Motorbytte i Nissan

Emner omhandlende el-tekniske

Motorbytte i Nissan

Indlægaf KC 720 4X4 » tirs jun 02, 2009 9:40 pm

Halløjsa alle

Er her nogen der har erfaringer med at bytte en SD23/25 motor ud med en TD25, i en Nissan King Cab :?:

Jeg har hevet en TD25 maskine ud af en D21
Og planen er at smide den under hjælmen i min KC 720 :twisted:

Jeg har endu ikke smidt D21eren ud, for jeg er lidt i tvivl om jeg skal bruge noget motorstyring, ledningsnet eller andet fra den.
Så kom frisk drenge og piger, giv lidt indput, så jeg kan få smidt bilen ud :wink:
Mvh. Allan
PU 720 4X2 Årg ?? Blå
KC 720 4X2 Årg 85 Blå
KC 720 4X4 Årg 85 Grå
KC 720 4X4 Årg 85 Sort http://www.privatradio.net
KC 720 4X4
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: tirs maj 27, 2008 12:10 am
Geografisk sted: Jernhøjgård. 4480

Indlægaf farsged » ons jun 03, 2009 8:48 pm

Der bliver en del lednings arbejde og du skal bruge styringen der sidder under pas. sædet,

TD motoren kører med 2trins forvarmer som også skal flyttes med over,
Gearkassen skal flyttes med da starter sidder i den anden side.

Der vil blive nogle timers arbejde med at flytte ledninger men det kan lade sig gøre.
Rigtige mænd kører 4x4 med lad.
Aksel Mikkelsen
farsged
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: fre mar 17, 2006 4:54 pm
Geografisk sted: Skive

Indlægaf KC 720 4X4 » ons jun 03, 2009 11:35 pm

Kanon indput :P
Takker mange gange..

Så må jeg hellere få ledningsnettet med, inden bilen ryger ud.
Gearkassen har jeg allerede taget med, da jeg godt vidste de er forskellige.
Jeg har også taget kardanén og bagtøjet, bare for en sikkerheds skyld :wink:

Det bliver nok lidt af et arbejde at få passet ledningnettene fra to forskellige biler sammen.
Er der måske en der ligger inde med et diagram :?: Gerne som PDF :P
Over en KC D21 m TD25 motor og også gerne over en KC 720 m SD motor
Mvh. Allan
PU 720 4X2 Årg ?? Blå
KC 720 4X2 Årg 85 Blå
KC 720 4X4 Årg 85 Grå
KC 720 4X4 Årg 85 Sort http://www.privatradio.net
KC 720 4X4
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: tirs maj 27, 2008 12:10 am
Geografisk sted: Jernhøjgård. 4480

Indlægaf farsged » tors jun 04, 2009 9:56 pm

Jeg har et diagram i bog form til de første D21 og til dem fra 95 og frem, de er ikke ens i lednings nettet.

Hvilken årg. tager du stumperne fra for så kan jeg sende en kopi til dig, men det på 720 kan jeg ikke klare.
Rigtige mænd kører 4x4 med lad.
Aksel Mikkelsen
farsged
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: fre mar 17, 2006 4:54 pm
Geografisk sted: Skive

Indlægaf KC 720 4X4 » fre jun 05, 2009 12:48 am

Donorbilen er en 90 model :wink:

Hvor stor forskel er der på en D21, med hhv SD og TD motor :?:
Altså i ledningsnettet, mener jeg..

Og er det nødvendigt med totrins forvarmning på TDeren :?:
Er forvarmningen ikke den eneste forskel på de to motorer :?:

Så vidt jeg kan se, er der de samme følere (Vandtemp, Olietryk osv), Styrestrøm til magnetventilen på pumpen osv på dem.
Der sidder dog en føler (Tror jeg det er) i indsugningsmanifolden, som jeg ikke ved hvad er til :roll:
Mvh. Allan
PU 720 4X2 Årg ?? Blå
KC 720 4X2 Årg 85 Blå
KC 720 4X4 Årg 85 Grå
KC 720 4X4 Årg 85 Sort http://www.privatradio.net
KC 720 4X4
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: tirs maj 27, 2008 12:10 am
Geografisk sted: Jernhøjgård. 4480

Indlægaf farsged » lør jun 06, 2009 8:39 pm

Der sidder 2 magnet ventiler i pumpen på TD motoren og de kører over styreboksen under pas. sædet, følerne til vand, olie og varme er de samme. Den der sidder i din indsugningsmanifold er et gløderør som kører på trin 2 i forvarmer kredsen.

Der er stor forskel i lednings nettet på de 2 modeller, men hvis du nu havde lidt tid og lyst tager du hele lednings netet og instrument brættet og flytter over, tror det passer i kabinen. Så her du jo en model som ingen ellers har lavet.

Men god arbejdslyst.
Rigtige mænd kører 4x4 med lad.
Aksel Mikkelsen
farsged
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: fre mar 17, 2006 4:54 pm
Geografisk sted: Skive

Indlægaf KC 720 4X4 » tors jun 25, 2009 10:45 pm

Puhh :?

Det er sq lidt af et projekt jeg har kastet mig ud i :roll:

Der er intet der passer sammen :!: :evil:
Instrumentbordet i D21, er 3Cm bredere end i 720 :!:
Ingen af stikkene fra D21 ledningsnettet, passer bag på mit 720 Instrumentbord :!:
Eller for den sags skyld, nogen andre steder i bilen :!:

Hvis jeg nu går ud fra, at jeg kan vride liv i motoren, ved at bruge det glødesystem jeg allerede har. Hvad kan jeg så gøre ved magnetventilerne i pumpen :?:
Hvad helt nøjagtigt gør de :?:
Og hvordan skal de styres :?:

Den ene ventil er vel en der åbner når jeg sætter tænding til og lukker når jeg tager tændingen fra igen. Ligesom på den pumpe der sidder på en SD 23/25. Men hvad bruges den anden ventil til :?:
Mvh. Allan
PU 720 4X2 Årg ?? Blå
KC 720 4X2 Årg 85 Blå
KC 720 4X4 Årg 85 Grå
KC 720 4X4 Årg 85 Sort http://www.privatradio.net
KC 720 4X4
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: tirs maj 27, 2008 12:10 am
Geografisk sted: Jernhøjgård. 4480

Indlægaf farsged » fre jun 26, 2009 9:53 pm

Ved ikke hvad den anden er til men lortet vil ikke starte hvis der ikke er strøm til dem begge, og hvis du får forvarmeren til at virke og sætter en relæ ind over de 2 ventiler, burde den få juice til at starte.

Vil grave dybt i min rep bog over td motoen og se hvad den sidste ventil er til, vender tilbage når jeg har fået endevendt bogen.
Rigtige mænd kører 4x4 med lad.
Aksel Mikkelsen
farsged
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: fre mar 17, 2006 4:54 pm
Geografisk sted: Skive

Indlægaf KC 720 4X4 » fre jun 26, 2009 10:37 pm

farsged skrev:Ved ikke hvad den anden er til men lortet vil ikke starte hvis der ikke er strøm til dem begge, og hvis du får forvarmeren til at virke og sætter en relæ ind over de 2 ventiler, burde den få juice til at starte.


Det lyder som om det vil være lettere end at bytte hele ledningsnettet :P
Og nogle få modificeringer i mit org net, er lidt mere overskueligt :wink:

farsged skrev:Vil grave dybt i min rep bog over td motoen og se hvad den sidste ventil er til, vender tilbage når jeg har fået endevendt bogen.


Det lyder super godt :D
Bukker dybt og takker mange gange :D
Mvh. Allan
PU 720 4X2 Årg ?? Blå
KC 720 4X2 Årg 85 Blå
KC 720 4X4 Årg 85 Grå
KC 720 4X4 Årg 85 Sort http://www.privatradio.net
KC 720 4X4
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: tirs maj 27, 2008 12:10 am
Geografisk sted: Jernhøjgård. 4480

Indlægaf farsged » lør jun 27, 2009 8:39 pm

Tror sku du er nød til at komme en tur her omkring når du har fået dyret genoplivet hehe
Rigtige mænd kører 4x4 med lad.
Aksel Mikkelsen
farsged
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: fre mar 17, 2006 4:54 pm
Geografisk sted: Skive

Indlægaf KC 720 4X4 » ons jul 29, 2009 1:35 am

farsged skrev:Ved ikke hvad den anden er til men lortet vil ikke starte hvis der ikke er strøm til dem begge, og hvis du får forvarmeren til at virke og sætter en relæ ind over de 2 ventiler, burde den få juice til at starte.

Vil grave dybt i min rep bog over td motoen og se hvad den sidste ventil er til, vender tilbage når jeg har fået endevendt bogen.

Halløj..... :P

Har du fået endevendt bogen? *GG*
Venter jo i spændning på om jeg kan smide resterne ud, eller om jeg skal hive en masse ledninger ud :wink:
Mvh. Allan
PU 720 4X2 Årg ?? Blå
KC 720 4X2 Årg 85 Blå
KC 720 4X4 Årg 85 Grå
KC 720 4X4 Årg 85 Sort http://www.privatradio.net
KC 720 4X4
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: tirs maj 27, 2008 12:10 am
Geografisk sted: Jernhøjgård. 4480

Indlægaf farsged » ons jul 29, 2009 8:16 pm

prøv at sætte plus til dem begge og se om den ikke starter så, har været på ferie så har ikke lige fået kigget i den
Rigtige mænd kører 4x4 med lad.
Aksel Mikkelsen
farsged
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: fre mar 17, 2006 4:54 pm
Geografisk sted: Skive


Tilbage til El-teknik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron