INGEN FORMULA OFFROAD I DK 2011

Arrangementer IKKE hørende til Toyota 4WD Club

INGEN FORMULA OFFROAD I DK 2011

Indlægaf Finn Nørlem » søn okt 03, 2010 4:51 pm

Hej alle
jeg kan oplyse nu, at der ikke bliver noget FORMULA OFFROAD i Danmark 2011, det store arrangement som Dansk offroad sport plejer at stå for anden weekend i juni NEZ Championship
(Nord Europa Zone mesterskab) er aflyst i 2011. om der kommer noget andet i stedet er endnu ikke afgjort, men jeg tror ikke der bliver noget, hvad skulle det være
Dansk mesterskab med 2 biler + spirillen i pausen, kan jo kun tage en formiddag.

Forklaringen på hvor for ikke der bliver noget i Formula i Danmark 2011 får du her. kort fortalt

Michael Berg og undertegnede Finn Nørlem Jensen var til Formula møde i Skien (Norge)
18 september, på dagsorden var punktet. NEZ fremtid.

NEZ Championship har hidtil været afholdt over 10 løbsdage (5 weekender) hvilket er meget dyrt for kørerne at rejse rundt til, vi skal her tænke på at hvert land har deres egen mesterskaber + nordisk mesterskab.
på den baggrund blev det aftalt at NEZ skulle afholdes på 6 løbsdage (3 weekender)
så kan man begynde at regne ud 3 weekender. vi er 5 land. Island – Norge – Sverige – Finland og Danmark,
2 lande ville miste muligheden for at have Formula offroad i NEZ regi.
Dette blev afgjort ved afstemning, 2 personer fra hvert land havde stemmeret. Danmark og Island tabte muligheden i 2011, men det giver så disse 2 lande første ret til at afholde NEZ i 2012, hvis man ønsker det.
Jeg håber Danmark står klar i 2012, jeg ved vi kan, det har vi bevist i alt slags vejr, med mere eller mindre heldig udfald,
Men indtil videre vil jeg takke alle dem som har hjulpet os og DOS under Formula offroad i Stjær.

Hilsen
Finn nørlem Jensen. Støvring
viewtopic.php?f=22&t=4355
Finn Nørlem

Geografisk sted: ålborg

Tilbage til Arrangementer