stærkere lys

Emner omhandlende el-tekniske

stærkere lys

Indlægaf den grimme nøgne dreng » tirs aug 28, 2007 8:20 am

hej!
er der nogen, der kan fortælle mig, hvor man kan købe kraftigere 24 volt pærer, end de originale, der sidder i en HJ61? jeg kunne godt tænke mig noget markant stærkere lys end det nuværende. kender I en forhandler, evt?
ps, jeg kan ikke huske hvilken type de nuværende er: H4 eller H7?
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Geografisk sted: LV426

Indlægaf Shadows » tirs aug 28, 2007 12:46 pm

H7 var vist ikke opfundet da HJ61 kom frem :wink:
Så det vel "bare" at tage ind til den nærmeste Scania/Volvo/osv forhandler og høre om de har noget stærkt!

Jeg har selv prøvet at trække nye ledninger direkte fra batteri over et relæ. Det gav lidt men ikke meget. Jeg overvejer at få en anden sprændingsregulator på generatoren, det skulle også hjælpe på lysstyrken.
Shadows

Geografisk sted: Nordsjælland

lys

Indlægaf den grimme nøgne dreng » tirs aug 28, 2007 2:29 pm

hej dennis,
tak skal du have. det var også min plan at prøve en lastvognsfætter, når jeg kommer hjem. jeg lurede også på noget i stil med dette:

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=514635862
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Geografisk sted: LV426

.

Indlægaf krüger » tirs aug 28, 2007 2:31 pm

du skal ha' H4 24V/100w og så noget direkte strøm fra batterierne + muligvis et sæt af de der universal stik til pærerne, da de orig. japanerstik har det med at smelte :roll: , det har jeg brugt på en tidl. unævnelig 24v 4x4, med godt resultat..
Krüger's J4 serie garage:
viewtopic.php?f=25&t=5828
-
Brugeravatar
krüger

Geografisk sted: Tvingstrup

Re: lys

Indlægaf Shadows » tirs aug 28, 2007 2:40 pm

uglynakedguy skrev:hej dennis,
tak skal du have. det var også min plan at prøve en lastvognsfætter, når jeg kommer hjem. jeg lurede også på noget i stil med dette:

Det jo meget godt, meeeeen ikke helt lovligt :( Hvis man kører meget med trailer (det gør jeg) så er det jo ikke fedt at blænde de andre med en ordentlig gang xenon. Så skal det jo også afmonteres til syn osv.
Jeg hælder nok mest til stærkere pærer, nye ledninger, spæning direkte fra batteri og over 24V.

Men derfor kunne jeg også godt tænke mig det "hvide" lys, selvom det er jo ligesom ikke normalt med helt hvidt lys på vore gamle slæder :wink:
Shadows

Re: lys

Indlægaf Shadows » tirs aug 28, 2007 2:47 pm

uglynakedguy skrev:hej dennis,

Det jo meget godt, meeeeen ikke helt lovligt :( Hvis man kører meget med trailer (det gør jeg) så er det jo ikke fedt at blænde de andre med en ordentlig gang xenon. Så skal det jo også afmonteres til syn osv.
Jeg hælder nok mest til stærkere pærer, nye ledninger, spæning direkte fra batteri og over 24V.

Men derfor kunne jeg også godt tænke mig det "hvide" lys, selvom det er jo ligesom ikke normalt med helt hvidt lys på vore gamle slæder :wink:
Shadows

Indlægaf Morten » tirs okt 23, 2007 7:16 pm

100w det duer og så det nemt at "montere"

Men husk det heller ej er lovligt
Mvh Morten B. Madsen
Brugeravatar
Morten

Geografisk sted: Silkeborg.Grauballe

Tilbage til El-teknik