HJ61 lader ikke som den skal

Emner omhandlende el-tekniske

HJ61 lader ikke som den skal

Indlægaf Sørensen » ons mar 26, 2008 4:32 pm

Jeg har et problem på min 61,
for hver ca 4 mdr mangler den strøm så den næsten ikke kan starte
batterierne er ca 7 mdr gamle og jeg køre med så lidt lys som muligt
men den skal køre eller står i tomgang i ca 3-4min før den lader
og køre ca 10-15km før den lader optimalt, det er lidt af et problem da jeg kun køre 17km hver vej på job, hvad kan det være ?, mvh
HJ61 med EMU og 3" rustfri uden potter
Sørensen
 
Indlæg: 35
Tilmeldt: man feb 05, 2007 10:52 pm

Indlægaf JH » ons mar 26, 2008 5:56 pm

Jeg havde samme problem da jeg havde monteret radioen direkte på + og - på det ene batteri. Efter montering af en omformer var der ingen problemer.

Mvh. Jens.
JH
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: tors okt 12, 2006 4:07 pm
Geografisk sted: Rødovre

Indlægaf dolph.69 » ons mar 26, 2008 7:48 pm

ellers tjek kilræmen til generatoren, det ka værer den skal strammes eller skiftes.
Skæve børn leger bedst.
dolph.69
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør feb 16, 2008 3:45 pm

Indlægaf Sørensen » ons mar 26, 2008 10:27 pm

Der er ikke noget der skulle tappe direkte strøm fra batterierne
de 4 små 12v kabine lys jeg har er taget fra omformeren der sidder
omme bag i, Remmen fejler ikke noget,, kan det havde noget at
gøre med kulene i generatoren..
HJ61 med EMU og 3" rustfri uden potter
Sørensen
 
Indlæg: 35
Tilmeldt: man feb 05, 2007 10:52 pm

Indlægaf 618Henrik » tors mar 27, 2008 12:05 pm

Sørensen skrev:Der er ikke noget der skulle tappe direkte strøm fra batterierne
de 4 små 12v kabine lys jeg har er taget fra omformeren der sidder
omme bag i, Remmen fejler ikke noget,, kan det havde noget at
gøre med kulene i generatoren..


Dobbeltjek remmen alligvel, er rem der er en lille bitte smule for løs opfører sig på præcis den måde :oops:

Den 12volt omformer du har, giver den også 12volt når motoren er slukket? Hvis ja kan det være den der æder af dine batterier om natten, de har normalt et ret højt tomgangsforbrug sådan nogle omformere.
Tag evt. + polen af det sidste batteri o gsæt et amperemeter på (uden at dreje nøglen) så kan du se om bilen bruger strøm konstant. Der skal ikke ret meget til før at du vil komme i underskud når du ikke køre længere til daglig.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik
 
Indlæg: 530
Tilmeldt: man apr 09, 2007 8:25 pm
Geografisk sted: Tureby

Indlægaf Sørensen » tors mar 27, 2008 8:56 pm

Jeg kikker lige på remmen imorgen, og omformeren er den til anhængertræket og det har jo hele tiden virket,, :? men jeg tjekker lige det med batterierne , forresten er det det sidste batteri der bliver tappet først,, :shock:
HJ61 med EMU og 3" rustfri uden potter
Sørensen
 
Indlæg: 35
Tilmeldt: man feb 05, 2007 10:52 pm

Indlægaf ms sejersen » man mar 31, 2008 9:22 am

hej

jeg havde samme problem med min i efteråret. den ladede først ordentligt efter ca 1 km kørsel og måtte ha laderen på den ca 1 gang om mdr.
jeg skiftede generator. den ladede med det samme men manglede alligevel strøm efter en mdr.

fik 2 nye batterier og problemet var løst.

har bagefter prøvet at lade de 2 batterier op og måle på dem efter et stykke tid og det ene tabte strømmen langsomt.
ms sejersen
 
Indlæg: 249
Tilmeldt: tirs feb 28, 2006 2:26 pm
Geografisk sted: jylland, nibe

Indlægaf Sørensen » søn apr 06, 2008 7:45 am

Ok må så indrømme det er 2 stk T hansen batterier på 50amp :oops:
HJ61 med EMU og 3" rustfri uden potter
Sørensen
 
Indlæg: 35
Tilmeldt: man feb 05, 2007 10:52 pm

Indlægaf Polle » søn apr 06, 2008 8:56 am

jeg har samme problem med 2 store NYE Varta batterier, den skal lige lades igennem ca hver 3 måned...
Polle
 
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jan 31, 2007 7:26 pm
Geografisk sted: 9480 Løkken


Tilbage til El-teknik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 1 gæst

cron