webmaster????

Om brug af forum!

webmaster????

Indlægaf Jan(Munken) » man aug 11, 2008 6:17 pm

hvem er webmaster*????
Jan(Munken)

Geografisk sted: Herning

web-mester

Indlægaf TROLLE » man aug 11, 2008 8:45 pm

det er den samme som sekretæren...........
TROLLE

Geografisk sted: FYN

hjemmesiden

Indlægaf Jan(Munken) » man aug 11, 2008 9:33 pm

bliver der slet ikke fulgt op på det som folk skriver af problemer og mangler på hjemmesiden??jeg ved godt at det her er frivilligt,men den holdes da ikke særlig meget opdateret,er det ligegyldighed,el for stor 1 opgave
Jan(Munken)

Re: hjemmesiden

Indlægaf Flemming » ons aug 13, 2008 8:11 am

Jan(Munken) skrev:bliver der slet ikke fulgt op på det som folk skriver af problemer og mangler på hjemmesiden??jeg ved godt at det her er frivilligt,men den holdes da ikke særlig meget opdateret,er det ligegyldighed,el for stor 1 opgave

Hej Jan.

Problemer og mangler på hjemmesiden skriver du!
Hvilke tænker du på ? -så skal jeg få det rettet hvis det er muligt - jeg mener da at det kører nogenlunde som det skal.

Ja, jeg ved godt der ligger en opdatering klar til forum - men er vi stødt på problemer som er løst i denne opdatering ? - det ved jeg ikke.!
-men hvorfor opdaterer bare for at opdatere? -det er vel ikke altid nødvendigt hver gang, man kan vel godt springe et nummer eller to over.

M.h.t. til billeder, nej - det er lang tid siden at der er modtaget billeder til galleri. Men tror det er fordi medlemmer efterhånden er bleven bedre til det der med computer m.v. og derved opretter sit eget billed galleri på internettet ved en eller anden udbyder. Det syntes jeg da er en fin løsning på brugen af billed-galleri. Derved skal vi (klubben) ikke bekoste serverplads og derfor heller ikke bruge tid på at lægge billeder op.

Kig i forum under billeder m.v. - der vil du se flere links til sider med billeder

Jeg må indrømme at jeg IKKE har fået direkte mail´s om problemer på siden.
Dog er der enkelte der af en eller anden grund ikke har formået at kunne tilmelde sig forummet. Om det er foruméts skyld eller f.eks en "fejl 40" ved jeg ikke? -men efter en guidet tur pr. tlf / mail er det nu altid lykkedes at få alle tilmeldt!

Men sig frem så skal jeg forsøge at svare / rette evt. problemer med siden.

Fortsat god dag.
mvh Webmaster
Flemming Pedersen
Flemming
Site Admin

Geografisk sted: Gudme, Sydfyn

mangler

Indlægaf Jan(Munken) » fre aug 15, 2008 10:43 pm

auto logon,billeder i køb/salg/bytte,hvad med fra toyota4wd`s side af,altså med at skabe noget interesse om hjemmesiden+ ligge billeder ind og vise 1 godt forbillede:F.eks debatter,billeder/film af de nye modeller der er kommet i år af 4wdèr,konkurrencer,1 genvej på forsiden til at ligge billeder/film ind af løbende projekter/leg i terrænet og måske nyanskaffelse af gejl/nyt køretøj

Er det helt i skoven det her???

MVH Jan
Jan(Munken)

Indlægaf Helle Skovdal » lør aug 16, 2008 12:49 pm

Hej Jan

Jeg tror da ikke du er helt i skoven med dine ideer, men jeg synes du glemmer et par vigtige ting i dit indlæg. Den første er, som du godt nok nævner, alt arbejde omkring klubben er baseret på frivillig basis og de forskellige bestyrelsesmedlemmer har jo også et privatliv at passe, de lægger i forvejen rigtig mange timer i klubben i løbet af et år. Dette gælder jo også for Flemming ”Webmaster”, hans arbejde hvad hjemmesiden angår, er jo bare lidt mere i det ”skjulte”. At du ligefrem kalder det ligegyldighed, synes jeg virker som om du er ”lidt ude med riven”, hvis du forstår hvad jeg mener. Jeg ved at han tager arbejdet omkring hjemmesiden seriøst og lægger en del tid i det og har gjort i efterhånden mange år. Som du også kan se i hans indlæg, er han åben for nye ideer/tiltag, bare vi som medlemmer lukker munden op. Og han ved hvad der kan lade sig gøre og ikke mindst hvor der er begrænsninger.

Desuden synes jeg også lidt du glemmer at vi som medlemmer også er ansvarlige for indholdet i forum/på hjemmesider. Min opfattelse af et forum, ret mig hvis jeg tager fejl, er bla. at folk kan dele interesser med hinanden, spørge om gode råd og ikke mindst dele erfaringer og meninger med hinanden. Dermed er det op til folk selv, at lægge det ind på Forum de vil dele med andre, det være sig links, billeder, film, ”byggeprojekter” mv og det synes jeg da de er rigtig gode til. Og dem der ikke selv kan, kan ringe til Flemming og få hjælp.
Derudover er der da også en del links på siden, der står det jo en frit for selv at gå på Toyotas hjemmeside og holde sig ajour med sidste nye modeller, hvis det er det man har interesse i. Finder medlemmerne noget spændende, synes jeg da også de er gode til at lægge links/billeder i de forskellige ”grene” i Forum og dele med os andre.
I mine øjne er det ikke kun Webmaster der skal fylde indhold ind i Forum, det skal vi som medlemmer selv og så har Flemming jo selvfølgelig ansvaret for alt det tekniske, incl det du efterlyser med bla auto-logon. Han kunne få nok at se til, hvis det også var ham der skulle indhente viden om alt hvad der rører sig i 4WD-verdenen incl tage rundt og tage billeder ved de forskellige arrangementer i klubben, de skal jo ikke bare tages, de skal jo også lægges ind bagefter.
Så tag selv ud og se hvad der rører sig, tager man billeder til et løb eller andet, send dem til Flemming, så lægger han dem gerne i Galleriet. Der er der jo i øvrigt også plads til referater/historier, skrevet af medlemmerne om deres oplevelser hist og her.

Flemming kan trække nogle statistikker fra Forum og deraf kan man se ”trafikken” derinde og de viser da rigtig mange besøg, hvad efterlyser du der…… Behøver vi flere besøgende end dem vi har…… I skrivende stund 615 tilmeldte brugere, er det ikke flot ud af en klub med mellem 500 og 600 medlemmer (har ikke det nøjagtige tal)……. Jeg er sikker på, dem der har interesse for 4WD nok skal finde os.

Vise et godt eksempel...... Mener du dermed at det er op til webmaster og bestyrelsen at starte debatter på hjemmesiden..... Det står jo medlemmerne frit for at starte en tråd med hvad de lige synes kan være interresant for dem og det synes jeg da også bliver gjort......

Jeg synes vi skal passe på ikke at lave en klub hvor vi alle sammen kun vil nyde og ikke yde, det gælder ikke kun hjemmesiden/Forum, det gælder jo også løbene og hvad med vores klubblad, det er da en ”sølle” sag efterhånden. Birgit laver blad med det materiale hun får, men efterhånden er det kun bestyrelsen der leverer materiale med kommende arrangementer og så er det altså ikke nemt at lave et spændende inspirerende blad man glæder sig til at modtage. I ”gamle” dage var der som regel mindst et indlæg om medlemmers oplevelser til noget de havde oplevet. Det var måske dengang der blev stillet krav om et indlæg til bladet, ellers blev pokalerne ikke udleveret, det kan være det var en ide til bestyrelsen at tage dette op igen. Det kunne måske løfte bladet en anelse.

Så Jan, jeg glæder mig til at se dig selv levere nogle af de ting du efterlyser, ikke bare til Flemming til nettet, men også til Birgit til bladet. Er du i tvivl om fremgangsmåden, ring endelig til dem begge, de skal nok hjælpe dig. Og ikke mindst glæder jeg mig da til julefrokosten i Herning og er spændt på hvad i finder på af nye og spændende tiltag.

God weekend til alle.
Mvh Helle
Helle Skovdal

Geografisk sted: Skanderborg

Debat

Indlægaf Jan(Munken) » søn aug 17, 2008 12:39 pm

det her er jo ikke kun for at lyde som 1 gammel sur kælling,men også for at skabe debat om hjemmesiden og medlemmernes aktivitet.

Frivillige: Ja det frivillige er meget vigtigt for 1 klub,kender det selv alt for godt,arb som Kassér i Herning4wd og det er ikke meget tak man får for det,men det man får er dejligt

Medlemmer: 500-600 stykker,ja det er jo dejligt,men tror desværre at der er 1del medlemmer der er medlem KUN P.g.a. af Oksbøl,deriblandt undertegnede,jeg har snakket med nogle stykker og de fleste siger det samme som jeg,det er da på 1 måde synd for klubben,at nogen støtter klubber kun for Oksbøl`s skyld og for at komme ud med deres gadebiler og "Hygge Sig"

Medlemsblad: Som helle skrev,er den "Sølle" efterhånden,hvorfor ikke bare sende den til folk på deres email??,det ville da spare klubben for flere tusinde af kr om året!! 1 Regnestykke i runde tal:Medlemmer/550 stk X Porto 5,5kr=3025kr pr måned X 12Måneder=36300kr pr år,det er da helt vildt!!!!! ret mig hvis Portoen ikk passer....

For Tryk at blad: ca 60000.... 60000!!!!!!+36300=96300kr

96300kr,der kunne man leje/købe nyt terræn for f.eks. til bl.a. gadebiler,ny invisteringer el køre kurser,hvad ved jeg,det er kun fantasien der sætter grænserne......

Ovenstående tekst er "Kun" min egen personlige mening og holdning

MVH Jan
MVH Jan(Munken)
Kassér i Herning4wd
Bil:Toyota Hiace 2,4TD :-)
Jan(Munken)

Indlægaf Helle Skovdal » søn aug 17, 2008 3:13 pm

Nu ser det lidt ud som om vi to er de eneste der har en mening om det du skriver, men derfor har jeg nu en kommentar alligevel.

Ang Medlemstallet har der altid og vil altid være, aktive og passive medlemmer og man vil aldrig kunne lave en løbskalender der stiller alle tilfredse. Det kan vi nok alle blive enige om. Men så er vi efter min mening igen fremme ved at yde og nyde. Medlemmernes aktivitet ja, man vil gerne ”brokke” sig, nogle mere end andre, over de løb der bliver arrangeret, men selv komme ud af røret og arrangere et løb der passer lige til det man selv kunne tænke sig, det gør man ikke.
For dem der ikke ved det, kan man også altid komme med forslag til bestyrelsen omkring ønsker/forslag til et løb og de vil forsøge, det er jo ikke altid alting kan lade sig gøre, enten at arrangere et løb med løbsledelsen, eller delegere opgaven ud til medlemmerne. Er den lagt ud til medlemmerne, vil der altid være en kontaktperson/tovholder tilknyttet, altså en erfaren løbsarrangør der hjælper med at få de forskellige ting gjort/bestilt.
Altså, vil man have et løb der kun henvender sig til gadebiler eller andet, må man altså gerne selv arrangere dette. Eller på glatførekursus feks som vi var engang. Det er ikke et spørgsmål om økonomi ved leje af terræner, dem har medlemmerne selv forhandlet til et fornuftigt leje synes jeg, jeg mener det er et spørgsmål om at finde frivillige kræfter til at arrangere løbene.
Løbskalenderen bliver planlagt på et bestyrelsesmøde i oktober/november, men der er altid mulighed for at stoppe et løb ind et medlem har taget initiativ til. Der er noget med forsikringsdækning (racere), deltagelse/bemanding af klubvogn osv, det er jeg ikke helt ”stiv” i mere, må hellere lade være med at kloge i, men det kan bestyrelsen til enhver tid hjælpe med. Hvorfor er det altid løbsledelsen/bestyrelsen der skal arrangere et løb……
Og når der netop er de muligheder, hvorfor er det så lige at nogle medlemmer kun er medlem for Oksbøls skyld, ja jeg ved det ikke. Måske er det ikke yde og nyde, men hvad er det så……
For jeg kan jo også høre, medlemmerne synes jo heller ikke Oksbøl er som i ”gamle dage” og nogle er begyndt at vælge dette arrangement fra og forsøger ikke så hårdt at argumentere for at få familien med og bruge hele påsken på løb.
Så dit indlæg kunne jo også bruges som en opfordring til medlemmerne om at give sin mening til kende omkring de løb der bliver arrangeret, godt som skidt, Mulle sagde altid, da han var i løbsledelsen, hellere negativ kritik end ingen, for så længe ingen sagde noget højt til ham, fortsatte han i samme spor, med en fornemmelse af at medlemmerne var tilfredse med det der blev arrangeret og denne fornemmelse var måske ikke helt rigtig. Måske gør den nuværende bestyrelse det samme, hvem ved……
Og ikke mindst få trukket noget arbejdskraft ud af medlemmerne selv. Da jeg startede som official for efterhånden mange år siden, vist nok i 1992, mødtes vi temmelig mange mennesker fredag middag/eftermiddag som man nu kunne og hjalp hinanden med at stille telt op, lave baner, ”rigge” klubvogn til osv. Og det hele i omvendt rækkefølge om søndagen, ikke mange kørte hjem før området var toptrimmet. Det gør man ikke mere, man kommer lørdag morgen, triller bilen af traileren og triller den på igen om søndagen når løbet er slut og det er så de sammen mennesker der står med oprydningen og lige så gerne vil hjem efter en lang weekend som alle dem der har kørt. Dengang var der også et noget andet sammenhold mellem os. Måske kan/skal tingene ikke være som dengang, men man har da lov at lade drømmene ”svirre” lidt…….
Frivillige hænger som du ved ikke på træerne, derfor skal vi passe og pleje dem vi har tilbage…… Det er vist igen yde og nyde, for uden de frivillige har vi slet ingen løb…..

Ang elektronisk klubblad har det så vidt jeg husker været oppe og vende et par gange på generalforsamling og der var ikke stemning for dette blandt medlemmerne. En af grundene var bla at vi ikke alle er lige store ”computernørder” og en del har slet ikke lyst til at sætte sig ind i denne verden, fuld forståelse og respekt for det. Det er nu da også noget helt andet at sidde i sofaen med et blad i hænderne, end at sidde ved pcén, sådan er vi jo så forskellige. Men det kan være der er en anden stemning omkring dette emne nu, så er det jo bare at tage det med som et forslag til generalforsamlingen.
Økonomien omkring bladet er jo en helt anden sag, men det er jo netop derfor kontingentet er sat på det leje, så vi betaler bladet af den kasse.
Klubben er jo ikke uden penge og kan sagtens investere i nyt når der er behov for dette.

Den blev igen lang, jeg kan åbenbart kun fatte mig i korthed verbalt og hvis din mening Jan er ”kun”, så er min det også :)
Helle Skovdal

Indlægaf den grimme nøgne dreng » søn aug 17, 2008 3:59 pm

hej jan,
du skriver:
Medlemmer: 500-600 stykker,ja det er jo dejligt,men tror desværre at der er 1del medlemmer der er medlem KUN P.g.a. af Oksbøl,deriblandt undertegnede,jeg har snakket med nogle stykker og de fleste siger det samme som jeg,det er da på 1 måde synd for klubben,at nogen støtter klubber kun for Oksbøl`s skyld og for at komme ud med deres gadebiler og "Hygge Sig"

jeg forstår slet ikke ovennævnte smøre! hvad er der galt i at støtte klubben, kun for Oksbøls skyld, samt for at køre med sin gadebil?? det er dælme da det, det hele handler, om for 95% af medlemmernes skyld.
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Geografisk sted: LV426

Indlægaf Jan(Munken) » søn aug 17, 2008 6:24 pm

den grimme nøgne dreng skrev:hej jan,
du skriver:

jeg forstår slet ikke ovennævnte smøre! hvad er der galt i at støtte klubben, kun for Oksbøls skyld, samt for at køre med sin gadebil?? det er dælme da det, det hele handler, om for 95% af medlemmernes skyld.

det er der ikke noget galt i,tvært imod,men flere betaler jo kontigentet for den påske med gade biler,det er jo noget af det eneste der er tilbage til dem i klubben,hvor de ikke bliver udsat for extrem offroad altså,det var det jeg mente med det,det er da for gadebilerne jeg snakker,tror det ville hjælpe hvis der var 1 i løbsudvalget der kørte for i terræn med gadebilen

Helle:
det med medlemsbladet:alle har da næsten internet derhjemme og dem der ikke har får den jo med posten,det var jo 1 lille ting for at spare mange penge,ang. "computer nørd",hvis man ikke kan tjekke sin mail,så tror jeg lige så godt at man kan sælge sin computer,eller også er det fordi at man er stædig og ikke vil prøve noget nyt,herre gud da..... det letter da også arbejdet for ledelsen,så mange penge,for de par sider :wink:

Frivillige:hvis nu de fik 1 lille ting for at hjælpe,så tror jeg også at det ville være nemmere at få nogen til at hjælpe,så det ville føles lidt givende,det er så lidt der skal til
MVH Jan(Munken)
Kassér i Herning4wd
Jan(Munken)

Indlægaf Helle Skovdal » søn aug 17, 2008 8:15 pm

Jeg vil nu ikke give dig ret i at man er stædig eller lignende, hvis man ikke kan/vil lære at bruge pc/læse mails. Eksempelvis er det for en ordblind et "skræmmende" væsen, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal udtrykke det, det er ikke nemt for en med det handicap, både at forholde sig til at læse og arbejde med pcén og derfor bliver den valgt fra.

En ting til frivillige, ja evt. Dem der kender mig fra min egen aktive tid i klubben, ved at det var en af mine "kæpheste" og jeg har kæmpet hårdt for og kommet med mange forskellige forslag, kastet mange bolde i luften for at lave bedre arbejdsvilkår for vores officials, men intet af det er faldet i god jord hos bestyrelsen, alle bolde er faldet til jorden igen. Jeg ville gerrne have lavet et "team" af faste officials til de forskellige løb, Trial Trophy osv, lært dem op i de forskellige situationer man nu kan komme ud for, brug af Walkie, Brandslukning, små kurser osv.
Men mon ikke der er håb forude hvad det angår, så vidt jeg kan forstå på Cristian, ny mand i bestyrelsen, vil han prøve at arbejde lidt på "noget", jeg synes ikke det er optimalt, hverken for kørere eller officials de nogle gange bliver "tvunget" til at melde sig, for ellers bliver der ingen løb.
Så jeg krydser fingre for at det lykkes for ham at få "noget" stablet på benene hvad det angår.

Hvad angår løb for gadebiler, synes jeg det svinger fra år til år, synes ikke det er længe siden jeg hørte folk "pippe" over der aldrig var noget for racere, igen, det er ikke nemt at lave en kalender der stiller alle tilfreds, derfor må man selv ud af busken.......

Mvh Helle
Helle Skovdal

debat

Indlægaf Jan(Munken) » søn aug 17, 2008 8:34 pm

Helle Skovdal skrev:Jeg vil nu ikke give dig ret i at man er stædig eller lignende, hvis man ikke kan/vil lære at bruge pc/læse mails. Eksempelvis er det for en ordblind et "skræmmende" væsen, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal udtrykke det, det er ikke nemt for en med det handicap, både at forholde sig til at læse og arbejde med pcén og derfor bliver den valgt fra.

En ting til frivillige, ja evt. Dem der kender mig fra min egen aktive tid i klubben, ved at det var en af mine "kæpheste" og jeg har kæmpet hårdt for og kommet med mange forskellige forslag, kastet mange bolde i luften for at lave bedre arbejdsvilkår for vores officials, men intet af det er faldet i god jord hos bestyrelsen, alle bolde er faldet til jorden igen. Jeg ville gerrne have lavet et "team" af faste officials til de forskellige løb, Trial Trophy osv, lært dem op i de forskellige situationer man nu kan komme ud for, brug af Walkie, Brandslukning, små kurser osv.
Men mon ikke der er håb forude hvad det angår, så vidt jeg kan forstå på Cristian, ny mand i bestyrelsen, vil han prøve at arbejde lidt på "noget", jeg synes ikke det er optimalt, hverken for kørere eller officials de nogle gange bliver "tvunget" til at melde sig, for ellers bliver der ingen løb.
Så jeg krydser fingre for at det lykkes for ham at få "noget" stablet på benene hvad det angår.

Hvad angår løb for gadebiler, synes jeg det svinger fra år til år, synes ikke det er længe siden jeg hørte folk "pippe" over der aldrig var noget for racere, igen, det er ikke nemt at lave en kalender der stiller alle tilfreds, derfor må man selv ud af busken.......

Mvh Helle

Som jeg skrev tidligere,så var det for at skabe lidt debat og måske nogle ændringer+at folk kommer til at tænke over det,de egentlig tager for givet,altså selv må yde 1 indsats :wink:

Medlems bladet,hvis nu man skulle melde sig til for at få den med posten,el gi sin mail adresse,så kan man jo selv vælge,det har jeg også skrevet tidligere,der er mange penge at spare

Oficials,ja lige præcis,det med små kurser og måske førstehjælp osv...hvis nu uhellet er ude,hva så???
MVH Jan(Munken)
Kassér i Herning4wd
Jan(Munken)

Indlægaf Helle Skovdal » søn aug 17, 2008 8:54 pm

Du har da også opnået noget af det du ville, lidt debat er der der kommet gang i. Der er da også en del der har været inde og kigge uden at kommentere, det kunne jo være de tager deres egne debatter rundt omkring i stuerne.
Medlemsbladet bliver vi aldrig enige om, men det behøver vi jo slet heller ikke.
Førstehjælp ja, vigtigt punkt at glemme.......

Mvh Helle
Helle Skovdal

Indlægaf Uffe » man aug 18, 2008 7:50 am

Jan(Munken) skrev:Frivillige:hvis nu de fik 1 lille ting for at hjælpe,så tror jeg også at det ville være nemmere at få nogen til at hjælpe,så det ville føles lidt givende,det er så lidt der skal til

Nej, det skulle bare være påkrævet at man hjælper til med noget. Når man får sit nummer, så står der på samme seddel hvad man skal hjælpe til med efter løbet.

Det behøver jo ikke være sådan at man skulle lægge et telt ned helt alene, der er så mange medlemmer at man kan dele dem op i grupper, så 4-5 mand kan stå for at hive et telt ned.

Det er bare et forslag selvfølgelig, det er ikke ret meget ekstra man skal yde som enkeltperson, men når 100 mand giver bare 5 minutters hjælp hver, så bliver det jo hurtigt til noget.
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Geografisk sted: Silkeborg

debat

Indlægaf Jan(Munken) » man aug 18, 2008 11:09 am

Uffe skrev:
Jan(Munken) skrev:Frivillige:hvis nu de fik 1 lille ting for at hjælpe,så tror jeg også at det ville være nemmere at få nogen til at hjælpe,så det ville føles lidt givende,det er så lidt der skal til

Nej, det skulle bare være påkrævet at man hjælper til med noget. Når man får sit nummer, så står der på samme seddel hvad man skal hjælpe til med efter løbet.

Det behøver jo ikke være sådan at man skulle lægge et telt ned helt alene, der er så mange medlemmer at man kan dele dem op i grupper, så 4-5 mand kan stå for at hive et telt ned.

Det er bare et forslag selvfølgelig, det er ikke ret meget ekstra man skal yde som enkeltperson, men når 100 mand giver bare 5 minutters hjælp hver, så bliver det jo hurtigt til noget.

ja f.eks. der er masser af muligheder,det her var da til at forstå :D :D Sådan
MVH Jan(Munken)
Kassér i Herning4wd
Jan(Munken)

Næste

Tilbage til Administration