strøm på hj 60

Emner omhandlende el-tekniske

strøm på hj 60

Indlægaf thomas nyhus eriksen » lør jul 14, 2007 3:14 pm

hej nu har jeg skiftet generator og lade relæ og den driller stadig ladede fint i ca 14 dage lå omkring 28 volt - 30 volt på mit volt meter i bilen men efter en del regn begyndte den at drille igen.Kan det være mine batterier ? kan godt lade dem op med min hjemmelader (24 volt) . Men lampe til mine gløderør tænder ikke nå jeg sætter tændning på kan relæet være defekt?
toyota er fedest
thomas nyhus eriksen

Geografisk sted: vest sjælland

Re: strøm på hj 60

Indlægaf 618Henrik » man jul 16, 2007 9:11 am

thomas nyhus eriksen skrev:hej nu har jeg skiftet generator og lade relæ og den driller stadig ladede fint i ca 14 dage lå omkring 28 volt - 30 volt på mit volt meter i bilen men efter en del regn begyndte den at drille igen.Kan det være mine batterier ? kan godt lade dem op med min hjemmelader (24 volt) . Men lampe til mine gløderør tænder ikke nå jeg sætter tændning på kan relæet være defekt?

Det åbenlyse (havde det problem i går) kunne være din ventilatorrem der ikke er stram nok eller for slidt, generatoren kører godt nok med rundt men lader ikke.
Mit andet bud vil være irrede stik, skil alle stik ad og rens dem med noget kontaktrens og sæt dem sammen igen.
Det med ir er nok også grunden til din glødelampe ikke lyser.
Min glødelampe lyser slet ikke, men tror at det på en 61'er motor skal være sådan når det ikke er frostvejr?
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik

Geografisk sted: Tureby

Indlægaf Allanbj73 » tirs jul 24, 2007 10:15 pm

lade relæ og div andre forbildelser skal være 100 procent i odren, da det er lade relæet der styre forvarme relæet
Allanbj73

Tilbage til El-teknik