Hilux 2,4D '92 Lade / forvarmeproblem

Emner omhandlende el-tekniske

Hilux 2,4D '92 Lade / forvarmeproblem

Indlægaf MBA » søn jan 20, 2013 8:09 pm

Hej
Er for et lille års tid siden blevet den "lykkelige" ejer af en Hilux 2.4d LN105 fra 92.
Har oplevet at lysstyrken til tider dykkede (spændingen varierede) og for en lille måned siden stod generatoren af.
Skiftede generatoren og håbede alt var ok men lyset / spændingen dykker stadig lidt.
Ladespændingen lå på maks 12,5volt hvilket umiddelbart er for lidt.
Jeg skiftede batterierne til to nye 70Ah batterier (Generatoren er 55Ah) men stadig spændingsdyk.
Bestilte forleden et nyt laderelæ fra Milner i England og satte det på i fredags.
Efterfølgende kunne jeg måle en fin ladespænding på 14,2volt +/- MEN.......
nu når jeg skal starte hiluxen så tænder forvarmerlampen i instrumentpanelet kun lige et ½ sekund og bilen forvarmer tilsyneladende ikke og ingen af de andre lamper som "plejer" at tænde når der kommer tænding på tænder heller ikke....
Hjælp hvad har jeg gjort galt....... (ud over måske at købe et uoriginalt laderelæ?)
Jeg har sat det gamle laderelæ på og nu virker alt som det plejer dog med en for lav ladespænding.
Håber der er en der kan dele lidt erfaring og hjælpe mig, er desværre ikke mekaniker :?

De bedste hilsner
Martin
(og nej Hiluxen er ikke pt til salg da jeg faktisk er blevet helt glad for den) :P
MBA

Geografisk sted: Amager

Re: Hilux 2,4D '92 Lade / forvarmeproblem LØST

Indlægaf MBA » tors jan 24, 2013 11:45 am

Så er problemet løst.
Nok en fejl 40 selvom jeg ikke vil indrømme det :wink:
Der findes to forskellige laderelæer til denne model og det jeg havde via Milners UK var uheldigvis ikke det rigtige.
Så til Toyota og købe et originalt laderelæ og 2min senere både forvarmer og lader Hiluxen igen :)
Så vær obs på det rigtige laderelæ hvis du får samme problem.
De bedste hilsner
Martin
MBA

Geografisk sted: Amager

Re: Hilux 2,4D '92 Lade / forvarmeproblem

Indlægaf filmmanden » tors jan 24, 2013 6:38 pm

Hej
Det var da fedt at høre original virker. så kan det godt være det er dyrer men det relæ holder nok 20 år igen nu, det kunne man jo godt tvivle på med det billige fra Milners gør.
Ole Rasmussen
40881980
filmmanden

Geografisk sted: midtjylland i en jord hule

Tilbage til El-teknik