Da Danskene sluttet å selge Toyota til Afrika:

Har du billeder som andre kan have glæde af, ja så læg dem her.

Gjorde nordmannen ett godt kjøp???

Ja, uten tvil............
5
36%
Ja, mon tro om han vil ha flere????
9
64%

Afgivne stemmer : 14

Da Danskene sluttet å selge Toyota til Afrika:

Indlægaf offroadguru Solli » tors maj 24, 2007 7:49 am

I flere år har dansker som kjent eksportert sine gamle og utkjørte (???) Toyotaer til Afrika.
Men nå er det bare dårlige biler igjen i Danmark.
Dette har blitt en hard nøtt for danskene, hva skal de nå gjøre med de utslitte bilene? Hvem vil ha slikt, ja når til og med afrikanerne nekter?

I Århus var det en som fant løsningen..... Det må da finnes en nordmann dum nok til å kjøpe lorten!!!!

Som sagt så gjort. En nordmann ble funnet, og handel ble det.

Så en flott aften ankommer nordmannen selgeren med en stor bunke olje kroner.
Selgeren tilbyr først en test tur i den flotte bilen.

Billede

Nordmannen stusser litt over bilen, som på telefon er beskrevet som meget hel og fin, den ser da litt luftig ut?

Billede

Selgeren kan berolige nordmannen som faktisk aldri har sett en slik vogn tidligere.
Dette er en sjelden sports utgave av den mere vanlige HJ45. Den er levert orginalt i fra fabrikk med stående udstødning, minimalt karrosseri for opptimal aerodymik i de store hastigheter.
Nordmannen suger til seg all den interesange historie rundt denne, i følge selger, unike sports vogns pick up!!!

Det er ikke tvil, her blir det handel.

Billede

130000 olje kroner fattigere legger så nordmannen i vei med sin flotte sports pick up.
Det er noe spesielt med følelsen av å ha fått fatt i en unik og sjelden vogn. Legger turen innom Jomfru Anes Gate i Ålborg på vei hjem, cruiser sakte gjennom den sagnomsuste gaten. Nyter de beundrene blikkene fra alle jeg paserer. Dette er virkelig en, om jeg får si det helt ærlig, det vi i Norge kaller en "FISSE MAGNET".
ALLE snur seg etter meg og bilen. Og alle sperrer opp øynene og måper!!!

Tollen i Norge nekter å ta avgifter for bilen når jeg ankommer Norge. De mener att jeg har brakt en dansk kulturskatt til Norge, og det er avgiftsfritt, litt skal vi da ha igjen etter danske tiden.....

Og unik er den. Jeg har sjekket på internett og har ikke funnet en eneste av samme type!!!
004792697191

DANSK/NORSK LANDCRUISER 45 & GAFFELTRUCK CLUB
http://www.dnlc45&gtc.dk
offroadguru Solli

Geografisk sted: NORGE

Tilbage til Billeder