Regler for kørsel på stranden

Arrangementer IKKE hørende til Toyota 4WD Club

Regler for kørsel på stranden

Indlægaf Martin Andersen » tirs jun 13, 2006 10:14 pm

Hej Alle

Vi er 8 gutter og 4 biler, (Hilux, Vitara, Cheroke og en landrover) der skal en tur til jylland for at køre lidt på stranden, men da vi alle kommer fra Kbh, hvor det ikke lige er strandene man må køre mest på, ville vi lige høre om der er nogle regler vi skal være opmærksomme på, altså ud over sundfornuft (hvilket jo ikke siger så meget når vi snakker københavenere)

Vi planlægger at køre fra KBH fredag eftermiddag og så til et eller andet sted omkring Rinkøbing Fjor for at overnatte der. Lørdag er planen så at køre nord på, på stranden ! Kan/må man overhovedet det ? Er det kun særlige steder man må køre eller ??

Vi vil gerne køre hele lørdagen så langt nord på vi kan komme for så at overnatte omkring Løkken/Blokhus eller deromkring. Søndag skal bare gå med at vågne og så på landevejen hjem til Kbh

Håber der er nogle der kan hjælpe med regler ect.

Mvh
Martin
Martin Andersen

Regler for kørsel på stranden.

Indlægaf Arne » ons jun 14, 2006 5:42 am

Regler for kørsel på stranden er ganske simple, det er forbudt; med mindre der er skiltet med at det er tilladt. Et af de få steder hvor i finder en sådan tilladelse er ved Løkken.

mvh
Arne Mortensen
Arne

Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Regler for kørsel på stranden.

Indlægaf vx100 » ons jun 14, 2006 1:57 pm

Arne skrev:Regler for kørsel på stranden er ganske simple, det er forbudt; med mindre der er skiltet med at det er tilladt. Et af de få steder hvor i finder en sådan tilladelse er ved Løkken.

mvh

Rolig nu!

Som jeg lige husker det må man køre på stranden fra det militære område ved Tranum til Rubjerg Knude, men jeg er slet ikke sikker.

Her skal vi vist have fat i Danmarks 4wd Strand Guide nr. 1, nemlig Finn Nørlem.

Skriv til mig (mail nederst), så skal jeg hjælpe jer med at få fat i ham.

Hvis I er interesseret, kunne det jo være at der er nogle at de seje jyder der vil køre med, men det er jo op til jer.

hilsen

Jan

email : toyota@vx100.dk
vx100

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Martin Andersen » ons jun 14, 2006 2:13 pm

Hej Jan

Uhh nu begynder det jo at ligne noget...

Har sendt dig en mail.

Og i er selvfølig alle sammen velkommen til at køre med, skal nok skrive når detaljer er på plads, vi regner med det bliver 1 weekend i aug.

Mvh
Martin
Martin Andersen

Davs..

Indlægaf Ole2 » ons jun 14, 2006 9:05 pm

Når vi tager på stranden, plejer vi og starte ved klim/fjertslev, Også køre vi ellers bare op af.. Vi har aldrig haft problemer.. Jeg sad endag fast, engang hvor vi fik strandfoden, til og hjælpe os med og trække mig fri.. og han sagde intet, udover at grine lidt.. :D

Men har oplevet at militæret har lukket en del af stranden, da de har sku lave noget øvelse.

Men det er jo os begrænset hvor langt man kan komme af stranden, når man kommer forbi løkken, da der lige pludslig, ik er mere strand tilbage, fordi vandet når helt op til Klipperne, eller hva man nu skal kalde dem.. :D

Men hvis i gerne vil ha andre biler med, så er jeg da frisk.. :D

Ole..
Ole2

Geografisk sted: Nordjylland

køre

Indlægaf Jørgen hejle Nielsen » tors jun 15, 2006 7:59 am

Hej.......
Det er offentlig stran så det er som vej
der skal være skælt for at i ikke må køre der og hvis i kom til så dant et skælt skal i hive det op jeg bor 6 km fra strand så hved godt hvad vi må køre der minst en gang om ugen hele år runt.
I må ikke køre i kliter og ikke over 50 i timen og pas så på de små børn
vedkommen her op
Hilsen Jørgen
Jørgen hejle Nielsen

Indlægaf Uffe » fre jun 16, 2006 4:17 pm

Jeg er også frisk på en standtur, jeg eeelsker strandene - men nu er jeg jo også opvokset med det sandpjat :)

Mvh. Uffe
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Geografisk sted: Silkeborg

tur på stranden

Indlægaf Finn Nørlem » tirs jun 20, 2006 11:45 am

Hej Martin
Du / I må gerne køre på stranden, grænsen er på lovligvis 500m nord for nedkørselen ved Slettestrand og op nord på til Hirtshals
med Rubjerg knude sætter en helt naturlig grænse
Derfor er den nordligste opkørsel ved Nørre Lyngby
Så kan man vælge at tage landevejen til Hirtshals og køre på stranden igen ved Færgen Kystlink
så er der 55 km strand op til Grenen (Skagen) men være særlig opmærksom ved Kannestederne (Gammel Skagen) der er nogen sten diger som beborerne er meget ømme over og ser ikke ret gerne biler på den lille strækning. når man når Grenen er det slut, man må ikke køre på stranden der går ned langs østkysten mod Skagen.
Man skal altid huske at selv om det er lovlig, er man stadig gæst på stranden, og kommer man i flok, ja så kan man hurtig komme til at virke truende blandt de andre gæster der ikke har samme indteresse som os

Der er en anden ting der er viktig når man ønsker at køre på den dejlige strand, der at kommer man 1 eller 4 biler ja så er det lovlig, men kommer man flere biler og man har aftalt at mødes og køre på stranden så betegnes det som et arrangement og så skal man søge om tilladelse.

Det er en flot tur og lige netop i August er der rigtig meget at kigge på !!!

Du er velkommen til at ringe 40759445. så kan jeg forklare hvordan det hænger sammen og hvordan i køre unden at forulempe nogen.

en ting er hvad andre gør eller har gjord, en anden ting er hvad man må gøre
Se på : http://www.skovognatur.dk/Lokalt/Jyllandnord/
Netsiden er naturligvis ikke til at finde rundt på

MVH: Finn Nørlem Jensen
www.offroader.dk
Finn Nørlem

Geografisk sted: ålborg

Tilbage til Arrangementer