Arctic 4x4 Experience 2011

Arrangementer IKKE hørende til Toyota 4WD Club

Indlægaf Chris J » man sep 20, 2010 5:40 pm

sarstad > også rigtig ... regner også med at jeg får tid til at lave noget varme på mit diesel system :) ved hjælp fra kølevandet
Vi ses der ude
Chris Johannsen

Nissan Y61 SWB 1999
2,8TD-intercool 6cyl
Chris J
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors sep 16, 2010 11:02 am

Indlægaf sarstad » søn sep 26, 2010 8:16 am

Chris J skrev:sarstad > også rigtig ... regner også med at jeg får tid til at lave noget varme på mit diesel system :) ved hjælp fra kølevandet


skal det ikke være på el ? ellers skal bilen jo være startede op og de er vel svært når det er blevet stift ??
sarstad
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: tirs jan 02, 2007 8:28 pm

Indlægaf 618Henrik » søn sep 26, 2010 8:11 pm

Chris J skrev:sarstad > også rigtig ... regner også med at jeg får tid til at lave noget varme på mit diesel system :) ved hjælp fra kølevandet


hvilke kuldegrader taler vi om på den tur?
har en ide om at deltage i 2012 (ja, er bedst til langtidsplanlæging)
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik
 
Indlæg: 530
Tilmeldt: man apr 09, 2007 8:25 pm
Geografisk sted: Tureby

Indlægaf moggen » man sep 27, 2010 6:41 am

fra -15 til -55. -55 er sjældent. Når vi kommer til stockholm så tanker vi bare ren petrolium så er det problem løst

Arctic truck kørte på ren petrolium da de krydsede antarktis i nogle Toyota'er. De var nede på -58 grader i en kort periode :shock:
martin L Thomsen
unimog 416
Nissan patrol 2,8 tdi
den grønne and
mobil 40407253
moggen
 
Indlæg: 32
Tilmeldt: ons jul 09, 2008 9:20 pm

Indlægaf KC 720 4X4 » man sep 27, 2010 9:21 am

moggen skrev:fra -15 til -55. -55 er sjældent. Når vi kommer til stockholm så tanker vi bare ren petrolium så er det problem løst

Arctic truck kørte på ren petrolium da de krydsede antarktis i nogle Toyota'er. De var nede på -58 grader i en kort periode :shock:

Blander man ikke noget i :?:
Petrolium er stærkt affedtende, så det har jo absolut ingen smøreegenskaber, som diesel jo har.
Så det må da være en kæmpe belastning for motoren at køre på det :?
Mvh. Allan
PU 720 4X2 Årg ?? Blå
KC 720 4X2 Årg 85 Blå
KC 720 4X4 Årg 85 Grå
KC 720 4X4 Årg 85 Sort http://www.privatradio.net
KC 720 4X4
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: tirs maj 27, 2008 12:10 am
Geografisk sted: Jernhøjgård. 4480

Indlægaf 618Henrik » man sep 27, 2010 9:26 am

KC 720 4X4 skrev:
moggen skrev:fra -15 til -55. -55 er sjældent. Når vi kommer til stockholm så tanker vi bare ren petrolium så er det problem løst

Arctic truck kørte på ren petrolium da de krydsede antarktis i nogle Toyota'er. De var nede på -58 grader i en kort periode :shock:

Blander man ikke noget i :?:
Petrolium er stærkt affedtende, så det har jo absolut ingen smøreegenskaber, som diesel jo har.
Så det må da være en kæmpe belastning for motoren at køre på det :?


Nordmændene blander 2-takts olie i har jeg læst et sted.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik
 
Indlæg: 530
Tilmeldt: man apr 09, 2007 8:25 pm
Geografisk sted: Tureby

Indlægaf moggen » man sep 27, 2010 6:41 pm

det gør jeg altid for den diesel du køber idag er så svovlfattig at den smøre heller ikke :x

hvis du lukker en ny pumpe op på f.eks mercedes mv vil du se at den er teflon behandlet er din nissan/toyota det nej :!: derfor bruger jeg altid 2 takts olie også i dieselen men ikke isamme mængder som i petrolium

noget andet er at den brænder renere og soder ikke olien så slemt til så der er mange fordele ved 2 takts olie

men en ting skal du huske du må ikke anvende Castrol RD (lavet på hørfrø) fordi den ikke kan opløses i diesel så kan man virkelig få en overraskelse når den får en mundfuld olie :shock:
i kan ringe hvis i har nogen spørgsmål om dette vi skal passe på vores gamle biler de fåes ikke bedre
martin L Thomsen
unimog 416
Nissan patrol 2,8 tdi
den grønne and
mobil 40407253
moggen
 
Indlæg: 32
Tilmeldt: ons jul 09, 2008 9:20 pm

Indlægaf Chris J » ons sep 29, 2010 6:39 pm

sarstad skrev:
Chris J skrev:sarstad > også rigtig ... regner også med at jeg får tid til at lave noget varme på mit diesel system :) ved hjælp fra kølevandet


skal det ikke være på el ? ellers skal bilen jo være startede op og de er vel svært når det er blevet stift ??


I og for sig er det på El ... For jeg laver en motorvarmer som der ved varmer vandet op .... og når vandet er varmt, varmer det så diesel'en .... dette gælder også hvis du starter olie fyret
Vi ses der ude
Chris Johannsen

Nissan Y61 SWB 1999
2,8TD-intercool 6cyl
Chris J
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors sep 16, 2010 11:02 am

Indlægaf skrotten » tirs okt 05, 2010 8:19 pm

så fik søster og jeg sku en tilbage melding om vores betaling var modtaget og tilmeldingen var gyldig :lol:
så skal bilen bare lige opdateres lidt.. :roll:
hvad for dæk ku tænkes der er at foretrække ?? har pt helt nye 35-12,5-15 A/T på... :?:
måske det ik er helt gemmentænkt med det skal prøves :shock:
skrotten
 
Indlæg: 40
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 8:21 pm
Geografisk sted: lolland

Indlægaf moggen » ons okt 06, 2010 6:22 am

chris kørte på at 35" i norge uden problemer vil nok vælge at få dem sipet ekstra inden turen ca 200 pr dæk så får du endnu bedre bid
martin L Thomsen
unimog 416
Nissan patrol 2,8 tdi
den grønne and
mobil 40407253
moggen
 
Indlæg: 32
Tilmeldt: ons jul 09, 2008 9:20 pm

Indlægaf Tobbe K » lør okt 09, 2010 10:50 am

TYVÄRR HAR VI F.N. PROBLEM MED MEDDELANDEFUNKTIONEN PÅ HEMSIDAN. OM DU HAR FÖRSÖKT ATT NÅ OSS DE SENASTE 2 VECKORNA UTAN ATT FÅ SVAR, VÄNLIGEN SKICKA OSS ETT VANLIGT MAIL TILL info@arctic4×4experience.com.

Mvh

Arrangören
Tobbe K
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: lør apr 24, 2010 3:15 pm
Geografisk sted: Sollentuna

Indlægaf Chris J » man okt 11, 2010 11:25 am

skrotten skrev:så fik søster og jeg sku en tilbage melding om vores betaling var modtaget og tilmeldingen var gyldig :lol:
så skal bilen bare lige opdateres lidt.. :roll:
hvad for dæk ku tænkes der er at foretrække ?? har pt helt nye 35-12,5-15 A/T på... :?:
måske det ik er helt gemmentænkt med det skal prøves :shock:

Skrotten: hvad bil køre du i? Og hvornår regner i at afrejse? Hvis vores planlægning holder regner vi at køre mod stockholm dagen inden.
Indtil videre er min plan også at køre turen på general grabber AT2 35x12,5R15 zippet når vi så kommer op i sne'en bliver de tømt godt for luft :-p ...
Hyggeligt med endnu en dansker i flokken ;)
Vi ses der ude
Chris Johannsen

Nissan Y61 SWB 1999
2,8TD-intercool 6cyl
Chris J
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors sep 16, 2010 11:02 am

Indlægaf SImon R » man okt 11, 2010 4:59 pm

når dækket bliver zippet bliver det så lige så godt som et vinterdæk
skal nemlig ud og finde nogle vinterdæk til min cruiser

havde nemlig tænkt på 35/10,5/25 all men hvis jeg kan få 35/12,5/15 mud zippet ville det jo være nice
Simon Ramtung
HDJ80 - 35''mt, 4''emu, warn 9k og org 100 % spær
LJ73 - 1kz-t, 2"emu, 2" styrtbøjle, 61 aksler long feild 4,88 gearing
Brugeravatar
SImon R
 
Indlæg: 589
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 8:00 am
Geografisk sted: Frederikssund

Indlægaf Chris J » man okt 11, 2010 5:43 pm

SImon R skrev:når dækket bliver zippet bliver det så lige så godt som et vinterdæk
skal nemlig ud og finde nogle vinterdæk til min cruiser

havde nemlig tænkt på 35/10,5/25 all men hvis jeg kan få 35/12,5/15 mud zippet ville det jo være nice


SImon R .... Skal ikke kunne sige hvor meget det hjælper på mud... men på all-terrain giver det et bedre greb specielt på våd vej :)
Vi ses der ude
Chris Johannsen

Nissan Y61 SWB 1999
2,8TD-intercool 6cyl
Chris J
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors sep 16, 2010 11:02 am

Indlægaf SImon R » man okt 11, 2010 5:45 pm

oki
Simon Ramtung
HDJ80 - 35''mt, 4''emu, warn 9k og org 100 % spær
LJ73 - 1kz-t, 2"emu, 2" styrtbøjle, 61 aksler long feild 4,88 gearing
Brugeravatar
SImon R
 
Indlæg: 589
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 8:00 am
Geografisk sted: Frederikssund

ForegåendeNæste

Tilbage til Arrangementer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst