hoverafbryder til racer

Emner omhandlende el-tekniske

el

Indlægaf frede.gv1 » fre feb 04, 2011 4:27 pm

det er alm afbryder med et vinkel håndtag der kan tages helt af. der er hul i enden af håndtaget til mont af evt wire.

der står 6EK 001 559-001

HÅBER DET HJÆLPER.
Thomas Lundy AKA COLA-MAND
jimny, sami-aksler, 2xarb. longfield, 5,14-1 transfer, 31" boggere. Aisin 1000 toyotaspil m 9hk bow3.

Vi ses... cola
frede.gv1

Geografisk sted: Ejby

Indlægaf Morten » fre feb 04, 2011 6:27 pm

det er også helt fint med det her nødstop.. det er lidt nitten når man har to batterier på så skal man have to kontakter på også... det bliver noget af et snortræk når man i forvejen har mekanisk stop som også fungere via et kabel. :D :?
Mvh Morten B. Madsen
Brugeravatar
Morten

Geografisk sted: Silkeborg.Grauballe

el

Indlægaf frede.gv1 » fre feb 04, 2011 7:48 pm

hvis de 2 batt sidder tæt sammen så behøver der vel ikk at være en imellem. der må jo selvfølgelig ikke være tilsluttet noget til det første.

eller tager jeg fejl?????

og med tæt mener jeg ca 30cm ledning fra pol til pol.
jimny, sami-aksler, 2xarb. longfield, 5,14-1 transfer, 31" boggere. Aisin 1000 toyotaspil m 9hk bow3.

Vi ses... cola
frede.gv1

Re: el

Indlægaf Thomas » lør feb 05, 2011 6:07 pm

frede.gv1 skrev:hvis de 2 batt sidder tæt sammen så behøver der vel ikk at være en imellem. der må jo selvfølgelig ikke være tilsluttet noget til det første.

eller tager jeg fejl?????

og med tæt mener jeg ca 30cm ledning fra pol til pol.

Nej du behøver ikke at afbryde mellem batterierne, så længe der ikke er monteret noget udstyr på den forbindelse. :idea:
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: Brædstrup

Re: afbryder

Indlægaf Thomas » lør feb 05, 2011 6:12 pm

kresjan skrev: Til Thomas Formand...
Hvad med at få et arbejde hvor du ikke har så meget tid til at tænke i.....
og er træt når du kommer hjem ;-)

mvh Kristian

Hov-hov, hvad er nu det for noget skidtsnak at komme med...

Sidder du ligefrem og opfordrer mig til at arbejde??? Du begynder sgu at minde om mine kursister og lærlinge :roll: Det næste bli'r vel at jeg skal tage afsted hver dag :lol:
Thomas

Brugeravatar
Thomas

Indlægaf Morten » søn feb 06, 2011 6:59 pm

jeg har et batteri i hver side i bilen bagi... der er over 30 cm imellem dem og da der står "Den skal afbryde strømmen max 30 cm. fra batteriet. "... hvilken batteri skal jeg så sætte min hovedafbryder tæt på hvis det er nok med en ??
hvis i forstår mig
Mvh Morten B. Madsen
Brugeravatar
Morten

Indlægaf Thomas » søn feb 06, 2011 7:40 pm

Morten skrev:jeg har et batteri i hver side i bilen bagi... der er over 30 cm imellem dem og da der står "Den skal afbryde strømmen max 30 cm. fra batteriet. "... hvilken batteri skal jeg så sætte min hovedafbryder tæt på hvis det er nok med en ??
hvis i forstår mig

Det kommer lidt an på hvilket "setup" der er tale om:

1: Hvis det er 24 volt, skal der kun sidde 1 afbryder på den "sidste" pluspol. Der skal dog ikke være flere meter mellem batterierne(eks et foran og et bagi)

Medmindre der er moteret noget ekstra 12volt gøjl imellem de 2 batterier. Så skal der 2 afbrydere til.

---------

2: Hvis det er 12 volt og det ene batteri er "slave" for det andet, så skal der kun 1 afbryder på "hovedbatteriet" hvor strømmen går ud i bilen. Der skal dog ikke være flere meter mellem batterierne(eks et foran og et bagi)

Hvis der er monteret grej på begge batterier skal begge batterier have en afbryder.

----------

Det skal være således at når du tager hovedafbryderen, skal der ikke være strøm til noget som helst på bilen. Hverken spil, motor, radio, walkie, oliefyr, navigation osv.
Er der 2 batterier enten i serie til 24 volt, eller parrallelt til 12 volt skal du ikke afbryde forbindelsen mellem batterierne når de står sammen i for eller i bag. Men du skal hvis de står i hver ende.

Fatter du det? :shock:

Ellers må du jo lige ringe 8)
Thomas

Brugeravatar
Thomas

Indlægaf Morten » søn feb 06, 2011 8:44 pm

HALLO siger du jeg er dum :D
ja det er en fantastisk fremlæggelse af reglen... selv jeg forstår.

sorry hvis jeg spørger dum men der er en del der har læst reglen men spurgt en del ind til den.. så det var lige så meget for at få det helt på det rene ...og på skrift :wink:
Mvh Morten B. Madsen
Brugeravatar
Morten

Indlægaf Thomas » søn feb 06, 2011 9:02 pm

Morten skrev:HALLO siger du jeg er dum :D

sorry hvis jeg spørger dum men der er en del der har læst reglen men spurgt en del ind til den.. så det var lige så meget for at få det helt på det rene ...og på skrift :wink:

Lidt dum er man vel altid... :roll:

Og ja du spørger også ret dumt, men min tålmodighed er heldigvis i top :wink:
Thomas

Brugeravatar
Thomas

Indlægaf kresjan » man feb 07, 2011 4:59 pm

Thomas skrev:

he he he. ja Thomas der kan du se hvad vi andre kæmper med engang i mellem,
Men tålmodigheden kommer vel af at være voksen pedagog,
Ellers tror jeg at jeg har fattet det, og så skal jeg nok lave en pap skabelon til ham :lol:
BJ 42 med 3B-T power,
LJ 70 racer med kiki motor
KZJ 70 til hverdag

[ ] [ ] [ ][___]__
|--- l l -LoTOYOTAo]
()_)---()_) --o-- ()_)
kresjan

Geografisk sted: Et sted i midtjylland

Indlægaf dreawus » man feb 07, 2011 7:48 pm

den nemme løsning ;)
I kan bare se at få den store diesel dunk synet ved A plus... ;) og så på med nogen plader...så skal i sjovtnok slet ikke have alt det bøvl med hovedafbryder, bur og H- seler..

dreawus

kresjan skrev:
Thomas skrev:

he he he. ja Thomas der kan du se hvad vi andre kæmper med engang i mellem,
Men tålmodigheden kommer vel af at være voksen pedagog,
Ellers tror jeg at jeg har fattet det, og så skal jeg nok lave en pap skabelon til ham :lol:
Pajero V6 12v 150 hk Aut.
dreawus

bur

Indlægaf frede.gv1 » man feb 07, 2011 10:03 pm

ja ja per. tror ikk der er ret mange der vil køre trophy-banerne uden bur. jeg vil ihvertfald ikke :roll: :roll:

Vi ses... cola
frede.gv1

Re: bur

Indlægaf dreawus » tirs feb 08, 2011 8:18 am

Det har du så ganske ret i... det vil jeg heller ikk
jeg vil blot påpege at man måske nok kan undre sig over at der kan være forskel på sikkerheds kravene til både trophy og trial, alt efter om man har plader på eller ej... men der er nok nogen der har en logisk forklaring på dette...måske det er et skjult kraftfelt man får med en indregistreret bil ;)

frede.gv1 skrev:ja ja per. tror ikk der er ret mange der vil køre trophy-banerne uden bur. jeg vil ihvertfald ikke :roll: :roll:
Pajero V6 12v 150 hk Aut.
dreawus

afbryder

Indlægaf frede.gv1 » tirs feb 15, 2011 10:42 pm

så er den mont.. det virker desværre ikke :twisted: :twisted:
den vil ikke slukke motoren. har afbrudt ledningen fra generator til batt, og ledningen fra batt til starter. og spil selvfølgelig. den afbryder fint nok og ladelampen lyser når jeg afbryder den. men motoren slukker ikke. skal jeg afbryde +en til tændspolen????? det er lidt træls da batt sidder i bag og det vil kræve en rimelig lang ledning fra tændspole til batt og tilbage.

HJÆLP :idea: :idea: :idea:

Vi ses... cola
frede.gv1

Foregående

Tilbage til El-teknik