Forvarmer på HJ61 ?

Emner omhandlende el-tekniske

Forvarmer på HJ61 ?

Indlægaf cartek » man mar 03, 2008 10:12 pm

Er der nogen af jer kloge hoveder der kan hjælpe mig med hvorledes forvarmeren på indsugningen skal forbindes, der er en rød og en hvid ledning skal begge have 24V også stel på motoren eller er stel hvid og plus rød ?

Er der nogen der skulle kunne sende mig et billede af ledninger omkring indsygningen og forvarmeren, gerne også med relæet....

På forhånd tak.
Mvh,
Carl D. Madsen
cartek

Geografisk sted: Nordjylland

Re: Forvarmer på HJ61 ?

Indlægaf 618Henrik » tors apr 10, 2008 8:11 pm

cartek skrev:Er der nogen af jer kloge hoveder der kan hjælpe mig med hvorledes forvarmeren på indsugningen skal forbindes, der er en rød og en hvid ledning skal begge have 24V også stel på motoren eller er stel hvid og plus rød ?

Er der nogen der skulle kunne sende mig et billede af ledninger omkring indsygningen og forvarmeren, gerne også med relæet....

På forhånd tak.

Så vidt jeg kan se af diagrammerne i bogen, ret mig hvis jeg tager fejl, behøver du slet ikke at bekymre dig om det, en HJ61 forvarmer kun hvis motoren kommer helt ned på -21 grader. Min forvarmelampe har aldrig været tændt og den starter fint, skal dog have en smule gas når det errfrostvejr, bare lige til den har lavet vacuum nok til at selv give ekstra gas.
Er det kun min bil der har det sådan?
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik

Geografisk sted: Tureby

Indlægaf den grimme nøgne dreng » tors apr 10, 2008 8:28 pm

min 61ers forvarmelampe lyser lige 1 sek., når jeg drejer nøglen derom, og så starter den og går helt jævnt, dog med en anelse højere omdrejninger de første 5 - 6 minutter. derefter hopper den lige en smulle ned i omdrejninger. forvarmen lyser ca 2 sek., når det er rigtigt koldt.
Senest rettet af den grimme nøgne dreng lør apr 12, 2008 7:21 pm, rettet i alt 1 gang.
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Geografisk sted: LV426

.

Indlægaf Johan R » lør apr 12, 2008 6:23 pm

mener den klikker som en gal vis det sidder forkeret
men har sfl aldrig gjort det :oops: :wink:
GX 95
Johan R

Geografisk sted: Nordsjælland - Ølsted

Tilbage til El-teknik