Side 3 af 4

agh

Indlæg: man dec 12, 2011 10:29 pm
af frede.gv1
var der ikk plader på..... cheapskate 8)

Indlæg: søn dec 18, 2011 10:56 am
af kresjan
Ser sku da godt ud... er dit bur kun sat fast i bunden af bilen, eller er det svejst nede på rammen?

Mvh Kristian

Indlæg: søn dec 18, 2011 11:00 am
af Thomas
kresjan skrev:Ser sku da godt ud... er dit bur kun sat fast i bunden af bilen, eller er det svejst nede på rammen?

Mvh Kristian


Det sidder i første omgang på karrossen efter alle kunstens regler. Men bliver ført helt ned på rammen når den tid kommer. 8) Kan ikke lige beslutte mig om den skal ud og trille DOS :wink:

Indlæg: søn dec 18, 2011 7:04 pm
af superteddy
Som raser i toyota clubber skal den jo svejses i rammen. eller hvad. :oops: :oops:

Indlæg: man dec 19, 2011 10:13 pm
af filmmanden
ja vist ikke den er FIA eller Dasu godkendt buret og det bliver hans klat svejsninger jo aldrig :twisted:

men der skal vel også plader på :D

Indlæg: man dec 19, 2011 10:51 pm
af Thomas
filmmanden skrev:ja vist ikke den er FIA eller Dasu godkendt buret og det bliver hans klat svejsninger jo aldrig :twisted:



Mon ikke vi skal overlade den konklusion til ham som skal godkende den? :wink:

Indlæg: tirs dec 20, 2011 9:17 am
af dreawus
Med de konstruktive ændringer der er lavet, kunne jeg egentlig godt tænke mig at se den synsmand der med god samvittighed vil godkende den til at køre på vejen :) og hvis den på en eller anden mystisk vis skulle dukke op på nr plader som den står nu, tvivler jeg på at den forsikring der vil være på den vil være gældene hvis der sker noget under et løb :)

Per

Indlæg: tirs dec 20, 2011 11:30 am
af filmmanden
Thomas skrev:
filmmanden skrev:ja vist ikke den er FIA eller Dasu godkendt buret og det bliver hans klat svejsninger jo aldrig :twisted:



Mon ikke vi skal overlade den konklusion til ham som skal godkende den? :wink:


Er det ikke dig selv der skal godkende den?? :twisted: :twisted:

Indlæg: tirs dec 20, 2011 2:59 pm
af Thomas
Det var jo fristende, meeeeen vi må hellere lade en af de andre syne den...

Indlæg: ons dec 21, 2011 10:46 pm
af kresjan
Hej igen.

Det jeg tænkte på med det tidligere spørgsmål, var bare at
hvis du havde svejst bøjlen fast på rammen under karossen, hvis du forstår hvad jeg mener, forhindre du så ikke karossen i at kunne give sig, Eller har det ikke den store betydning alligevel?

Mvh Kristian

Indlæg: tors dec 22, 2011 7:45 pm
af Thomas
kresjan skrev:Hej igen.

Det jeg tænkte på med det tidligere spørgsmål, var bare at
hvis du havde svejst bøjlen fast på rammen under karossen, hvis du forstår hvad jeg mener, forhindre du så ikke karossen i at kunne give sig, Eller har det ikke den store betydning alligevel?

Mvh Kristian


Bva-pfff-døøø-øøøø-bøø-hhmmm...... :?

Det ve' jeg sgu ikke lige, men jeg tror at ingeniørerne har haft en bagtanke med at hænge karrossen på chassiset med gummibøsniger som kan gi' sig når skidtet vrider - det kan den nok ikke hvis jeg smider buret helt ned på rammen i første omgang - men jeg ved det ikke :roll: .
Umiddelbart tror jeg det er vigtigere at chassiset kan gi' sig, frem for karrossen - men igen jeg er jo bare faglærer hø-hø.. :wink:

Indlæg: tors dec 22, 2011 9:59 pm
af krüger
Thomas skrev: men igen jeg er jo bare lærer :wink:
:mrgreen:

Indlæg: tors dec 22, 2011 10:16 pm
af Thomas
krüger skrev:
Thomas skrev: men igen jeg er jo bare lærer :wink:
:mrgreen:


Hov-hov, det er jo svindel det der!!! :shock: :shock:

Indlæg: tors dec 22, 2011 11:00 pm
af farsged
Hvis jeg må komme med en kommentar, et spændende projekt du har gang i.

Men som jeg lige tænker, hvis du gør buret fast i rammen gennem fikspunkterne i karossen, kan ingen af delene jo give sig i forhold til hinanden, så ville der ikke være en fornuftig ide, i at lægge gummi mellem fikspunkterne i bur/karosse og bur/ramme, for at der vil være et punkt der kan tage lidt af vridet. Eller evt lave huller gennem karossen og kun have buret sat fast i rammen.

Indlæg: tors jan 12, 2012 12:30 pm
af Thomas
Nå, den var jo ude og trille lidt i juledagene, og der blev opdaget et par småting. Pumpen til den org. blæservinge på motoren sved af, og skal erstattes af et leje, og så suger den for højt i gearolien - hvilket jeg nok havde regnet lidt med. :idea:

Desuden skal der forskes lidt i at få den til at blive i et valgt gear - evt. noget bypass på styresignalet fra motorstyringen, men hold da fest den skifter lækkert blød mellem gearene på vejen 8)
Den blev "krudtet" af i lokalområdet, og der er nu pænt træk i elastikken - Den er lidt strammere end originalen :twisted: og nu kan øsen køre pænt over 150km/h :shock:

Den smælder også en del i potten, så måske en ekstra dæmper. :roll: