Oksbøl 2008 måske??????

Her kan anføres yderligere information til de i løbskalenderen anførte arrangementer

Oksbøl 2008 måske??????

Indlægaf Frank S. Larsen » søn dec 09, 2007 1:16 pm

Hej Alle

Hermed nedenstående information, da der er begyndende "rygte dannelse" vedr Oksbøl området

Vi har, ligesom andre "motorklubber" modtaget et brev fra Oksbøllejren hvori de informerer at de stopper "midlertidig" for udlejning til motor klubber, på grund af at der er "nogen" der har gjort skade på dele af området samt tilstødende skove under skov og naturstyrelsen!

jeg har returneret et brev, hvor vi stiller os uforstående med denne kollektive form for afstraffelse :roll: , men endnu ikke modtaget noget svar!

jeg ved jo af gode grunde ikke hvad Oksbøl lejrens svar bliver, men ordlyden i 1. brev giver ikke specielt grund til optimisme. :cry:

Venlig hilsen

Frank S. Larsen
PR Mand :twisted:

Nørre Snede den 24 November 2007

Idet vi bekræfter modtagelsen af Deres brev dateret 2007-11-22 vedrørende ”midlertidig udlejnings stop af terræn” tillader vi hermed at knytte følgende kommentarer:

 Toyota Klubben har kommet i dette terræn i mere end 20 år, uden at der nogen sinde har været klager af nogen art, vi opretholder i klubben en høj grad af selvjustits.
 Når Toyota Klubben afholder sit Oksbøl arrangement er det udelukkende for medlemmer af klubben dvs. der kommer ikke ” tilfældige” forbipasserende ind og køre i området . i de situationer hvor vi har mødt ”fremmede” biler i området er de blevet vist ud til offentlig vej.

VI vil ikke lægge skjul på, at det er med stor beklagelse, vi har modtaget deres brev, vi har været rigtig glade for at komme i området, vi kan ikke finde ligende steder i DK med områder af denne art.
Vor holdning i en situation hvor der er blevet forvoldt skader er helt klar, at omkostningerne for udbedring af de påførte skader bør pålægges den pågældende lejer, i stedet for denne kollektive afstraffelse af lejere (motorklubber).

Set i lyset af det langvarige positive samarbejde som vor klub har haft med Oksbøllejren omkring leje af området gennem mange år, sammenholdt med det faktum at vi altid har overholdt de ud leverede retnings linier for brug af området, håber vi at der, til trods for det udsendte brev, er mulighed for en dialog omkring leje af terrænet i dagene omkring Påske fra d. 20 til d. 23 marts 2008

Vi stiller naturligvis gerne op til et møde hvor muligheder/evt. restriktioner kunne tages op til dialog.

Vi imødeser Deres svar, med håbet om en konstruktiv løsning.

Med venlig hilsen

Toyota 4 WD Club Danmark
Frank Sønderby Larsen
Grættrupvej 6
8766 Nørre Snede

Tlf 7577 0064 mobil 21418805
Frank S. Larsen

Geografisk sted: midtjylland

Indlægaf Uffe » man dec 10, 2007 2:00 pm

VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL!!!!

Det eneste terræn hvor jeepen kunne være med på posteløb, væk! Hvis det ender med at der ikke bliver holdt noget, så sparer jeg da det hævekit i år :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Geografisk sted: Silkeborg

bare en tanke..

Indlægaf den grimme nøgne dreng » man dec 10, 2007 3:30 pm

men tænk om man kunne overtale de rette personer på rette sted til at udlægge blot et mindre område i øvelsesterrænet til "offentlig, helårlig" brug. det behøver såmænd ikke være kæmpestort, eksempelvis en km2, selvfølgelig med varieret terræn. altså et område, hvor man altid kunne trille ind og lege, uden at genere nogen overhovedet. problem løst! det skulle selvfølgelig afmærkes meget tydeligt, hvortil man måtte bevæge sig. og til store arrangementer kunne klubberne så stadig leje andet jord, som sædv.
som sagt bare en tanke, men jeg tror det ville løse problemet med folk, der kører ind i området generelt, hvis ovenstående kunne gennemføres i en eller anden form.
jeg skal ikke spille hellig, og må da indrømme, at jeg(som de fleste andre med vores type biler!) har haft min bil på gale veje i tidens løb.
mht øvelsesområderne har jeg dog altid haft meget svært ved at se det helt store problem i at nogle privatbiler triller rundt derude. et par kampvogne laver mere kaos på et par timer, end 3000 4wdere på et helt år.
men selvfølgelig er forsvarets regler, som de nu engang er, og dem skal vi rette os efter.
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Geografisk sted: LV426

re oksbøl 2008 måske??????????

Indlægaf Frank S. Larsen » man dec 10, 2007 7:38 pm

Ja nu kunne der jo være så mange ting der kunne være rigtig lækkert :lol: og dit forslag lyder da helt fantastisk og må jeg nok tilføje helt urealistisk.

Men det var nu ikke det der fik mig i "blækhuset"

nej det var din bemærkning
"jeg skal ikke spille hellig, og må da indrømme, at jeg(som de fleste andre med vores type biler!) har haft min bil på gale veje i tidens løb.
mht øvelsesområderne har jeg dog altid haft meget svært ved at se det helt store problem i at nogle privatbiler triller rundt derude."

Jeg ved ikke om du ligefrem har lavet bruger undersøgelser på dette område da du jo indrager "fleste andre med denne type bil"

Der er personer som dig (læs tankegang) der gang på gang er med til at skabe dårlig omtale for brugere at vore biler, prøv lige at træde 3 skridt tilbage og se hvad du skriver!

Det er da ikke i ordren bare fordi man har en 4x4 at man så ikke overholder regler og retnings linier og glemmer sund fornuft

hvem ved? måske er det mennesker der deler dine synspunkter der er skyld i at vi som klub måske ikke kommer ind i oksbøl øvelses område igen!!!!!

TÆNK LIGE LIDT PÅ DET, INDEN DU NÆSTE GANG TAR DIN BIL PÅ AFVEJE, HVOR DU INGEN RET HAR TIL AT KØRE!

Hilsen

Ham der skal forsøge at bort forklare alt det som andre mennesker kører og ødelægger :twisted:
Senest rettet af Frank S. Larsen fre apr 08, 2011 8:50 am, rettet i alt 1 gang.
Frank S. Larsen

kørsel

Indlægaf den grimme nøgne dreng » man dec 10, 2007 8:30 pm

nu må jeg sgu lige bede om kammertonen, frank! prøv DU lige at træde 3 skridt tilbage, og læs hvad JEG skriver. står der NOGET sted, at jeg har ligget og knoklet rundt i øvelsesterræner? jeg skriver, at jeg i tidens løb har været på gale veje. det er sgu ikke det samme.
diskusionen handler netop om ovennævnte områder, og når jeg i det hele taget overhovedet trækker mig selv i sølet og bekender at jeg engang har kørt et sted hvor jeg ikke måtte, har det ikke en skid med oksbøl eller andre militærområder at gøre. det var et privat grundstykke, og det var vel 14 år siden.
jeg skriver heller ikke NOGETSTEDS, at jeg finder det i orden at køre ind i området. jeg skriver, at jeg har svært ved at se det store problem i at folk kører i området, når det ikke er i brug af militæret. og jeg HAR svært ved at se et problem i det. men jeg ved sgu da ligeså godt som dig, og de fleste andre, at det ikke er tilladt, og derfor skal man ikke gøre det.
at have den mening kan jeg satme ikke se noget oprørende i!! jeg opfordrer sgu da ikke folk til at bryde loven, og køre derind, eller at skide på reglerne, tværtimod!
jeg har sandelig heller ikke lavet store forkromede undersøgelser, der kundgør, at alle brugere af 4wdere har kørt steder, hvor de ikke måtte. min fornemmelse er imidlertid, at jeg føler mig sikker på, at rigtig mange blandt os HAR prøvet det på et tidspunkt. dig undtaget selvfølgelig.
jeg er sgu ikke ude på at "dømme" alle os 4wdere som værende nogle banditter, men jeg har ALDRIG endnu mødt og snakket med en sådan, som ikke på et eller andet tidspunkt i deres dunkle fortid har kørt deres bil et sted, hvor de strengt taget ikke måtte. men det lader til, at jeg enten har hængt ud med de forkerte, eller også har de bare været ærlige mht forbudt kørsel.
ps, der er ingen grund til den tone, mht til at kalde mig tomhjernet. jeg går ud fra, den er møntet på mig. det er sgu noget pis at overfuse mig på den måde.
jeg prøvede blot at komme med et indlæg, og et(synes jeg selv) konstruktivt forslag, der ganske vist var grebet ud af den blå luft, men ikke desto mindre et udmærket et af slagsen.
jeg er ret sikker på, at vi alle er enige om, at det ville været ret træls, om man ikke måtte køre i eksempelvis oksbøl mere, men jeg er ærligt talt harm over, at du skaber dig sådan over mig. endnu engang: I MIT INDLÆG SKRIVER JEG FANME IKKE EN ENESTE GANG, AT DET ER I ORDEN AT FOLK KØRER IND I OMRÅDERNE UDEN TILLADELSE.
OG AT JEG SELV ENGANG I TIDERNES MORGEN HAR KØRT ET STED HVOR JEG IKKE MÅTTE, ER EN ANDEN SNAK, MEN DET HAVDE SATME IKKE NOGET MED ØVELSESOMRÅDER AT GØRE.
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Re: re oksbøl 2008 måske??????????

Indlægaf Ministeren » man dec 10, 2007 9:59 pm

Frank S. Larsen skrev:Ja nu kunne der jo være så mange ting der kunne være rigtig lækkert :lol: og dit forslag lyder da helt fantastisk og må jeg nok tilføje helt urealistisk.

Men det var nu ikke det der fik mig i "blækhuset"

nej det var din bemærkning
"jeg skal ikke spille hellig, og må da indrømme, at jeg(som de fleste andre med vores type biler!) har haft min bil på gale veje i tidens løb.
mht øvelsesområderne har jeg dog altid haft meget svært ved at se det helt store problem i at nogle privatbiler triller rundt derude."

Jeg ved ikke om du ligefrem har lavet bruger undersøgelser på dette område da du jo indrager "fleste andre med denne type bil"

men jeg har som bruger af de føromtalte bil typer kun 1 kommentar:

SIKKE NOGET PIS AT FYRE AF

Der er personer som dig (læs tankegang) der gang på gang er med til at skabe dårlig omtale for brugere at vore biler, prøv lige at træde 3 skridt tilbage og se hvad du skriver!

Det er sku da ikke i ordren bare fordi man har en 4x4 at man så skider højt og flot på regler og retnings linier og glemmer sund fornuft

hvem ved? måske er det mennesker der deler dine synspunkter der er skyld i at vi som klub måske ikke kommer ind i oksbøl øvelses område igen!!!!!

TÆNK LIGE LIDT PÅ DET, INDEN DU NÆSTE GANG TAR DIN BIL PÅ AFVEJE, HVOR DU INGEN RET HAR TIL AT KØRE!

Hilsen

Ham der skal forsøge at bort forklare alt det l..rt andre tomhovede mennesker kører og øædelægger :twisted:

Hej Frank,

Jeg har læst denne korrespondance med stor undren. Ikke over emnet, for det er også ret alvorligt i mine øjne. Nej, en undren over den tone, der bliver lagt for dagen i dit indlæg. Og et spørgsmål jeg vil stille dig i den sammenhæng følger her: Hvad havde du røget, da du smed det beskidte indlæg? Du er direkte uforskammet, og jeg vil samtidig spørge dig, hvad der berettiger dig til at skrive sådan?

Jeg har flere kammerater, der har deres daglige virke i forsvaret i området, og jeg ved, at de har kommenteret netop dette emne i flere år. Mon man fra lejrens side bare har fået nok nu? Jeg vil samtidig spørge om du er lokalkendt i Oksbøl-området? Det lyder en anelse som om, det er dig, der sørger for vedligeholdelse af øvelsesterrænget. Nej vel? Du har vel bare en ærgelig fornemmelse i kroppen over det problem, vi alle står overfor nu. Ligesom alle os andre. Du har bare en utrolig uheldig og plat måde at udtrykke det på ved at angribe een af dine egne medspillere. Når det så er sagt, så lad os da sammen prøve at overbevise de ansvarlige for øvelsesområdet om, at vi spiller efter reglerne i vores klub? (ved egentlig ikke ikke, om jeg er medlem, men det er en i hvert fald en herlig side -for det meste)

Jeg kører i forbindelse med mit job gennem området (på den offentlige vej) et par gange i måneden. Jeg har flere gange set 4x4 biler fræse rundt derinde. Jeg har set både tyskere og svenskere i kæmpe biler. Om de havde fået lov, ved jeg ikke, men de var, så vidt jeg kunne se, ikke grovere ved området end da jeg selv var med et par ansatte ved forsvaret ude for at brænde deres dieselkvote op ved årets udgang i Mercedes GD og kampvogne. Min pointe er: Skyd ikke på dine egne, men lad os prøve at finde en fornuftig løsning på opgaven. Det gør vi bedst ved at stå sammen, ikk :)

Venlige hilsner fra ministeren.
Ministeren

Geografisk sted: Varde

kørsel

Indlægaf Frank S. Larsen » man dec 10, 2007 10:47 pm

Okey - beklager!

jeg fik en "hjerneblødning" da jeg læste dit indlæg, jeg læste det som om du netop havde "været rundt" i øvelses området.

Når det er sagt, kan jeg kun sige - ja jeg er sur :x det er bare så ærgeligt at det igen (tilsyneladende) er de få der skal ødelægge det for de mange

Hilsen frank

PS til ministeren;

Hvilket emmne er det konkret dine kammerater i forsvaret har kommenteret? det kan jeg ikke helt gennemskue af dit indlæg

PPS til ministeren:

Hvis du har et betalt giro kort fra klubben er du medlem - hvis ikke er der masser af muligheder for at blive det :?
Senest rettet af Frank S. Larsen fre apr 08, 2011 8:53 am, rettet i alt 1 gang.
Frank S. Larsen

helt i orden!

Indlægaf den grimme nøgne dreng » man dec 10, 2007 10:56 pm

det kunne nu stadig være fantastisk, om de forskellige øvelsesområder rundt omkring i landet kunne afgrænse et lille område(som nævnt i mit første indlæg), beregnet til os motortosser. men som du vist skriver, er det nok urealistisk. men som jeg ser det, ville det løse en masse problemer for os, der gerne vil have et lovligt sted at køre, og for forsvaret, der ville slippe for at have folk fra nær og fjern til at køre rundt derude, hvor de ikke må(forhåbentlig). det vil nok aldrig lykes 100% for dem, men sådan et lille område på alle landets militerræner ville gøre stor nytte på enhver måde. men der er nok lang vej før det ville blive virkelighed. hvor ligger de forskellige terræner egentlig rundt i landet?
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Re: kørsel

Indlægaf Ministeren » man dec 10, 2007 11:39 pm

Frank S. Larsen skrev:Okey - beklager!

jeg fik en "hjerneblødning" da jeg læste dit indlæg, jeg læste det som om du netop havde "været rundt" i øvelses området.

omkring "tomhoveder" :!: så var det ikke personligt ment

da jeg gennem flere år bla. har været ansvarlig "lejer" for Toyota klubben med hensyn til køre områder og derigennem, oplevet hvad visse typer kan finde på når de får en 4x4 imellem benene! var den bemærkning ment som en hilsen til alle dem, på hvis vegne jeg i tidens løb har været ude og undskylde for hos diverse "lodsejere, udlejere mv."
og det er ikke småting kan jeg hilse og sige. men nej det berettiger ikke til tonen i mit tidligere indlæg - :oops: og nej jeg ryger ikke

Når det er sagt, kan jeg kun sige - ja jeg er sur :x det er bare så ærgeligt at det igen (tilsyneladende) er de få der skal ødelægge det for de mange

Hilsen frank

PS til ministeren;

Hvilket emmne er det konkret dine kammerater i forsvaret har kommenteret? det kan jeg ikke helt gennemskue af dit indlæg

PPS til ministeren:

Hvis du har et betalt giro kort fra klubben er du medlem - hvis ikke er der masser af muligheder for at blive det :?

Halløj igen!

Det er da altid noget, du ikke ryger hehe. Spøg til side, og no hard feelings herfra.

1: Det er emnet omkring indtrængen af private 4x4 på deres område, der er blevet nævnt ved flere lejligheder. Det har stået på i mange år, men mon ikke der "bare" er skærpet opmærksomhed omkring emnet i disse dage/tider. Jeg har jo, som tidligere skrevet, også selv set flere udlændinge boltre sig i området indenfor det det seneste halve år. Mon det kunne være rygtedes, at området er helt suverænt.. Hvem ved. Jeg har selv været afholdende i områder som dette i privat 4x4 de seneste 10 år pga min "insider-viden" samt mangel på en rigtig Landcruiser,(ja, jeg har trådt ved siden af i min spæde King Cab-ungdom. Dog ikke i Oksbøl) men jeg har som skrevet også oplevet militærfolk køre som død og h..... i området for at brænde diesel af. Både når man havde fået ordre til det, men har også hørt, at man tager en GD lørdag nat i en ordenlig høvler uden ordrer herom -naturligvis. Mon militæret skulle rette opmærksomheden mod egne geleder ved denne lejlighed.. Ja, man spørger jo sig selv.

2: Ja, hvis Farsged og jeg får turboen på plads i weekenden, så er jeg med på et girokort. Håber, at han kan fikse det, så motoren får overskud til, at man kan koble 4wd til. :D I så fald ser jeg frem til et fællesmøde til lidt sjov et, indtil videre, ukendt sted. Håber, du er med, Frank. Den nøgne, grimme dreng er selvfølgelig også velkommen.

Hilsner fra forsvarsministeren.
Ministeren

Geografisk sted: Varde

Indlægaf Uffe » tirs dec 11, 2007 10:16 am

dengrimmenøgnedreng, hvis det kan trøste dig, så kørte jeg i vinters for langt ind ad en offentlig vej og endte på en privat markvej. Så gled patrolen sørme til siden på vej op ad en glat bakke og der fik den ellers surret sig fast i det dybe markmudder. Heldigvis kom jeg selv fri.

Og det bare for at forsøge at "imponere" min kæreste over min eventyrlyst. Hun var da den første til at forlade den synkende skude :D
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Øf!

Indlægaf Negerbussen » tirs dec 11, 2007 10:29 am

Kan vi lige tale pænt til hinanden!!

Jeg kender - som Den Grimme Nøgne Dreng - heller ikke een eneste 4wd-entusiast, der ikke har kørt et ikke godkendt sted. Og jeg kender mange! Ellers ville folk ikke være rigtige entusiaster!

Når det er sagt, skal reglerne selvfølgelig overholdes, men i ny og næ kan de gradbøjes.

Ps: Har først fået min NEGERBUS synet i dag efter mere end 7 år uden firehjulstrækker, så altså er det heller ikke mig!
NEGERBUSSENS ejermand
Negerbussen

Geografisk sted: Aalborg

kørsel

Indlægaf den grimme nøgne dreng » tirs dec 11, 2007 11:58 am

jeg tror godt vi alle kan være enige om, at de regler forsvaret(og andre ejere af godt terræn) har specificeret, er til for at overholde. og det glæder mig, at vi fik "renset luften" i aftes, hehe! men tænk engang, om mit oprindelige forslag(der vist druknede i den efterfølgende diskussion!) kunne gennemføres i en eller anden form. altså et område, hvor private altid måtte lege med deres biler, uden indskrænkninger. det behøvede jo ikke engang være enormt stort. men som frank påpeger, og han er jo manden med forbindelserne til bl.a. forsvaret, så er det nok ren utopi. men det kunne alligevel være interessant at spørge dem, om det kunne lade sig gøre.
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Hørt!!

Indlægaf Negerbussen » tirs dec 11, 2007 3:47 pm

Jeg foreslår man kører det hele i smadder! Konstruktivt, næ - men hyle morsomt :twisted:
Nej - det er nok forbudt at sige???
Never mind - God Jul - uden for megen ballade!
NEGERBUSSENS ejermand
Negerbussen

Re: Hørt!!

Indlægaf Uffe » tirs dec 11, 2007 8:13 pm

Negerbussen skrev:Jeg foreslår man kører det hele i smadder! Konstruktivt, næ - men hyle morsomt :twisted:
Nej - det er nok forbudt at sige???
Never mind - God Jul - uden for megen ballade!

Vi gør sqda ligesom de tabere fra ungdomshuset i KBH og brænder det hele af og fræser terrænet op på kryds og tværs!!! Så får vi vores terræn igen.

eller.....
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Indlægaf Negerbussen » ons dec 12, 2007 8:24 am

HA! Den er jeg med på - Rock on!
NEGERBUSSENS ejermand
Negerbussen

Næste

Tilbage til Annoncering