Hilux Mk 2, (LN65) vil ikke lade.

Emner omhandlende el-tekniske

Hilux Mk 2, (LN65) vil ikke lade.

Indlægaf Handberg » man feb 24, 2014 1:31 pm

Hej folkens

Jeg har en dejlig gammel LN65, der ikke vil lade. Jeg har købt ny generator og laderelæ, men den lader stadig ikke. Jeg er ikke den store el-haj, så nu er jeg ved at løbe tør for ideer.

I får lige historikken:
Den holdt op med at lade efter jeg havde ladet radioen køre nogle dage, så batteriet var gået død. Jeg smed værkstedsladeren på batterierne og vupti, var der gang i den igen. Desværre blev t-belt, lade lampen og advarsels lampen ved med at lyse og efter et par dage var den død igen. Jeg ladede batterierne igen og målte spændingen mens motoren kørte - godt 12V. Da jeg ikke har pillet i strømmen på LN65'eren før tænkte jeg straks kul eller ny generator. Jeg fandt en ny generator med pumpe til forholdvis billige penge, så den købte jeg - Det hjalp ikke (selvom servoen nu kører lidt bedre), men til gengæld fandt jeg ud af at laderelæet ikke er bygget ind i generatoren - så det var nok det. Jeg købte en ny hos MilnerOffroad, stadig ingenting.

Nu skal jeg nok til at sætte mig lidt bedre ind i kredsløbet, men har I nogle fif eller gode steder at starte fejlfindingen?

mvh
Jacob
Handberg

Re: Hilux Mk 2, (LN65) vil ikke lade.

Indlægaf Handberg » ons feb 26, 2014 7:27 am

Problemet har faktisk løst sig selv. Efter relæet var skiftet ladede den ikke. Så fik vi ladet batterierne natten over og startet den. Så ladede skidtet lige pludselig igen. Jeg ved ikke om der var noget i relæet der lige skulle komme sig eller have noget ekstra strøm før det virkede, men nu er den i hvert fald ude og køre igen.
Handberg

Re: Hilux Mk 2, (LN65) vil ikke lade.

Indlægaf Paw » ons feb 26, 2014 6:26 pm

Men fedt du lige skriver hvad problemet var.. Så kan andre få gavn af det også!

Tak!
BJ73.. Org. 3B, 2"Ironman, Snorkel, 33/12,5-15 Cooper STT på 10x15, Nordic 12500lb.
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=234769
Brugeravatar
Paw

Geografisk sted: Vestfyn

Tilbage til El-teknik