hj60'r og lj70'r problemer med lidt af hvert

Emner omhandlende el-tekniske

hj60'r og lj70'r problemer med lidt af hvert

Indlægaf per g » ons mar 12, 2008 3:26 am

Min hj60'r fra 85 vil lige pludselig ikke forvarme, dvs. den slår lige til og så fra igen med det samme, og der er heller ingen lys i ladelampe osv, når jeg drejer nøglen til tænding, men den vil godt starte,

Og så har jeg lige købt en lj70 fra 87, den ville sq ikke starte da jeg fik den, så måtte vi lige hive den igang med min 60'r, og så var der lysshow i instrumentet, vandudskiller, ladelampen, olielampen, og hvad sådan et dyr ellers kunne byde på lyste og blev ved med at lyse, så da jeg kom tilbage med bilen efter min prøvetur, så holdte det hele op med at lyse, hele skidtet på en gang, og nu er der slet ingen lys i instrumentet igen lige som på min hj60, det lyder lidt som om de har smitet hinanden, bortset fra at denne her slet ikke kan starte sig selv.

er der nogen der kan hjælpe mig med det ? :) mvh Per
HJ60
HJ61
Scania Vabis 56 - 1963
per g

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf den grimme nøgne dreng » ons mar 12, 2008 5:44 pm

per, hedder du grevlund til efternavn?
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Geografisk sted: LV426

Indlægaf Uffe » ons mar 12, 2008 7:14 pm

den grimme nøgne dreng skrev:per, hedder du grevlund til efternavn?

Det er vel dit bedste bud på hvorfor det ikke virker - hvis jeg kender dig ret :lol:
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Geografisk sted: Silkeborg

Et forsigtigt bud!?

Indlægaf Turbotossen » tors mar 13, 2008 6:37 pm

Jeg tror symptomerne på 70´éren peger i retning af, at generatoren er stået af vognen.

Har du målt på generatoren???
Større problem...Større hammer!!
NISSAN GR
Nothing runs like a DEERE!
Turbotossen

Geografisk sted: Østfyn

.

Indlægaf per g » fre mar 14, 2008 7:53 pm

Generatoren..? skulle lade lampen så ikke bare lyse i stedet for at det hele ikke lyser ?
men nej jeg har ikkke målt den, jeg købte den bare lige og så skulle jeg have en prøvetur.

Og om jeg hedder Grevlund til efternavn, det gør jeg da, altså hvis du skylder Per Grevlund penge, eller sådan noget :) men omvendt hvis PEr Grevlund skylder dig penge, så er det ihvertfald ikke mig !!!!
HJ60
HJ61
Scania Vabis 56 - 1963
per g

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf den grimme nøgne dreng » søn mar 16, 2008 4:50 pm

hej igen per, jeg spurgte bare om navnet, da jeg engang kendte en per fra ålborg eller deromkring. men det var en 61er, han havde, og han hed forøvrigt også grAvlund, kom jeg i tanker om. fik du forresten købt de der caster shimstil din 60er?
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Geografisk sted: LV426

Tilbage til El-teknik