TrophyCuppen 2013 - Er der noget galt ?

Skriv her hvis du har kommentarer til vore egne arrangementer ! Indlæg eller annonceringer om øvrige henvises til anden gruppe

TrophyCuppen 2013 - Er der noget galt ?

Indlægaf Thomas » tirs jan 29, 2013 8:35 pm

Det lader til at der er lidt snak i krogene om at man ikke er så pjattede med 2 afdelinger af "Speed-Trophy" i årets Cup, og det er da fair nok hvis det er tilfældet. Men så er I nød til at melde det klart ud NU! :wink: For ellers kan vi ikke nå og rette det til mht. at sløjfe en af afdelingerne.

Vi kan godt se at vi spurgte jer på Fyn og igen i Hedeager om i ville prøve kræfter med én Speed-Trophyafdeling og ikke 2 afdelinger. Ingen af gangene talte nogen imod at prøve kræfter med én afdeling, men der blev heller ikke hujet efter to, eller nævnt det kunne blive en mulighed.

Så hvis der er overvejende stemning for at droppe den ene afdeling af de 2 Speed-Trophy (hvilken det bliver bestemmer vi), så dropper vi da bare en afdeling - No-problemo. For det er bestemt IKKE for at ødelægge Trophyen vi lagde 2 afdelinger, men vi blev grebet af stemningen da vi lagde kalenderen, og tænkte bare "feee, den ska' ha' noget gas!!!" Vi synes helt klart det er lækkert med mange hold, og vil gerne blive ved med at lave noget som ALLE gider deltage i. (Vi er her for jer og ikke omvendt :mrgreen: )

Så det store spørgsmål I skal tage stilling til den kommende uges tid er:

1: Det er super som kalenderen ser ud nu

Eller

2: Fjern en af "Speed"-Trophyafdelingerne

Skriv jeres mening og hvilket hold den tilhører!!, og respekter venligst hinandens holdninger :D

Hvis tilfældet bliver at der skal droppes en afdeling, skal i dog ikke regne med der kommer en ny "almindelig" trophy-afdeling, men blot en nedskrivning af årets-afdelinger :idea:
Senest rettet af Thomas tors jan 31, 2013 9:11 pm, rettet i alt 1 gang.
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: Brædstrup

Re: TrophyCuppen 2013 - Er der noget galt ?

Indlægaf frede.gv1 » tors jan 31, 2013 7:09 pm

tror ikk det spørgsmål er så lige til, som du ligger det op til thomas. vi er nok lidt delt på team coke. vi vil gerne køre det der er, men det betyder jo at vi ikke kan komme til at køre et speedchallenge hvor vi er alle mod alle og det mgl vi. vi vil nok helst ha eet speedtrophy og eet speedchallenge.
men som sagt så kører vi det der er da vi helst ikk vil ha færre løb.

Thomas aka Team Coke.
Thomas Lundy AKA COLA-MAND
jimny, sami-aksler, 2xarb. longfield, 5,14-1 transfer, 31" boggere. Aisin 1000 toyotaspil m 9hk bow3.

Vi ses... cola
frede.gv1

Geografisk sted: Ejby

Indlægaf Thomas » tors jan 31, 2013 9:10 pm

Det kan jeg godt forstå Thomas, men lige nu er det NØD til at være et simpelt spørgsmål mht. afdelingen. Så finder vi efterfølgende ud af om den evt. erstattes med et speedchallenge eller andet på den pågældende dag. Det afhænger mest af arrangøren som MÅSKE kommer til og stå med en aflysning. Ellers bliver det pludselig en rodet beslutning ud fra 4576389 forskellige meninger i tråden. Det håber jeg du kan se fornuften i. Det som er kommet os for øre er jo den med at det blev 2 og ikke kun 1 afdeling som lovet, så det er selvfølgelig også kun det som vi reagerer på, og spørger jer om. "keep it plain and simple" :wink: Derfor også det simple spørgsmål.
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf frede.gv1 » tors jan 31, 2013 9:58 pm

det kan jeg da sagtens forstå, men vi ved jo ikk rigtig hvad vi svarre på.... bliver der et løb mindre så tror jeg da de fleste gerne vil kører 2x speedtrophy. bliver der hevet en side ud af kalenderen mister vi jo et løb. bliver det derimod et alm speedchallenge som jo sagtens kan køres samme sted og på samme bane er det jo et helt andet spørgsmål... håber i forstår.
jimny, sami-aksler, 2xarb. longfield, 5,14-1 transfer, 31" boggere. Aisin 1000 toyotaspil m 9hk bow3.

Vi ses... cola
frede.gv1

Indlægaf bent » fre feb 01, 2013 11:43 am

1. nej
2.ja
bent

Geografisk sted: jylland

Indlægaf Russerdressur » tirs feb 05, 2013 4:26 pm

Hej Trophy Folk

Så blev det endelig min tur, til at tage mig sammen.

Jeg synes at det er for meget med 2 SpeedTrophy afdelinger og med frygt for at dele vandene, synes jeg også det er for meget med to afdelinger på Sjælland i Cuppen. Jeg kunne se den ene lavet om til en almindelig SpeedChallenge, så jeg gerne vil deltage i.0

Spørgsmål til løbsarrangørene?

Har man tænkt over hvordan, man kan bevare en god sikkerhed, når tiden/fart bliver så stor del at løbet. Tænker her på, hvis et hold kæmper med en bakke, spilwire, 4 co-piloter, 4 bil, lidt "svupti-tov" og et andet hold, godt mener de lige kan kører udenom hvis de har god indgangs hastighed. Find selv på flere eksempler. Pulsen er oppe, vi har travlt, har ikke tid til at vente og vi skal jo nå flest omgange. Synes bare til almindelig SpeedChallenge, hvor det var 15 biler til start, at der er meget at holde øje med hvis sikkerheden skulle bevares. Til Trophy udgaven, snakker vi op mod det dobbelt startende.

Jeg synes allerede nu, med vores 30 minutters regel, at jeg har set eksempler på noget, der kunne have gået rigtig galt, fordi man vil skynde sig. Det er flere tons tunge biler vi leger med. Og har man travlt og pulsen er oppe, er det svært at bevare overblikket.

Med venlig hilsen
Søren Pedersen
Bording
Russerdressur

Indlægaf kresjan » tirs feb 05, 2013 6:19 pm

Hej folken.

På vegne af team Quark. vil vi gerne give vores holdning med i denne debat.

Vi er rimelig enige om at vi kun ønsker at køre en gang speedchallenge.
Der er blevet spurgt om vi kunne tænke os og prøve med en gang speedchallenge, som en af afdelingerne i trophycuppen, til dette var der flertal for, og så lad os prøv med EN afdeling.

Hvis dette Medføre at vi kun skal køre 4 afdelinger i år, er det desværre sådan det er.

Mvh Team Quark`s udsendte

Kristian
BJ 42 med 3B-T power,
LJ 70 racer med kiki motor
KZJ 70 til hverdag

[ ] [ ] [ ][___]__
|--- l l -LoTOYOTAo]
()_)---()_) --o-- ()_)
kresjan

Geografisk sted: Et sted i midtjylland

Indlægaf kresjan » tirs feb 05, 2013 6:27 pm

hej igen.

Udover ovenstående kommentar, kan jeg ikke lade være med at dele Sørens bekymring ang. sikkerhed.

kunne måske godt komme i tanke om nogle situationer hvor nogle køre ville kunne få en hjerne blødning, og bare møje sig frem blandt de biler der måske holder klar til at spille, og hvadså ? er det okay hvis man har et hurtigere spil at spille hen over de andre holds wire.
osv osv.
Bare lige nogle ting man måske skulle tænke over før man står i situationen og skal lege kludermor.

Mvh Kristian
BJ 42 med 3B-T power,
LJ 70 racer med kiki motor
KZJ 70 til hverdag

[ ] [ ] [ ][___]__
|--- l l -LoTOYOTAo]
()_)---()_) --o-- ()_)
kresjan

Geografisk sted: Et sted i midtjylland

Indlægaf frede.gv1 » tirs feb 05, 2013 7:39 pm

det har ikk været et problem til det speedchallenge jeg har kørt... og ja, der var måske kun 10 biler men de endte alle sammen med at holde det samme sted og det gik fint. tror det kommer meget an på banen. portbredde og antal spilopgaver osv... der må helst ikk være en "flaskehals" på banen da det jo nok er der man kan lave mest lort.
men i sidste ende er der jo kun os selv til at passe på os.

hvad afdelinger på sj angår, så er min EGEN mening at een er fint. + en afd at speedchallenge selvfølgelig.

Vi ses... cola
frede.gv1

Indlægaf frede.gv1 » tors feb 07, 2013 7:50 pm

er der virkelig ikk flere der har interesse i det her.... kom nu ud af busker... uanset holdning.

Vi ses... cola
frede.gv1

Indlægaf Rudi » tors feb 07, 2013 9:40 pm

Hej Alle
Jeg kan ikke se at der skal være et problem med sikkerheden i at køre speedchallenge for hold.

Mener og tror på at alle der leger med det her stykke legetøj har lidt selvrespekt og forbehold over for andre hold der kører samtidig.

Vi har til dos speedchallenge været 22 biler på banen samtidig uden problemer så tror og håber på at det ikke giver nogle farlige siturationer at der kører 5-8 hold samtidig på banen.

Hvis holdenes holdningn er at det er for farligt må vi jo som bestyrelse finde på en løsning som passer jer.

Kom stadig med jeres holdninger til spørgsmålet.
Rudi

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf troels » fre feb 08, 2013 5:40 am

Der var kun tale om et speed trophy og prøv at holde det først !! og de hold som IKKE, ønsker at køre speed T, kan jo fravælge denne afd og stadig være med i trophy cuppen, personligt er jeg helst fri, forat køre speed T, for jeg syntes at det ikke har noget med trophy, at gøre da speed T er enkelt bils præstationer.

Dette skal ikke fattes som et surt opstød !! men bare min mening :D
Mvh Troels Tlf 2343 2780
troels

Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Frank S. Larsen » fre feb 08, 2013 7:20 am

Hej

Jeg er fuldstændig enig m Troels :D

Hilsen

Frank S. Larsen
Frank S. Larsen

Geografisk sted: midtjylland

Indlægaf Rudi » fre feb 08, 2013 9:58 am

Hej Troels og Frank

jeg tror ikke at i har forstået reglerne ved proint givning i Speed trophy eller også har i ikke læst dem ?

De er netop lavet sådanne at det ikke kun er enkelt bils løb men et hold løb så det gælder om at holde så mange biler samlet når i kommer rundt og i mål på omgangene

hver bil der passerer start/mål får 25 P. hvis i så kommer med 4 biler samtidig får i jo 100 P. + 100 P. oven i for at holde holdet samlet = 200 P. for en omgang.
Hvis i så kommer med 3 biler samtidig får i jo så 75 P. + 50 P. for at komme med 3 biler = 125 P. for en omgang.
Hvis i så kun kommer med 2 biler samtidig få i 50 P. og ikke noget bonus for så regner vi ikke med det som et hold men som enkelt stående biler

Så det gælder da helt sikkert om at holde holdet sammen så længe som muligt, og vinderen af løbet er ikke nødvendig vis den som har kørt flest omgange men er nok det hold der har holdt sammen så længe som muligt.

Bare lige lidt mere info.

PS. jeg vil gerne fjerne mit løb fra kalenderen hvis der ikke er stemning for at køre, vi troede bare i bestyrelsen at i gerne ville køre så meget som muligt.
Rudi

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf lynet » lør feb 09, 2013 9:14 pm

Hej Trophyfolk
På vegne af team J7
Vi syntes at det er for meget med 2 speedchallenge men vi er åbne for at prøve det en gang som der blev nævnt på fyn og i hedeager,og så syntes vi at 2 gange sjælland er 1 gang for meget :)
Hvis det medfører at der kun er 4 løb er det jo bare sådan
mvh team J7
lynet

Næste

Tilbage til Egne arrangementer