med lad.
Aksel Mikkelsen
farsged
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: fre mar 17, 2006 4:54 pm
Geografisk sted: Skive

bur

Indlægaf frede.gv1 » tors jun 05, 2008 9:29 am

lad nu være med at bygge bur efter toyota regler. så er buret jo kun godkendt der. byg efter dasu´ regler så buret er godkendt til rally. så kan det bruges over alt.

det er selvfølgelig kun min mening. 8)
Thomas Lundy AKA COLA-MAND
jimny, sami-aksler, 2xarb. longfield, 5,14-1 transfer, 31" boggere. Aisin 1000 toyotaspil m 9hk bow3.

Vi ses... cola
frede.gv1
 
Indlæg: 477
Tilmeldt: ons jan 03, 2007 10:28 pm
Geografisk sted: Ejby

Næste

Tilbage til Sikkerhed

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster