God påske i oksbøl

Skriv her hvis du har kommentarer til vore egne arrangementer ! Indlæg eller annonceringer om øvrige henvises til anden gruppe

God påske i oksbøl

Indlægaf kk87 » man apr 17, 2006 7:04 pm

Var i oksbøl i påsken det var jo et kanon arangement, men jeg tror der var mange der var MEGET skuffede over at skulle betale 150 kr lørdag aften og så kunne alle ikke engang fylde en tallerken, slagteren må grine godt og grundigt over at have taget røven på de 160 mennesker der betalte de 150 kr........NY SLAGTER TAK....men ellers var det kanon
kk87

Indlægaf Morten » tirs apr 18, 2006 5:13 pm

hey i det med maden enig pisse ærgeligt men ik så meget at gøre ved det !

Man må sige vejret var helt perfekt og syntes generelt at der var styr på tingene hele vejen igennem
rigtig stor tak til alle de frivillige jeg ved har lagt mange timer i at få det op og stå ... og ikke mindst tak til herning klubben for GEDEN i vores campingvogn :) I kan vente jer kan i :twisted:

vi ses næste gang!!
Mvh Morten B. Madsen
Brugeravatar
Morten

Geografisk sted: Silkeborg.Grauballe

Indlægaf Mulle » ons apr 19, 2006 10:26 am

Allerførst, tak for roserne, det er altid rart at få. Det er jo et stort arrangement med mange mennesker der skal køre på skinner, men når Vorherre hjælper os, er det jo en stor del af succes.

Det var Mulle og Mig der arrangerede fest i teltet lørdag aften og som mange af jer kunne se, var jeg meget tæt på at tage min kost og flyve hjem da jeg opdagede at der ikke var mad nok. Der kom røg og damp ud af samtlige huller i min lille krop….. :oops: Det er aldrig sjovt at stå med så mange mennesker og mangle noget.

Vi havde med vilje bestilt mad og telt fra Skanderborg for at være sikker på at alt ville klappe denne aften. De leverandører kender vi og vi har aldrig været udsat for at noget manglede, heller ikke fra slagteren, tværtimod.

Meen, for der er nemlig et lille men.
Ifølge vores optællinger, er der flere spisende end bestilte billetter og det skulle ellers ikke kunne lade sig gøre når vi havde lavet spisebilletter, men det skete og det må vi jo så lære af til en anden gang.
Det kan ikke helt gøre det ud for det der manglede, men er en del af det.

Jeg har efterfølgende snakket med slagteren og ingen er mere ked af det end ham. Han har talt med køkkenet og der er nogle der har røde ører derude, vi fik ikke det jeg havde bestilt hos ham.
Han har givet nedslag i pris og der skal slet ikke herske tvivl om at vi vil bruge ham igen til et andet arrangement. Sikkert ikke lige til Oksbøl, men et arrangement i Midtjylland.
Det er i øvrigt også ham der leverer smørrebrød til videodag i januar og der har jeg aldrig hørt nogen klage…..
Jeg var lørdag aften rundt i teltet og ”snuse”. Min opfattelse er at ingen gik sultne derfra. Da vi startede på desserten, var der stadig brød og kød i overskud. Det er selvfølgelig ikke det man regner med at spise alene og derfor bliver man skuffet.

Prisen ja…. Man skal lige huske på at, den ikke kun dækker maden. Det er også et tilskud til musik, telt, borde, stole, service, opvask, lys servietter osv. Ingen må tro denne aften giver overskud, det gør den slet ikke, men det er jo det mange medlemmer har efterlyst i flere år og skal man tage efter de tilbagemeldinger der er nået til mig, kan vi vist roligt sige at rigtig rigtig mange var tilfredse.

Al begyndelse er svær, men for at mine nerver kan få lidt ro, tror jeg det bliver frivillige fra lokalområdet der skal arrangere fest til næste år….

En stor tak til de frivillige omkring teltet alle dagene, denne fest kunne ikke være blevet holdt uden dem.

Som jer der kender mig ved, har jeg selvfølgelig også en kommentar til det nogle vil kalde ”den lille happening” med geden…….
I mine øjne er sådan noget ikke morsomt. De ord jeg har tilovers for sådan noget ville blive sorteret fra og oversat til noget pænere i den automatiske kontrol hos Webmasteren og jeg vil da ved gud ikke håbe at sådan noget sker igen!!!!!
Så jeg håber at andre end slagterens køkkenpersonale har røde ører og har lært lidt af denne påske….

Hilsner fra Helle
Mulle

Geografisk sted: Skanderborg

Indlægaf g-wagen » ons apr 19, 2006 11:57 pm

Jaaa ville da også lige sig tak for en hyggelig solskins dage i Oksbøl
altid dejlig når solen skinner :wink:

jaa vil da sig at jeg ikke fik alle oplevers men det jeg så var fint
kunne nok gøre lidt mere ud af safariløbet måske en måde at få medlemmer som kun har alm. 4wd eller suvér tilrådighed til at benytte disse
hvem ved bare en tanke.

Og jaaa kan se at dem som sætter o-løbs poster op er næsten ved at lære dette men kun næsten :?
Men hvad de skal jo nok lære det engang de har jo ikke haft så mange år til at lære det i men vil da sig at over 60 % af posterne stod der hvor de skulle så dejlig var det.
Fik dog at vide at de har det med at runde op til hele tal og den går ikke hvis man arbejder ud fra en GPS og ikke kan lidt regning og omsætning af koordinater til alm. 6 cifre koordinater som var givet til løbet.
Måske en lille beskrivelse kunne afhjælpe dette problem i samme retning som et alm. o-løb bliver lavet efter.
Men hvad vi kom da rundt omkring og fik støtte staten med nogle håndører til brændstof.

MEN man skulle nok se at få trygt nogle nye kort over området de ville hjælpe alle da de nye kort er blevet en del beder end de gammel.

Så må vi jo se om o-posterne stå beder næste år :wink:

hvor mange biler var der enligt derude :?:
Ger frækt og sundt, derfor dyrker vi det året rundt.
www.gpsoffroad.dk
g-wagen

Geografisk sted: 32U MG 57213 62992

G-wagen

Indlægaf Flemming » fre apr 21, 2006 4:02 pm

Hej G-wagen – hvem du så end er ?

Det er da rart at der er nogen der gider kommentere vore arrangementer – både positivt og negativt.

Vi forsøgte i år at lave posteløbet på en lidt anderledes måde end tidligere år, både for at tilgodese især begyndere, men også medlemmer der ikke har lyst til at ridse eller tilmudre deres nye eller nyere bil. Eller den er måske ikke lige så terrængående som de ”månekøretøjer” der også færdes i vor glimrende klub. Ideen var at man skulle lidt ud og få lidt motion – det skulle være så sundt. Tænk på at der er mange der godt kunne tabe sig lidt – nej spøg til side……

Nu skriver du O-løb, det må du ikke forveksle med vort posteløb. En ide kunne måske være at sætte klippostene så man kunne nå dem fra bilen – det negative eller skal vi kalde det ”problemet” vil sandsynligvis være at op mod 90% ville finde alle klippostene – og hvor blev konkurrencen så af. Jeg forestillede mig i år at der også skulle være noget at konkurrere på – her med de indlagte spørgsmål ved postene.

Om så postene stod på deres rette plads skal være usagt – alle post blev i hvert fald fundet (det kan man se ud fra det hulmønsker som der dannes ved et klip) MEN der var desværre ingen der nåede at finde alle postene eller for den sags skyld måske kunne finde dem alle på en gang! Men der var en stor del der nåede at finde op til 10 poste og hvis vi ikke havde nogen supplerende konkurrence (spørgsmål) at lege med, så er det vist svært at finde en kompetent vinder af vor lille leg / konkurrence. (Hvordan skulle den i givet fald afgøres ?)

Som der blev sagt ved briefingen, så skulle man jo ud og gå lidt for at finde dem, og som vi gjorde det her ved dette arrangement, rundede koordinaterne lidt af. Vi kunne jo selvfølgelig også opgive en mere nøjagtig koordinat, måske helt ned til meters nøjagtighed – men så mener jeg at vi lidt tilsidesætter de deltagere der IKKE kører efter GPS – og det syntes jeg ikke helt vi kan være helt bekendt! Ikke alle her jo råd til dette udstyr !

En anden mulighed var at placere postene så de kan køres til og måske nås fra bilen og så måske sætte flere poste ud, men der mener jeg at vinderen formegentlig vil blive den med de største albuer (hvis du forstår) og den bil der kan køre hurtigst muligt ude i terrænet – et racerløb til følge – eller kender området - øv øv.

Med hensyn til det kort som vi udleverede her i år, ja så findes der måske bedre – men det var ikke tilgængeligt på daværende tidspunkt – men måske du har bedre kort ? – det kunne jeg da godt tænke mig at få tilsendt pr. post hvis det skulle findes i en trykt udgave! Vi må jo alle servicere vore medlemmer bedst muligt – og efter vor bedste evne! –så kan vi vist ikke gøre ret meget mere, vel ?

mvh 057/Flemming Pedersen
Flemming
Site Admin

Geografisk sted: Gudme, Sydfyn

Indlægaf farsged » fre apr 21, 2006 6:17 pm

Hejsa
Jeg vil lige komme med en bemærkning, jeg var dog ikke med i Oksbøl i påsken. Men jeg mener ikke at en gps hører til ved et posteløb, da det giver forstore fordele til dem som bruger den og dem som ikke ejer sådan en. Men har hørt fra anden side at det var et godt arrangenment i havde lavet der nede.
Rigtige mænd kører 4x4 med lad.
Aksel Mikkelsen
farsged

Geografisk sted: Skive

posteløb

Indlægaf Frank » lør apr 22, 2006 2:22 pm

jeg er meget tilfreds med posteløbet i år
det er en god form med ca. koordinater, ud af bilen og spørgsmål.
bliv endelig ved med det
var det ikke en ide at lægge spørgsmål og svar ud på nettet så vi også kan lærer noget nyt for jeg må nok indrømme at mine svar var for størstedelen vedkommende gæt :-)
mvh
Frank
tlf. 26 32 14 02
Frank

Geografisk sted: Vamdrup

Indlægaf g-wagen » tirs maj 02, 2006 7:33 pm

Hejsa

vil da lige sig at dette var ikek en negativ holdning ang poste løbet syntes at det var en dejlig måde i har lavet det på
og fik også nogle af dem så skulle gåes efter dejligt

Sig kun det jeg har høre fra udsætterne af løbet at koordinaterne var rúndet op og efter de var fundet på en gps :wink:

men hvad det er jo ikke alle som ved noget om koordinater så lad det ligger nogle finder jo nok udad det engang :lol:

Men dejlig løbs ide
og ang brug af gps jaaa så hjælper det jo ikke hvis der mangler koordinater eller man ikke styre den 100 :wink:

så alm kort virker fint
www.gpsoffroad.dk
g-wagen

Indlægaf g-wagen » tirs maj 02, 2006 7:36 pm

Hej igen

jaaa lige en ande ting til oksbøl turen
har hafte den dejlig møde med TN OFF i oksbøl på en fælle arr i lejeren
og det var ikke roser har kunne give til turen i påsken
der var flere som har efter ladt spor hvor de ikek måtte køre særlig på klittoppe

så det kan godt lyde som om at der kan ske en hak mere i området
hvem ved han var ikke glad

bare en ligge oplysning syntes det er synd at nogen ikek kan findeudad hvor der må køres og at dette kan skad alle os andre og den dejlig tur i påsken
www.gpsoffroad.dk
g-wagen

Tilbage til Egne arrangementer