Tak fra Allingåbro Motorfestival....

Arrangementer IKKE hørende til Toyota 4WD Club

Tak fra Allingåbro Motorfestival....

Indlægaf Jørn » man maj 21, 2007 6:34 pm

Tak fra Allingåbro Motorfestival 8)
Lørdag d.19/5 – 2007

--------------------------------------------------------------------------------

Vi har fået stor tak for vores deltagelse i Motorfestivalén fra arrangørene som sammen med de godt 4500 betalende tilskuer synes at vi var en stor succes, det var også mit klare indtryk at også 4WD kørene synes at det var en god dag de havde på Motorfestivalén og at alle havde en fornøjelig dag i det relativt begrænsede terræn, der med lidt hjælp fra rendegraver og gummiged var forvandlet til et terræn der kunne byde på udfordringer for alle fra challengebil og racer til standart gadebilen. Challengebiler som Formanden´s Patrol (Jan Winter) og Jari Jensen´s Patrol tog lige toppene af de mest ufremkommelige dele af pladsen og som dagen gik blev det muligt for de fleste at køre næsten alle steder hvilket gav en livlig trafik på det begrænsede område til stor glæde for tilskuerne, efter middag var der konstant omkring 100 tilskuere til trods for vores afsides placering og den lidt mangelfulde skiltning som medførte at det først særligt var efter den fornøjelige "bilboksning" med tilhørende brandøvelse alle tilskuerne fik øje på vores tilstædeværelse, på dette tidspunkt var alle lidt "køre trætte" og der var derfor ikke så stor aktivitet (forståeligt nok), der var dog stort set aldrig mindre end 3-4 biler der kørte på en gang og der var derfor hele tiden noget at se på, jeg kan forstå på snakken i kulissen at vi imponerede mange.

Særligt det gravede vand/mudder hul vakte stor jubel blandt 4WD folk og tilskuer og mange prøvede kræfter med vandhullet, en del med vand på gulvet. Vand/mudderhullet var gravet ud i to niveauer såleders at der i den ene del var en lidt stejl ned/opkørsel og ca. 10-15 cm vand efterfulgt af en blød op/nedkørsel og kunne således forceres af alle (når der bare køres i den rigtige retning), i den anden del havde rendegraveren taget lidt hårdere fat og her var et godt langt hul på en god meters dybde med omkring en 1/2m vand(tænkt brugt af racere og challengebiler og lign.)men der gik ikke mange minutter inden der sad en standart HJ60 i det dybe hul med vand til forlygterene og mange delte denne fornøjelse indtil at hullet godt hen på dagen var tilstrækkeligt udgravet til at de største biler kunne "køre" hullet uden de store problemer.
Desværre forløb hele dagen ikke uden lidt småuheld som et knast fortøj, et par knokkel led el. måske 3 et par afrevne frontgitre og ,nåår ja :lol, så var der lige de to som væltede og den ene der var lige ved 2 gange i træk. Men selv de uheldige helte synes at det var et godt arrangement og forlod arrangementet i godt humør.

Den slags forbigåes selfølgelig ikke i tavshed og Allingåbro Motorfestival kvittere ved at kåre de to som klare vindere af "Dagens Stunt" :shock: og et par Motorfestival diplomer er hermed på vej til Claus Haugaard (Suzuki Jimny,Østbirk) og Palle Bay (Toyota BJ73,Århus), heldigvis kom ingen til skade og bilerne tog ikke særlig skade og BJ73éren slap formentlig med et ødelagt motor ophæng og et gearkasse ophæng samt lidt småbuler på siden, lidt værre gik det for Claus´Jimny (den ene halvdel af SAK Offroad Team) der selvfølgelig skulle helt om på taget, bare fordi jeg bad ham om at rulle en ekstra omgang til ære for fotografen, hvorefter han for bare anden gang kørte igennem den forsigtige del af mudderhullet så jeg kunne få mit billede lige efter at jeg selv havde været med igennem den første gang den fik lov til at få lidt forsigtige mudder stænk, desværre gled bilen lidt sideverts under opkørslen og ramte et hul med højre baghjul hvilket fik den korte Suzuki til at flippe roligt men ustoppeligt om på siden og derefter om på taget i den dybe side, jeg havde byttet plads med Claus´ drenge der dog knap blev forskrækkede, de er vant til at falde af ATVéren og det var derfor en grinende familie der blev pillet ud af den lille Suzuki, der ved første øjekast ikke så ud til at have taget den store skade, det viste sig dog hurtigt at den nok var lidt mere bulet end som så, men det skulle gerne være rettet igen på fredag (26/5)... :wink:

Jeg vil gerne sige tak til alle deltagende for eksemplarisk opførsel og kan hermed afsløre at vi allerede er inviteret til næste års Motorfestival og at vi næste år vil få en bedre placering samt et større område, da de var meget tilfredse med opvisning og arrangement..

Tak til alle fra Gert Svendsen (Lime Autocentral) og Jørn Dam (SAK Offroad Team).. En særlig tak til Bo (Ansvarlig), Rene (Rendegraver) og Heino (Gummiged+åvand) og til hele Titty Twister Racing og Grund MC for arrangementet samt til Toyota 4WD klubben for assistance med skilte flag mm..

Du kan se lidt billeder fra arrangementet på : http://www.sitecenter.dk/sak_offroad_team
(findes i bunden af siden)
Senest rettet af Jørn tirs maj 22, 2007 12:06 am, rettet i alt 1 gang.
Jørn Dam
Jørn

Geografisk sted: Højbjerg

Indlægaf palle_bay » man maj 21, 2007 9:37 pm

Tak for et s.... godt arrangement.
Vi ser frem til næste år.

Jeg skal nok takke konen for diplomet.
Hun HAR lovet at betale for ophængene - hvad er prisen for sådan nogen skulle jeg spørge om?

Palle Bay
- overvejer nu en udvendig styrtbøjle...
-----------------------------------------------
Rød BJ73 med EMU, ARB spær for+bag, warn spil, 35" MT
palle_bay

Indlægaf Gjesing » tors maj 24, 2007 3:15 pm

jeg vil også sige tak for en god dag :lol:

hilsen morten gjesing
Gjesing

Geografisk sted: et hemlig sted på næsen.

Tilbage til Arrangementer