Bagtøj til 4Runner

Emner omhandlende mekanik

Bagtøj til 4Runner

Indlægaf scnider » fre maj 22, 2015 12:19 pm

hej.
jeg er pt den knapt så lykkelige ejer af en 4runner årg 95 - 3.0 TD KZN 130

mit storre problem er ud over en totalt gennemrustet bagklap samt bagdøre et nu meget mere væsentligt problem, nemlig et bagtøj der måtte give op efter en anstrengende tur i terræn :'(
det drejer sig om et bagtøj af modellen FRG 43/10 = 4,300 LSD med delvis diffspær.. og jeg har snart været landet rundt for at søge hos huggere og andre mulige indehavere af et sådanne nyt et men uden held.
hvis jeg skulle renoverer det gamle løber prisen op i over 10000 og det er et hårdt budget for noget så småt,, desuden er ankerplader og lejer i dårlig stand og jeg ville i den forbindelse høre om der var nogle af jer her inde der kunne fortælle mig om der var en mulighed for at finde et sådanne andre steder ?

er der eventuelt nogle der ligger inde med en donorbil, kender et nemt sted i fx nordtyskland af finde det eller bare et godt råd??

min sidste overvejelse går desuden på at finde en hel bil at importerer til ren reservedele da min er ved at være noget træt af livet i mange af dens dele!! men er der da nogle der har erfaringer med dette ?

håber nogen ved mere end jeg og kan hjælpe :)

tak.
Rasmus
R. Hachmann

Landcruicer -årg 00- LE 100 LE AUT 4,2l TDI -
4Runner - årg 92 - 3,0 V6
4Runner - årg 95 - KZN 130 3,0 TD
scnider

Re: Bagtøj til 4Runner

Indlægaf Thomas » fre maj 22, 2015 12:48 pm

Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf scnider » fre maj 22, 2015 12:56 pm

tak for tippet..
men det var ikke så meget at finde reservedelene der var et problem, det er måske mere det at jeg ikke aner en klap om, at skille sådan noget ad og skifte de rigtige stumper,, troede måske bare det var nemmere at finde et helt nyt bagtøj!
man ja måske,, er det svært at lave sådan noget?
jeg tænkte bare at det sagde KNAAAASSS knirk ; KRAAA, og så pissede der olie ud af det og baghjulslejerne lød lidt som en gearkasse med grus og møtrikker i så det måske var på tide med et helt nyt (brugt)
R. Hachmann

scnider

Indlægaf winkel1979 » lør maj 23, 2015 5:50 am

scnider skrev:tak for tippet..
men det var ikke så meget at finde reservedelene der var et problem, det er måske mere det at jeg ikke aner en klap om, at skille sådan noget ad og skifte de rigtige stumper,, troede måske bare det var nemmere at finde et helt nyt bagtøj!
man ja måske,, er det svært at lave sådan noget?
jeg tænkte bare at det sagde KNAAAASSS knirk ; KRAAA, og så pissede der olie ud af det og baghjulslejerne lød lidt som en gearkasse med grus og møtrikker i så det måske var på tide med et helt nyt (brugt)

Er det ikke bare en knækket stikaksel??? Det lyder nemlig RIGTIGT grimt at køre med... Men det burde være til at over komme at lave. :)Hvor kom olien ud??
Mvh Rasmus Winkel

Toyota LJ 70 årg. 87 2,4 TD
Land Rover Serie IIA 88" årg 63 2,4D (LJ 70)
Land Rover Serie III 88" årg 78 2,25D Ex-Mili
winkel1979

Indlægaf winkel1979 » lør maj 23, 2015 5:56 am

Du kan jo også kigge her: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=

Det var hvad jeg lige kunne finde på mobile.de af 4runner're med diesel motorer, de er ikke billige, men hvis der er mange gode dele at hente, er det måske turen værd.
Mvh Rasmus Winkel

Toyota LJ 70 årg. 87 2,4 TD
Land Rover Serie IIA 88" årg 63 2,4D (LJ 70)
Land Rover Serie III 88" årg 78 2,25D Ex-Mili
winkel1979

Indlægaf scnider » lør maj 23, 2015 11:46 am

tak for ideen. jeg har også kigget på oyyoo.de eller sådan ca, og der er mange fine biler at finde, men det skal lige være den rigtige.. men som sagt så, ja, DE KOSTER MÅSKE EN 25000 MEN SÅ ER DER OGSÅ en masse gode dele, og ikke mindst dele for langt mere end det,, så er der bare lige det med turen og kontakten (siger ham der har et meget begrænset kendskab til tysk!!)
men hvis der eventuelt var andre 4runner elskere der manglede stumper så ville det måske være fedt med et dele indkøb!!

hvad angår de odelagte dele så er det (og det var min mekaniker der lige kiggede hurtigt på det) efter hans udsagn lejerne i bagtøjet samt baghjulslejet i v. side, som også var der olien kom ud!

det kan ikke være nogle axler der er knækket eller lignende da hjulet stadig trak, men bare sagde umådeligt uhyggeligt..
R. Hachmann

scnider

Tilbage til Mekanisk