Laderelæ

Emner omhandlende el-tekniske

Laderelæ

Indlægaf samba » lør jan 09, 2010 6:04 pm

Hej

Min LJ70 som ellers er frisk til at starte og de kolde morgener.. er begyndt at gøre følgende.

når jeg drejer nøglen , så vil starteren ikke altid ta ved . Jeg skal slukke og tænde den nogle gange ( så vil starteren gerne ta ved )

2. Hvor sidder mit lade relæ: ( tror den sidder i inderskærmen ) ?
Men der sidder 2 relæ´er hvolken en er det.

Det er en LJ70 fra 1985

MVH
Samba
samba

Geografisk sted: vestjylland

Re: Laderelæ

Indlægaf 618Henrik » lør jan 09, 2010 7:45 pm

samba skrev:Hej

Min LJ70 som ellers er frisk til at starte og de kolde morgener.. er begyndt at gøre følgende.

når jeg drejer nøglen , så vil starteren ikke altid ta ved . Jeg skal slukke og tænde den nogle gange ( så vil starteren gerne ta ved )

Det er en LJ70 fra 1985

MVH
Samba

Det er en enten tændingslåsen der er dårlig eller dit starterrelæ.
Prøv at sætte en ledning direkte på starteren, (den tynde ledning) så kan du hurtigt se hvor fejlen er.

Laderæle sidder på højre inderskærm, der er et mylder af ledninger ind i det, ikke til at tage fejl af.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik

Geografisk sted: Tureby

Hej

Indlægaf samba » lør jan 09, 2010 9:41 pm

Hvor skal jeg trække den tynde ledning hen til ?

Der sidder 2 relæ´er er det den der sidder længst inde tæteste på forruden ( i inderskærmen)
samba

Re: Laderelæ

Indlægaf grønhilux » søn jan 10, 2010 5:36 pm

samba skrev:Hej

Det er en LJ70 fra 1985

MVH
Samba
hej. det er sikkert startvinklerne som sidder inde i startrelæet på starteren,som er slidt. det er en ret almindelig fejl på de der startere. de sidder inde bag det lille dæksel på starteren.
mvh morten.
grønhilux

Geografisk sted: bornholm

HEJ

Indlægaf samba » søn jan 10, 2010 6:20 pm

jAMEN KAN DEN UMIDDELBART SKIFTES SÅDAN EN VIKLER ?? ELLER SKAL STARTEREN UDSKIFTES.

mvh
Finn L
samba

Re: Hej

Indlægaf 618Henrik » man jan 11, 2010 8:11 am

samba skrev:Hvor skal jeg trække den tynde ledning hen til ?

Der sidder 2 relæ´er er det den der sidder længst inde tæteste på forruden ( i inderskærmen)

Du trækker en ledningn _til_ den tynde ledning der går ned til starteren. Hvis starteren så slår til er det ikke starteren men tændingslåsen den er gal med. Tager starteren _ikke_ fat er det, som en anden skriver kontakterne, inde i starteren den er gal med.
De kan skiftes af en autoelektriker eller du kan lave 2 nye af et stykke fladbanket kobberrør, alt efter penge og evner.

De 2 relæer, er det stadig laderelæet du snakker om der?
Tag evt et billede og post her, så kan vi udpege det for dig.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Brugeravatar
618Henrik

Hej

Indlægaf samba » man jan 11, 2010 8:20 am

Ja jeg har fattet at det er den tynde ledning, men hvor skal jeg sætte ledningen til ? + polen eller ?

Rælet sidder i inderskærmen i føresiden der sidder 2.

Den kunne ikke starte fra morgen af :( .. som om noget tager strømmen.. sjovt nok gjorde den følgende igår . radioen/cigarettænderen virkerde ikke og den falt i volt..pludeslig virkede radioen igen og den steg til 14 volt.. når jeg så blinkede ja så gik radioen ud igen , når jeg så slog blinklyset fra ja så kom radioen igen.. det virker som om det er noget relæ noget der ikke slår fra altid.

Batterierne er helt nye.. så det er ikke dem det er galt med.
Motorummet er helt tør og uden sne ( bare til info ) jeg prøver lige at smide et billed ind i løbet af dagen af de relæer.

MVH
Finn L
samba

Re: Hej

Indlægaf 618Henrik » man jan 11, 2010 11:06 am

samba skrev:Ja jeg har fattet at det er den tynde ledning, men hvor skal jeg sætte ledningen til ? + polen eller ?

Rælet sidder i inderskærmen i føresiden der sidder 2.

Den kunne ikke starte fra morgen af :( .. som om noget tager strømmen.. sjovt nok gjorde den følgende igår . radioen/cigarettænderen virkerde ikke og den falt i volt..pludeslig virkede radioen igen og den steg til 14 volt.. når jeg så blinkede ja så gik radioen ud igen , når jeg så slog blinklyset fra ja så kom radioen igen.. det virker som om det er noget relæ noget der ikke slår fra altid.

Batterierne er helt nye.. så det er ikke dem det er galt med.
Motorummet er helt tør og uden sne ( bare til info ) jeg prøver lige at smide et billed ind i løbet af dagen af de relæer.

MVH
Finn L

Den skal sættes til + på batteret.

Det er den forkerte side af motorrummet du kigger efter relæeri, laderelæet sidder i den anden side, det er ret stort og med metalhus.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Brugeravatar
618Henrik

Tilbage til El-teknik