Hdj 80 knap

Emner omhandlende el-tekniske

Hdj 80 knap

Indlægaf SImon R » søn mar 28, 2010 9:45 pm

hej har lige købt med en ny hdj 80 og i den sidder der en knap som jeg godt kunne tænke mig at vide hvad den er til, på knappen står der ECT

bilen er koks grå og på bag enden af bilen står der thorbo og i bag ruden har der stået rigtige mænd har ikke pandehår nogle der kender den ?
Simon Ramtung
HDJ80 - 35''mt, 4''emu, warn 9k og org 100 % spær
LJ73 - 1kz-t, 2"emu, 2" styrtbøjle, 61 aksler long feild 4,88 gearing
Brugeravatar
SImon R

Geografisk sted: Frederikssund

Re: Hdj 80 knap

Indlægaf Thomas » tirs mar 30, 2010 9:44 am

SImon R skrev:hej har lige købt med en ny hdj 80 og i den sidder der en knap som jeg godt kunne tænke mig at vide hvad den er til, på knappen står der ECT

:shock: Pas lige på der - det står for "Electro Convulsive Therapy" = ELEKTROCHOK... Den har sgu nok tilhørt en fra "den lukkede" 8)

Men i Toyotas verden står det for "Elektronïcally Controlled Transmission" når du trykker på den kommer der "ECT POWER" frem i displayet, og så skal indgangshastigheden i gearkassen værehøjere før den skifter gear. Det betyder dine motoromdrejninger bliver højere før den skifter, og du har dermed flere kræfter/hurtigere accelleration. Kan med fordel bruges ved trailerkørsel, men den patter s'føli' lidt mere i tanken :idea:
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf SImon R » tirs mar 30, 2010 3:58 pm

oki tror ikke den virker så, der sker nemlig ingen ting når jeg trykker på den :cry:
Simon Ramtung
HDJ80 - 35''mt, 4''emu, warn 9k og org 100 % spær
LJ73 - 1kz-t, 2"emu, 2" styrtbøjle, 61 aksler long feild 4,88 gearing
Brugeravatar
SImon R

Geografisk sted: Frederikssund

Tilbage til El-teknik