Side 6 af 7

Re: Krüger's garage Bj42,Hj45, suzuki o.s.v

Indlæg: ons aug 19, 2015 6:03 pm
af krüger
har fået dannet lidt 3" rustfri udstødning fra turboen og ud til skorstenene, turbo og skorstene er i 2½ tommer, så hår lavet et cone værkstøj til at presse 3" rør ned til 2½" (fordi jeg var misundelig på at Jimmi A havde lavet sådan et også) :mrgreen:

Re: Krüger's garage Bj42,Hj45, suzuki o.s.v

Indlæg: ons aug 19, 2015 6:37 pm
af krüger
nå! men 2000 kr's 12h-T motoren viste sig at være utæt for vand indi olien, mulig revne bag bagerste cylinder, så der var ikke lige andre lyn løsninger, end at gå på loftet og hive en gl. 2H motor ned og flytte dele over fra 12h-T'eren (manifold, kobling bl.a)

det krævede lige lidt olie returrør i bundkaret osv.

så nu ligger der en 2h-T :lol: i bilen, så må jeg ha renoveret en af de 12h'T'ere jeg har stående så der kan komme sådan en i igen

Re: Krüger's garage Bj42,Hj45, suzuki o.s.v

Indlæg: ons aug 19, 2015 6:39 pm
af krüger
forresten, olie til turbo, det tog jeg ud, ved at lave gevind i bunden af proppen på sidepladen bag oliefilter, og sætte banjobolt i her...

Re: Krüger's garage Bj42,Hj45, suzuki o.s.v

Indlæg: ons aug 19, 2015 6:45 pm
af krüger
det tog også lidt overhånd med tryk rørs design, jeg kunne ikke rigtig leve med et jammerligt rør der svævede hen over motoren med slanger osv. det skriger lige i øjnene, så det endte med at jeg skar 2H gasspjældet over og lavede en alu-flange og tig svejsede på i stedet, så der nu sidder et 12h-T tryk rør på den 8)

Re: Krüger's garage Bj42,Hj45, suzuki o.s.v

Indlæg: ons aug 19, 2015 6:50 pm
af krüger
da motoren kom i bilen, ville den pludselig ikke starte... det viste sig efter lang lang tids undersøgen, at returfjederen i føde pumpen, på siden af brændstofpumpen, den var knækket, så efter en udskiftning til en anden, der var da liv... det er den gamle med knækket fjeder til højre


blot for at det så viste sig at der intet olietryk var på den gamle 2H'er, den har stået en 4- 5 år på lager uden olie, og pumpen var nok så tør at den ikke selv kunne suge an, til sidst endte det med luft fra kompressor, 6 bar ned i oliepinden og køre på starteren, efter 30 sek. var der olietryk, og har været lige siden.. :mrgreen:

Re: Krüger's garage Bj42,Hj45, suzuki o.s.v

Indlæg: ons aug 19, 2015 6:53 pm
af krüger
lidt diverse stemningsbilleder fra værkstedet..

har monteret original Toyota Aisin 1000 winch

nogle fine brugte grå forskærme, med sandfarvede sideplader...

meget farlig dødningehoved gearknop fra Biltema :roll:

et sæt originale bj45 pickup sæder (med tilhørende original multi dårlig komfort, puhaaa)

og fået bilen ud af værkstedet 8)

Re: Krüger's garage Bj42,Hj45, suzuki o.s.v

Indlæg: ons aug 19, 2015 6:54 pm
af krüger
...sidste ting der er blevet gjort var at lave et blæse skjold til køleren, da jeg syntes den lå lidt højt på temperaturen, ca. midt i skalaen, dette er nu reduceret lidt efter skjoldet kom på. :)

Re: Krüger's garage Bj42,Hj45, suzuki o.s.v

Indlæg: tors aug 20, 2015 12:29 pm
af krüger
så Onsdag aften, klar til syn, monterede de fine "sigte pinde" på kofangeren, når nu de havde været der engang, så måtte de jo på igen :wink:

Re: Krüger's garage Bj42,Hj45, suzuki o.s.v

Indlæg: tors aug 20, 2015 12:33 pm
af krüger
Så i morges ca kl. 8:00 der var den nysynet og med nr plader, og straks hjem og skifte til 35" hjul 8)

den går rigtig godt med turbo på den gamle 2H, den ånder dog en del, men vil tro at det måske bliver bedre når den får trillet nogle km, den har jo stået meget længe, den lader 0,5 bar så det er egentlig fint nok for nu, næste skridt er at få camping udstyr monteret, så den kan køre os til Bushtaxi træf 600km nede i Tyskland her til september :D

Re: Krüger's garage Bj42,Hj45, suzuki o.s.v

Indlæg: ons feb 10, 2016 9:11 am
af krüger
Så må vi ha opdateret lidt herinde, fik jo kørt en længere test tur i 45'eren efter den fik plader på sidste år, var i Løkken i weekenden efter den blev synet, og lidt omkring i Nordjylland og besøge venner og bekendte, kørte godt 500km og bilen kørte helt perfekt, ingen vand forbrug, har brugt ca. 0,5 liter olie på turen, så det var rart. :)
Desværre fik speedometeret j4 syndrom, og kan ikke tælle km længere, så et brændstof forbrug tester jeg senere, har fået andet speedometer til den.

Den går med 0,5 bar i ladetryk, og lægger lidt røg v acceleration, men ellers ikke 8)

Re: Krüger's garage Bj42,Hj45, suzuki o.s.v

Indlæg: ons feb 10, 2016 9:20 am
af krüger
...men bushtaxi træffet nærmede sig, skulle jo ha lavet camping setup på bilen, og startede med at bukke lidt rør...
har lavet det således at tag telt kan hæves 25cm når man skal sove, og derfor er der lidt løsninger med clips og lign, viste sig ikke at være super I praksis, men det blev også lavet på 2 dage :mrgreen:

Re: Krüger's garage Bj42,Hj45, suzuki o.s.v

Indlæg: ons feb 10, 2016 9:21 am
af krüger
Fik også lige lavet en lille kasse til min køle boks, den kan ikke tale det vilde regn, så måtte lige finde en let løsning, kassen er ventileret så varmen kan slippe ud :)

Re: Krüger's garage Bj42,Hj45, suzuki o.s.v

Indlæg: ons feb 10, 2016 9:23 am
af krüger
mine fotos fra årets Bushtaxi træf 2015 forøvrigt :)

https://www.facebook.com/media/set/?set ... ab8125991c

lagde jo gammel 2h motor I bilen, som jeg ikke vidste noget om, det er en 1500 kr's 2H'er og så fik den turbo på, til syn og 3 uger senere kørte den de 700km fra Horsens til Storndorf I Tyskland.
gik helt problemfrit, og den bare kører og kører, fantastisk vogn :mrgreen:

.

Re: Krüger's J4 landcruiser garage Bj, Hj, FJ + div. 4x4

Indlæg: lør feb 27, 2016 7:11 pm
af krüger
nå, lidt begrænset nyt herfra, fjeder fæstet på bagakselen har været dårligt længe, så bagakselen kan vippe lidt under accelleration, alm. rustfejl på de gamle bladfjeder biler, men jeg skal jo ha' lavet nye beslag til akselen, de originale er 70x70x4, men det havde jeg ikke lige på hylden, så et 80x80x5 firkant rør må bruges.. :wink:
.
111.jpg
111.jpg (136.62 KiB) Vist 959 gange

.
først måtte jeg lige få boret ø80mm hul til aksel røret, inden jeg skærer det hele op :)
.
222.jpg
222.jpg (125.29 KiB) Vist 959 gange

333.jpg
333.jpg (105.33 KiB) Vist 959 gange

.
så kappet bunden væk, og da det jo desværre skulle blive til 70mm brede beslag, må der lige ofres 10mm I midten :oops: som så lige skal tig-svejses sammen igen bagefter :roll:
.
444.jpg
444.jpg (102.2 KiB) Vist 959 gange

555.jpg
555.jpg (129.85 KiB) Vist 959 gange

666.jpg
666.jpg (111.98 KiB) Vist 959 gange

777.jpg
777.jpg (101.58 KiB) Vist 959 gange

.
men så lige et 15mm hul I midten til fjederbolten, så ser det ud til de er ramt rigtige I størrelsen... det tog 1,5 time at fremstille dem :D
.
888.jpg
888.jpg (148.53 KiB) Vist 959 gange

999.jpg
999.jpg (160.02 KiB) Vist 959 gange

.
I morgen Søndag må de gamle kappes af akselen på bilen 8)

Re: Krüger's J4 landcruiser garage Bj, Hj, FJ + div. 4x4

Indlæg: søn feb 28, 2016 1:56 pm
af krüger
så fik jeg de gamle af, og de var ekstrem dårlige, nu kan den lave bournouts igen uden akslenen tipper rundt :mrgreen: