hj 60

Emner omhandlende el-tekniske

hj 60

Indlægaf thomas nyhus eriksen » fre jan 19, 2007 8:47 pm

hej er der nogen der kan fortælle mig hvad volt meteret skal vise i en hj 60 er?
toyota er fedest
thomas nyhus eriksen
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: tirs maj 02, 2006 8:03 pm
Geografisk sted: vest sjælland

Indlægaf TomXR650R » fre jan 19, 2007 9:19 pm

Det skal vel vise omkring 24-28 volt.
TomXR650R
 
Indlæg: 99
Tilmeldt: lør jun 10, 2006 11:43 pm

Indlægaf thomas nyhus eriksen » fre jan 19, 2007 9:49 pm

okey mit det viser 24 volt nå jeg kører og går ned på omkring 22 volt i tomgang der er helt nye batterier på 70 ampere
toyota er fedest
thomas nyhus eriksen
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: tirs maj 02, 2006 8:03 pm
Geografisk sted: vest sjælland

Indlægaf TomXR650R » lør jan 20, 2007 9:20 pm

Det er jo ikke sikkert at voltmeteret viser helt rigtig. Ved ikke så meget :) Men hvis den starter fint osv.. så er det vel godt nok.. tror ikke man skal stole alt for meget på et 20-25 år gammelt voltmeter :D :D
TomXR650R
 
Indlæg: 99
Tilmeldt: lør jun 10, 2006 11:43 pm

Indlægaf flemming holm » lør jan 20, 2007 11:38 pm

hej
min viser stort set det samme så jeg tror godt du kan stole på det
mvh flemming
flemming holm
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: lør jan 06, 2007 1:32 am
Geografisk sted: bjerringbro

Indlægaf Shadows » man jan 22, 2007 9:06 am

Snup et "løst" multimeter og mål spændningen ved generator/batteri og ved instrumentet. Det skulle ikke ligge lagt fra hinanden, ellers så....

Men det vigtigeste er vel så hvad multimeter viser.


/dennis
Shadows
 
Indlæg: 184
Tilmeldt: tors maj 18, 2006 5:25 pm
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf thomas nyhus eriksen » ons jan 24, 2007 9:21 pm

hej nu har jeg kørt et stykke tid uden problemer med strømmen den viser 28 volt og jeg har målt det viser det samme så det hjalp med to nye batterier,nu er den bare rigtig svær at starte i dette kolde vejr og det er ikke strøm den mangler?Jeg tror at det er mine gløderør,den kommer efter 4 forsøg .
toyota er fedest
thomas nyhus eriksen
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: tirs maj 02, 2006 8:03 pm
Geografisk sted: vest sjælland

Indlægaf Shadows » ons jan 24, 2007 10:22 pm

Det kan jo så være:

1. manglende strøm til relæet til gløderør
2. defekt relæ
3. et eller flere defekte gløderør


Hvis du forvarmer flere gange inden du prøver at starte, starter den så? Så er det måske pkt. 3


/dennis
Shadows
 
Indlæg: 184
Tilmeldt: tors maj 18, 2006 5:25 pm
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf thomas nyhus eriksen » tors jan 25, 2007 5:33 pm

hej der er strøm til relæet det klikker nå man drejer nøglen og jeg har målt 26.6 volt mellem stel og gløderørene.Jeg har bestilt 6 nye gløderør til en pris 102 kroner pr styk .
toyota er fedest
thomas nyhus eriksen
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: tirs maj 02, 2006 8:03 pm
Geografisk sted: vest sjælland

STRØM

Indlægaf frede.gv1 » tors jan 25, 2007 8:00 pm

du kan se om dine gløderør virker med et startkabel.
sæt gløderøret i næbet på startkablet med varmeenden indad. sæt den anden ende af startkablet på +. (start evt med 12 volt) så holder du den anden ende af gløderøret(den hvor du spænder ledningen fast) på stel. KORTVARIGT!!!!! 4-5 sek. hvis gløderøret bliver varmt så virker det :roll:

Thomas
Thomas Lundy AKA COLA-MAND
jimny, sami-aksler, 2xarb. longfield, 5,14-1 transfer, 31" boggere. Aisin 1000 toyotaspil m 9hk bow3.

Vi ses... cola
frede.gv1
 
Indlæg: 477
Tilmeldt: ons jan 03, 2007 10:28 pm
Geografisk sted: Ejby

Indlægaf SImon R » tors jan 25, 2007 8:12 pm

men gløderør kan jo også blive slidt
Simon Ramtung
HDJ80 - 35''mt, 4''emu, warn 9k og org 100 % spær
LJ73 - 1kz-t, 2"emu, 2" styrtbøjle, 61 aksler long feild 4,88 gearing
Brugeravatar
SImon R
 
Indlæg: 589
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 8:00 am
Geografisk sted: Frederikssund

.........

Indlægaf kristian » tors jan 25, 2007 8:48 pm

siman forklar lige det nærmere!
Aalborg 60180596
ln65 under opbygning
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=17480
kristian
 
Indlæg: 387
Tilmeldt: lør sep 10, 2005 10:42 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf thomas nyhus eriksen » tors jan 25, 2007 8:59 pm

okey hvordan får man dem af der sidder en lang metal skinne hen over dem og en lille hvid plastik dims for at holde dem ikk hvordan får de strøm og hvordan måler man hvad spændning de får ?
toyota er fedest
thomas nyhus eriksen
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: tirs maj 02, 2006 8:03 pm
Geografisk sted: vest sjælland

Indlægaf SImon R » fre jan 26, 2007 9:52 am

under de der plast demser sidder der nogle møtrikker som du kan tage af og så skal du tage de ledninger af der sidder på, så burde du kunne tage metalskinnen og så burde du kunne skruge gløderørne af :d


mvh Simon
Simon Ramtung
HDJ80 - 35''mt, 4''emu, warn 9k og org 100 % spær
LJ73 - 1kz-t, 2"emu, 2" styrtbøjle, 61 aksler long feild 4,88 gearing
Brugeravatar
SImon R
 
Indlæg: 589
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 8:00 am
Geografisk sted: Frederikssund

Indlægaf thomas nyhus eriksen » søn jan 28, 2007 1:54 pm

har fået dem skiftet det var nemt og hjalp med det samme men har stadig problemer i fugtigt vejr med at den afladere eller mister kraft på batteriet.skal nok have chekket mine stik og samlinger (ryde lidt op i motor rummet)
toyota er fedest
thomas nyhus eriksen
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: tirs maj 02, 2006 8:03 pm
Geografisk sted: vest sjælland


Tilbage til El-teknik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron