Jeg kan ikke få min LJ70 i 4*4? Men hvorfor ??

Emner omhandlende mekanik

Jeg kan ikke få min LJ70 i 4*4? Men hvorfor ??

Indlægaf LJ70 TD Trækker » søn aug 03, 2014 11:20 am

Jeg har lidt et problem med min gamle Toyota Landcruiser LJ70 2,4 TD. Jeg har kørt rundt hele vinteren hvor mit 4*4 virkede perfekt lige som det skulle , men så lige pludselig fra den ene dag til den anden holdte det op med og virke??
Der kommer ikke lys i 4*4 knappen eller i indstrument bordet? Lige meget om jeg trykker på knappen eller sætter den i lav 4.

Jeg har skiftet de to små vakum beholdere, samt vakum slangerene der til. Men stadig ikke noget 4*4?

Hvad kan det ellers være galt med den gamle Toyota?? Det er min første 4*4 så ved ikke så meget om dem i nu desværre, så bliver nåd til og spørge lidt til råds blandt alle jer kloge mennesker

Jeg har skiftet sikrings n´boksen inde i kabinen og selve 4*4 knappen har jeg os skiftet. Jeg er ved og være på bar bund så ville være meget glad for lidt hjælp i den rigtige retning :)
LJ70 TD Trækker

Re: Jeg kan ikke få min LJ70 i 4*4? Men hvorfor ??

Indlægaf Thomas » søn aug 03, 2014 5:00 pm

Har du prøvet at afmontere de 2 slanger på fordelergearkassen og mærke om der er vakuum i dem, og at det skifter slange når du trykker på knappen? (motor skal være startet :wink: )

Hvis ja, så er det membranen i fordeleren som er død. Næsten det eneste du ikke har skiftet :roll:
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf LJ70 TD Trækker » søn aug 03, 2014 8:52 pm

Er det de to der ligner bremserør der går ud eller ? Der kommer slet ikke lys i ínstrumentbordet men ved ikke om der eventuelt er et relæ eller nogen bestemte sikringer til 4*4`?
LJ70 TD Trækker

Indlægaf Thomas » man aug 04, 2014 9:13 am

Det er de to slanger som går ned til den dims der ligner en ufo, der hvor kardanen kommer ud til forakslen. Se evt. link.

http://toyotamarket.ru/eu/781520/015/2/3612/1/

Lyset i dit instrumentbord er styret af en kontakt i gearkassen, og den tænder først når den har indkoblet 4x4.
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf LJ70 TD Trækker » man aug 04, 2014 10:05 am

Ja okay så kan jeg godt se hvad det er for en du mener :) Mange tak for det jeg vil lige gå ud og forsøge mig lidt frem om der sker noget :) Så hvis jeg hiver slangerne af en gangen mens motoren er i gang skal jeg så sætte en finger på oppe fra de to beholdere af eller nedre fra for akslen af ? Den laver vel det vakum i de to små beholdere der gør den ikke ?

Mange tak for hjælpen hr det er sku dejligt og få lidt råd og tips fra nogen folk der er lidt mere inde i det end mig selv :) Det er min første 4*4 så der er mange nye ting for mig haha :)
LJ70 TD Trækker

Tilbage til Mekanisk