Side 1 af 1

sikkerhedsbur

Indlæg: tirs dec 02, 2014 8:45 pm
af troels
Ja som overskriften siger så skal vi til det igen :roll:
Har hørt at gadebiler til trophy skal have bur monteret, men efter hvilke regler, og hvordan skal det monteres ?

Denne tråd skal ikke opfattes som brok, men kun som god information, da jeg er ved at opbygge "ny " 4x4 :D

Re: sikkerhedsbur

Indlæg: tirs dec 02, 2014 9:39 pm
af krüger
4 punkter I karossen Troels, som et dasu bur, eller i rammen som den rigtige løsning. uanset vil jeg næsten mene din gamle 160'er med ladbøjle opfylder kravet (til sammenligning) :wink:

jeg har fået nys om at de kommer på forum under sikkerhedsregler indenfor kort tid :)

-

Re: sikkerhedsbur

Indlæg: ons dec 03, 2014 6:42 pm
af troels
Super :D meen min paddy er en 260 født med 3.3 motor :wink:

Re: sikkerhedsbur

Indlæg: ons dec 03, 2014 8:25 pm
af krüger
troels skrev:Super :D meen min paddy er en 260 født med 3.3 motor :wink:


tomat / tomat, kartoffel / kartoffel... :P


-

Re: sikkerhedsbur

Indlæg: ons dec 03, 2014 9:33 pm
af troels
Griner :wink:

Re: sikkerhedsbur

Indlæg: ons dec 03, 2014 11:16 pm
af frede.gv1
vi må op til ole en dag med det bur.... han er lige ved at få de sidste stumper hjem til rørbukkeren.

Re: sikkerhedsbur

Indlæg: tors dec 04, 2014 5:49 am
af troels
Det lyder ikke som en helt dårlig ide :wink:

Re: sikkerhedsbur

Indlæg: lør dec 06, 2014 7:29 pm
af Thomas
Hej Troels

Det er helt korrekt at der skal være bur i alle biler som deltager i TrophyCuppen i den kommende sæson, for vi må jo nok erkende at vores TrophyCup er det mest hardcore offroad som køres i DK p.t., og det er jo rarest at alle kommer hele hjem igen :wink: Det samme kommer i øvrigt til at gælde for trialklassen "kort m. spær", hvor banerne også bliver bygget i højden og rimelig hårde.

Det skal være et bur på mindst 4 punkter, bestående af en hovedbøjle over/bag sæderne, og to stræberarme bagud. Faktisk samme form som en ladbøjle. En ladbøjle som står lige bag hytten vil også blive accepterert. Du behøver heller ikke lave en tværstiver, selvom den absolut er en fordel. Evt. en hængslet, så man stadig kan bruge lad/bagagerum til hverdag. Som minimum magen til tegningen:

4 punkter.jpg
Eks. på 4 punktsbur
4 punkter.jpg (8.95 KiB) Vist 1181 gange


Der er ikke nogen bestemte krav til befæstigelserne af buret, blot det er solidt udført. Meeeeen det er nu nok bedst at følge denne anvisning:

"Monteringspunkter til front-, hoved-, side- og halve sidestyrtbøjler:
Hvert monteringsfod skal have en forstærkningsplade der er mindst 3
mm tyk.
Hver monteringsfod skal fæstnes med mindst 3 bolte på en
forstærkningsplade af stål der er mindst 3 mm tyk og mindst 120 cm2 og
som er svejst fast på karosseriet."

Håber det gav mening :mrgreen:

Re: sikkerhedsbur

Indlæg: lør dec 06, 2014 8:25 pm
af frede.gv1
tror vi skal ha en tværstiver i dit bur troels.... du køre jo fuldstændigt ansvarsløst :P

Re: sikkerhedsbur

Indlæg: søn dec 07, 2014 4:58 pm
af troels
Griner meen jeg har da heldigvis ikke haft brug for min skråstiver på 3.3 eren :D
Men den skal da helt sikkert monteres :wink:

Re: sikkerhedsbur

Indlæg: tors dec 11, 2014 7:21 am
af farsged
Ang bur, vil jeg gerne have lov til at komme med lidt "brok". Syntes faktisk godt det kunne have været nævnt til afslutningen på trophy i Hedeager, at i havde planer om at dette skulle være et krav, for deltagelse næste år. for jo længere tid man ved at der komme ændringer jo bedre har man jo mulighed for at få bygget vognen op til koldebøtter i seson 2015. Vi er jo nogen som bruger bilen hver dag, og ikke lige kan tage den ud af drift i flere uger hvor den skal bygges op.
Og så lige til det gode, jeg syntes det er en "skide" god ide at der som minimum skal være 4 punkts bur i alle deltagende biler.
Men lige en anden lille ting, så havde jeg den oplevelse til finalen, at jeg ikke mener at teknisk kontrol er grundig nok, hverken på ræserne eller gadebilerne.

Re: sikkerhedsbur

Indlæg: tors dec 11, 2014 1:38 pm
af Thomas
Hej Aksel

Fair nok - kritik er altid velkommen på sobert plan :wink:

Jeg er til at starte med rigtig glad for at du kan se fornuften i tiltaget, det er jo mest for jeres egen skyld.

Mht. tidsfristen kan jeg berolige dig med at vi hverken skal køre trophy- eller trial-afdelinger før til påske, såååååå mon ikke der er tid nok til at bukke et par rørstykker :wink: Det er jo først om 4 måneder. Kan selvfølgelig godt se vi burde have skrevet det lige efter det lange møde i november, hvor vi talte om det, og besluttede os for at det nu skulle være sådan. Vi var nok kun fokuserede på at det bare skulle med i jule/nytårs-brevet. Vi vidste det IKKE da vi stod til finalen, ideen kom først i ugerne op til det lange møde. Så derfor kunne det ikke nævnes til finalen.

At teknisk kontrol ikke er grundig nok - der er jeg lidt nysgerrig - i hvilken retning?
Ræserne for den helt store tur hver sæsonstart, hvor vi er noget mere grundige, og nummerpladebiler - tjae, der er der jo andre som kigger. Men vi mener nu nok selv at vi tjekker op på det som har en betydning for den umiddelbare sikkerhed her og nu.
Vi tjekker op på sikkerheden før løbet(teknisk kontrol), eks. løse ting, seler, hjelme, ildslukker, bremser, styreforbindelser, tildækkede batteripoler, bremselys(fordi vi kan) osv.
Men oplys mig endelig hvis du mener vi mangler noget :idea: