Side 1 af 2

Sikkerheds bur

Indlæg: tors maj 01, 2008 1:55 pm
af troels
Er det tilladt at svejse bur direkte på chasis rammen på sin gadebil og kan det godkendes til syn??

Indlæg: søn maj 04, 2008 7:39 pm
af Thomas
udvendig eller indvendig bur ?

Indlæg: tirs maj 06, 2008 5:15 am
af troels
Det er udvendigt på ladet

.

Indlæg: ons maj 07, 2008 7:16 am
af krüger
jeg vil mene du skal bolte det på, evt. svejse en plade med gevindhuller på rammen, det ville være den rigtige måde at gøre det på :wink:
hvis det skal gå efter reglerne må du ikke svejse den direkte i rammen.. men igen, det afhænger jo af ham der syner den 8)

Indlæg: ons maj 07, 2008 6:37 pm
af den grimme nøgne dreng
jeg havde et af de rigtig kedelige uheld for en del år side. jeg rullede adskillige gange rundt med min flotte BJ45, med ca 100 + i timen. heldigvis havde vi kort forinden lavet en styrtbøjle omme på ladet. den var kun boltet med 8stk 6mm rustfri bolte i hver side på selve ladet, og ikke ned i/på rammen. bøjlen var 3" indvendig, med 2" indv. bagstøtter.
og lortet holdt sgu til den temmeligt voldsomme medfart. den sad stadig i ladet bagefter. men bilen var smadret. men den reddede sørme den grimme nøgne drengs bette krop.

Indlæg: ons maj 07, 2008 9:34 pm
af troels
hej tak for jeres svar 8) , jeg vil bolte bøjlen fast på rammen
mvh Troels

Indlæg: søn jun 01, 2008 5:21 pm
af troels
hej div. smede og rørbukkere
Jeg havde tænkt mig at lave mit 4 punkts bur i Ø76,1 x 3,6 rør og div rørbøjninger. Men har fået at vide at det er ikke nær så stærkt som hvís det bliver bukket af hele rør længder.
Så er der nogen der har kontakt til nogle som har en stor rørbukker der kan bukke ø 76,1 rør ??
4wd hilsen troels

bur

Indlæg: man jun 02, 2008 7:21 pm
af frede.gv1
burger har en der dur....

Indlæg: tirs jun 03, 2008 5:36 pm
af troels
øv burgers rørbukker kunne kun tage op til ø 60,3 :(

rør

Indlæg: tirs jun 03, 2008 8:15 pm
af frede.gv1
hvis ikk du allerede har købt rør, så er 60,3 også mere end rigeligt. 50 er faktisk rigeligt. mener at en org. omp er ca 45-47.

Indlæg: tirs jun 03, 2008 9:49 pm
af troels
jeg har rør samt boret huller i ladet og jeg regner med at svejse bøjlen sammen, da jeg har snakket med flere som siger hvis det bliver svejst af en prof så bliver det lige så stærkt som hvis det var bukket !

Indlæg: ons jun 04, 2008 7:15 pm
af Hobbz
Så ved de ikke hvad de snakker om .... Hvis det er til "pynt" så okay, men hvis du regner med at det skal redde dit liv engang, så vil jeg ikke svejse det sammen ....

Bare MIN mening 8)

Indlæg: ons jun 04, 2008 9:38 pm
af 618Henrik
Hobbz skrev:Så ved de ikke hvad de snakker om .... Hvis det er til "pynt" så okay, men hvis du regner med at det skal redde dit liv engang, så vil jeg ikke svejse det sammen ....

Bare MIN mening 8)


Det vil jeg give dig ret i, hvis du finder reglerne for bur i rallybiler er de ret strenge. Bøjninger skal udføres på en bestemt måde og rørene _skal_ være sømløse er lige de 2 krav jeg husker bedst.
Svejsninger er i alle tilfælde et no go.
Hvis du vil have buret svejst ned på rammen må det være fordi du mener det seriøst, men hvorfor så ikke gøre det rigtigt første gang (det er ikke sikkert du får en chance til)?

Indlæg: ons jun 04, 2008 9:58 pm
af farsged
Der er noget med at hvis den er svejset sammen skal der forstærkninger svejses på indvendig ved bøjningerne,

se under trial regler på forsiden af toyota4wd og så find det den vej

bur

Indlæg: tors jun 05, 2008 9:29 am
af frede.gv1
lad nu være med at bygge bur efter toyota regler. så er buret jo kun godkendt der. byg efter dasu´ regler så buret er godkendt til rally. så kan det bruges over alt.

det er selvfølgelig kun min mening. 8)