Side 1 af 1

hj 60

Indlæg: fre jan 19, 2007 8:47 pm
af thomas nyhus eriksen
hej er der nogen der kan fortælle mig hvad volt meteret skal vise i en hj 60 er?

Indlæg: fre jan 19, 2007 9:19 pm
af TomXR650R
Det skal vel vise omkring 24-28 volt.

Indlæg: fre jan 19, 2007 9:49 pm
af thomas nyhus eriksen
okey mit det viser 24 volt nå jeg kører og går ned på omkring 22 volt i tomgang der er helt nye batterier på 70 ampere

Indlæg: lør jan 20, 2007 9:20 pm
af TomXR650R
Det er jo ikke sikkert at voltmeteret viser helt rigtig. Ved ikke så meget :) Men hvis den starter fint osv.. så er det vel godt nok.. tror ikke man skal stole alt for meget på et 20-25 år gammelt voltmeter :D :D

Indlæg: lør jan 20, 2007 11:38 pm
af flemming holm
hej
min viser stort set det samme så jeg tror godt du kan stole på det
mvh flemming

Indlæg: man jan 22, 2007 9:06 am
af Shadows
Snup et "løst" multimeter og mål spændningen ved generator/batteri og ved instrumentet. Det skulle ikke ligge lagt fra hinanden, ellers så....

Men det vigtigeste er vel så hvad multimeter viser.


/dennis

Indlæg: ons jan 24, 2007 9:21 pm
af thomas nyhus eriksen
hej nu har jeg kørt et stykke tid uden problemer med strømmen den viser 28 volt og jeg har målt det viser det samme så det hjalp med to nye batterier,nu er den bare rigtig svær at starte i dette kolde vejr og det er ikke strøm den mangler?Jeg tror at det er mine gløderør,den kommer efter 4 forsøg .

Indlæg: ons jan 24, 2007 10:22 pm
af Shadows
Det kan jo så være:

1. manglende strøm til relæet til gløderør
2. defekt relæ
3. et eller flere defekte gløderør


Hvis du forvarmer flere gange inden du prøver at starte, starter den så? Så er det måske pkt. 3


/dennis

Indlæg: tors jan 25, 2007 5:33 pm
af thomas nyhus eriksen
hej der er strøm til relæet det klikker nå man drejer nøglen og jeg har målt 26.6 volt mellem stel og gløderørene.Jeg har bestilt 6 nye gløderør til en pris 102 kroner pr styk .

STRØM

Indlæg: tors jan 25, 2007 8:00 pm
af frede.gv1
du kan se om dine gløderør virker med et startkabel.
sæt gløderøret i næbet på startkablet med varmeenden indad. sæt den anden ende af startkablet på +. (start evt med 12 volt) så holder du den anden ende af gløderøret(den hvor du spænder ledningen fast) på stel. KORTVARIGT!!!!! 4-5 sek. hvis gløderøret bliver varmt så virker det :roll:

Thomas

Indlæg: tors jan 25, 2007 8:12 pm
af SImon R
men gløderør kan jo også blive slidt

.........

Indlæg: tors jan 25, 2007 8:48 pm
af kristian
siman forklar lige det nærmere!

Indlæg: tors jan 25, 2007 8:59 pm
af thomas nyhus eriksen
okey hvordan får man dem af der sidder en lang metal skinne hen over dem og en lille hvid plastik dims for at holde dem ikk hvordan får de strøm og hvordan måler man hvad spændning de får ?

Indlæg: fre jan 26, 2007 9:52 am
af SImon R
under de der plast demser sidder der nogle møtrikker som du kan tage af og så skal du tage de ledninger af der sidder på, så burde du kunne tage metalskinnen og så burde du kunne skruge gløderørne af :d


mvh Simon

Indlæg: søn jan 28, 2007 1:54 pm
af thomas nyhus eriksen
har fået dem skiftet det var nemt og hjalp med det samme men har stadig problemer i fugtigt vejr med at den afladere eller mister kraft på batteriet.skal nok have chekket mine stik og samlinger (ryde lidt op i motor rummet)