frikørsel jylland

Skriv her hvis du har kommentarer til vore egne arrangementer ! Indlæg eller annonceringer om øvrige henvises til anden gruppe

frikørsel jylland

Indlægaf ms sejersen » ons feb 11, 2009 7:55 pm

jeg synes det ser meget tamt ud med frikørsel i jylland i år.
er det ikke det der skal holde en klub igang ? hvis man står og har bygget en racer til eks trial så er der kun 3 weekender hvor det er muligt at bruge den og få lidt for den forsikring der betales, som jo kun kan bruges under kørsel i toyotaklubben.
jeg ved godt det er blevet svært uden hvorup og oksbøl, men feks hedeager var da en mulighed. det koster ca 1000kr pr dag dernede. de fleste betaler vel gerne 100-150 kr for en dags kørsel.

http://vestjylland.dlrk.dk/hedeager/hedeager.php

kom med nogle kommentarer. er der andre muligheder ? hvad siger bestyrelsen, er det muligt ?

mvh michael
ms sejersen

Geografisk sted: jylland, nibe

Indlægaf Rudi » tors feb 12, 2009 10:36 am

Hej Michael
Det er dig til enhver tid muligt at lave et løb som du syntes om, kontakt en fra bestyrelsen nær dig og fortæl om dine planer, så hjælper han/hun nok med det.
Du skal ikke regne med at vi laver det hele for dig, det skal du selv gøre vi hjælper kun med oplysninger om forløbet.
PT. syntes jeg selv at have rigeligt at lave og skal man så også lige stå for 3-4 løb samtidig så er tiden løbet fra en.
Men frikørsel er næsten altid muligt til vores angemanger så prøv dem.
MVH Rudi
Rudi

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf ms sejersen » tors feb 12, 2009 5:41 pm

jeg kan selvfølgelig godt selv arrangere en frikørselsdag. jeg synes bare det er gledet mere og mere ud af kalenderen i klubben. også for dem der ikke vil bruge deres bil til trial eller trophy er der ikke mange aktive dage i klubben.

men med hensyn til at lave en dag hvor vi også kan bruge vores racere. hvem ligger inde med en police af vores forsikring ? jeg ville gerne have en kopi så jeg kan se hvad den dækker.
ms sejersen

Indlægaf Jørgen hejle Nielsen » tors feb 12, 2009 8:54 pm

Jeg synes det er godt at du gider at skrive at de så ikke kan give et godt svar, skal vi jo renge med.
Jeg kan ikke fåstå at de ikke skriver til Søren Gade og spørger hvad minden er med at vi ikke kan lege Oksbøl det er jo os der ejer det vire skat.
Jørgen hejle Nielsen

Geografisk sted: Fjerritslev

Indlægaf bent » tors feb 12, 2009 9:26 pm

Det med oksbøl bliver nok aldrig til noget mere. Det har noget med prisen at gøre, det vil ca koste 85000 for at leje det pr dag med 150 biler.
Det kan jeg ikke forstå at bestyrrelsen ikke fortæller os medlemmer.

Her kan i se priser på leje
det gælder alle militærområder.

Forsvarets Bygnings- og Etablissementstjeneste

TAKSTBLAD FOR MOTORSPORT VEDRØRENDE KORTVARIGE UDLÅN

Vejledende priser oktober 2008

Emne
Pris
Kørsel med 4wd eller MC i terræn
Grundleje1 for dagsarrangement
Inkluderer følgende:
1. varighed max. 7 timer
2. op til 20 deltagende køretøjer
3. leje af op til 50 ha

Grundlejen kan tillægges følgende:
Ekstra timer ud over de 7 timer
Ekstra køretøjer ud over 20 stk.
Ekstra areal ud over de 50 ha
7.000 kr

1000 kr/time
500 kr/køretøj
50 kr/ha
Tilstedeværelse af FBE observatør under arrangement
250 kr/time
Opretning af skader på terræn:
Administrationstid
Mandtime
Maskintimer (traktor/rendegraver uden fører)
Omkostninger ved udbedring af øvrige skader fastsættes af FBE efter konkret vurdering (opgravning, gentilplantning mv.)

400 kr/time
250 kr/time
275 kr/time
Depositum/bankgaranti:
0-20 køretøjer
20-40 køretøjer
> 40 køretøjer
10.000 kr
30.000 kr
50.000 kr
Kørsel med 4wd eller MC på bane (beton, asfalt)
Grundleje for dagsarrangement
Inkluderer følgende:
1. varighed max. 7 timer
2. op til 20 deltagende køretøjer
3. leje af op til 1 km banestrækning

Grundlejen kan tillægges følgende:
Ekstra timer ud over de 7 timer
Ekstra køretøjer ud over 20 stk.
Ekstra banestrækning ud over 1 km
5.000 kr

800 kr/time
400 kr/køretøj
1000 kr/km
Tilstedeværelse af FBE observatør under arrangement
250 kr/time
Opretning af skader på bane:
Omkostninger ved udbedring af skader på bane fastsættes af FBE efter konkret vurdering

Depositum/bankgaranti:
0-20 køretøjer
20-40 køretøjer
> 40 køretøjer
10.000 kr
30.000 kr
50.000 kr

1 Grundlejen inkluderer:
Indgåelse af aftale, kontraktadministration mv.
Fremvisning af terræn
Kontrol af terræn og aflevering
Stab FBE sagsbehandling

De anførte vejledende priser er pr. arrangement pr. dag. De anførte priser er angivet eksklusiv moms. Til priserne skal lægges udgifter til udbedring af skader på terræn, bygninger og inventar m.v., der vil ske efter regning.
bent

Geografisk sted: jylland

Indlægaf ms sejersen » fre feb 13, 2009 8:10 am

det er da nogle priser der vil noget. men der er jo andre muligheder som bla hedeager. og der findes sikkert flere.
det som jeg gerne ville have frem her er jo at vi skal passe på at vores frikørsel/klub ikke går istå fordi de militære områder ikke længere er en mulighed.
ms sejersen

Indlægaf Morten » fre feb 13, 2009 8:17 pm

der er ingen tvivl om der nok er blevet en del mindre kørsel generelt.
men pas nu på med at "svine " bestyrelsen til det er de færreste der ved hvor hårdt de har kæmpet for bare at få lov til at køre nogen ganske få steder i landet ... det er stort set ikke nogen større steder tilbage vi pt må køre i og et sted som hedager som sikkert nok er et ganste hyggeligt sted vil som så mange andre sikkert bukke under hvis vi pluselig køre dobbelt så meget i det..

men tro mig de få mennesker der gider "spilde tiden" med at finde løbssteder og aragnere løb til os der ikke gør noget for det ... de kæmper!!
Mvh Morten B. Madsen
Brugeravatar
Morten

Geografisk sted: Silkeborg.Grauballe

hedeager

Indlægaf svenningsen » lør feb 14, 2009 6:55 pm

Alle de seneste indbydelser til sjov i hedeager er kun for indregistrerede biler. Det er måske bare fordi de indbydende klubber ( Nissan.dk og andre) har en regel derom.
Min bror og jeg sneg os dog med, engang for et par år siden, i vor trialbil. Det var et arrangement som "farsged" havde organiseret. Det var vældigt hyggeligt, på trods at terrænget er godt "gennemkørt", men små suzukier kan jo altid lave deres egne nye spor.
Jeg og formentlig også brormand er helt klar på en hyggedag dernede hvis det bliver arrangeret.
Jeg har også undret mig lidt over det med forsikring. Vi deltog til Action Days i Hirtshals, og ingen interesserede sig en hujende fis derom. Jeg spurgte nogle af Drifting kørene om de var forsikrede, men de så på mig som om jeg var åndsvag ( jeg håber ikke jeg generelt virker sådan på folk)
svenningsen

Geografisk sted: mors

Indlægaf farsged » lør feb 14, 2009 8:48 pm

Lige lidt om frikørsel. ikke for at konkurere med TOYOTA4wd, men i nissan4x4 er der ikke krav om at bilerne skal være indregistreret, men hvis man ønsker at lufte sin ræser under vores arrangementer, er det på egen risiko og under streng hensyntagen til "ALLE" andre der færdes i terrænget.

Og hvis jeg ikke bliver valgt til bestyrelsen i NISSAN4x4 er jeg frisk på at lave nogle arrangementer i Hedeager og i Seest hvis der vil være nogen der vil bakke op om det.
Rigtige mænd kører 4x4 med lad.
Aksel Mikkelsen
farsged

Geografisk sted: Skive

Indlægaf ms sejersen » søn feb 15, 2009 8:38 am

det lyder godt hvis der er mulighed for at køre med når nissan4x4 laver frikørsel.
og der er hels sikkert mange der vil bakke op om det.
der plejer nemlig ikke at være mulighed for kørsel i racere når andre klubber har kørsel.

og det vil ikke blive opfattet som at tage noget fra toyota4wd, for der er ingen frikørsel i jylland i år :lol:

nu skal mine indlæg ikke opfattes som en kritik af bestyrelse, jeg synes både trial og trophy er rigtig godt planlagt og gennemført.
og der er helt sikkert meget møj med at gennemføre og planlægge den slags løb.

det jeg savner er helt almindelig hyggedage.
ms sejersen

Re: hedeager

Indlægaf krüger » søn feb 15, 2009 1:23 pm

svenningsen skrev:Alle de seneste indbydelser til sjov i hedeager er kun for indregistrerede biler. Det er måske bare fordi de indbydende klubber ( Nissan.dk og andre) har en regel derom.

Jeg har også undret mig lidt over det med forsikring. Vi deltog til Action Days i Hirtshals, og ingen interesserede sig en hujende fis derom. Jeg spurgte nogle af Drifting kørene om de var forsikrede, men de så på mig som om jeg var åndsvag

Det er kun Toyota klubben der så vidt jeg ved har et forsikringssamarbejde med racerforsikringer..

og kort omkring drifting, dette kan køres i en skrotbil hentet fra jernmanden og ud på banen uden hverken nr plader/forsikring eller bur! :roll:
Krüger's J4 serie garage:
viewtopic.php?f=25&t=5828
-
Brugeravatar
krüger

Geografisk sted: Tvingstrup

Indlægaf Thomas » søn feb 15, 2009 2:01 pm

ms sejersen skrev:det lyder godt hvis der er mulighed for at køre med når nissan4x4 laver frikørsel.
og der er hels sikkert mange der vil bakke op om det.
der plejer nemlig ikke at være mulighed for kørsel i racere når andre klubber har kørsel.

og det vil ikke blive opfattet som at tage noget fra toyota4wd, for der er ingen frikørsel i jylland i år :lol:

nu skal mine indlæg ikke opfattes som en kritik af bestyrelse, jeg synes både trial og trophy er rigtig godt planlagt og gennemført.
og der er helt sikkert meget møj med at gennemføre og planlægge den slags løb.

det jeg savner er helt almindelig hyggedage.

?? Jeg kan da få øje på 2-3 arrangementer hvor der er frikørsel.

Påske er der da altid frikørsel, og om søndagen i forb. med trophyfinalen er der da også altid frikørsel. Og lur mig om der ikke sniger sig lidt frikørsel ind i forb. med 25 års arrangementet. Og hvis tid, lyst eller hænder byder sig til, ja så kommer der flere.

Jeg syntes hedager lyder spændende og værd at prøve. Råhygge og grill om aftenen er lige mig 8) . Nogen der vil stå for det, så kom endelig ud af busken. Jeg skal nok hjælpe med forarbejde og evt. vogne. Og det skal blive et toyota4wd arrangement så ræsere er forsikret.
Hvis nogen kender til andre terræner de kan komme til at låne og gerne vil hjælpe os med et arrangement, så tøv ikke med at ringe til os.

Men RING :!: , for det er ikke altid vi når at fange en tråd på nettet, og nogle gange svarer vi heller ikke. Det er fordi at nogle gange bliver det skrevne ord opfattet forkert, og det er der ikke noget formål med. Vi vil gerne hjælpe initiativtagere :idea:

Tlf.: 22122666 aften tak. :wink:
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf ms sejersen » søn feb 15, 2009 2:35 pm

hej thomas
det er rigtigt at det skrevne godt kan læses og opfattes anderledes end ment.
måske jeg lige skulle ha tilføjet et :wink: :wink: til bemærkningen om ingen frikørsel. den skal selvfølgelig læses med et blink i øjet.

men ja det er også råhyggen jeg efterspørger.

hej kruger
jeg tror nok der fra i år er kommet regler for bilerne til drift. jeg var også henne og spørge til regler og krav da de kørte til actionday. og fik også at vide man bare kunne møde op med en bil.
ms sejersen

Indlægaf 618Henrik » man feb 16, 2009 9:17 am

farsged skrev:Lige lidt om frikørsel. ikke for at konkurere med TOYOTA4wd, men i nissan4x4 er der ikke krav om at bilerne skal være indregistreret, men hvis man ønsker at lufte sin ræser under vores arrangementer, er det på egen risiko og under streng hensyntagen til "ALLE" andre der færdes i terrænget.

Den der med "egen risiko", der er bare pisse svært at få lille Birger på 18½ år og i lære som traktorfører til at acceptere når han lige har pløjet sin hjemmesvejsede racer igennem en helt ny LandCruiser V8 til 1,5 mille og gjort føreren og 2 passagerer invalide for livstid!!!!
Hvordan har du tænkt dig at han skal kunne betale sig fra det nogensinde?

Man skal VIRKELIG tænke sig godt om når det kommer til at køre uden ansvarsforsikringer.

Jeg personligt vil til enhvertid fortrække fra et arrangement hvor der
kører uindregistreder biler rundt, uden forsikring, i mellem os andre.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik

Geografisk sted: Tureby

Indlægaf farsged » tirs feb 17, 2009 3:53 pm

"618HENRIK" Du læste vidst ikke lige det erfter "egen risiko" det vil til enhver tid være dem med plader på der har første ret til at køre, og vi har aldrig haft problemer med at styre de unge lømler, for det er enter rette sig efter reglerne eller smut
Rigtige mænd kører 4x4 med lad.
Aksel Mikkelsen
farsged

Geografisk sted: Skive

Næste

Tilbage til Egne arrangementer