Dobbelt Gearkasse

Emner omhandlende mekanik

Dobbelt Gearkasse

Indlægaf Ralle » lør mar 29, 2014 7:46 am

Hejsa
Nogen der har erfaring med at sætte dobbelt gearkasse på deres vogntøj, og kan det holde? Har kigget lidt rundt, og det er vel stort set Kun Advance Adapters der har kits til det. Men hvis ikke den forreste gearkasse kan holde til det pga. det større moment i de lave gear, er det ikke rigtig ulejligheden værd..

Mener jeg så nogen med en 4 Runner med dobbelgearksse her på Forummet, Matzen tror jeg han hed, mon ikke han har nogen vise ord? ^^

Det er en HZJ75 fra 1997 4,2l, med en H55F Gearkasse

Mvh
Rasmus
Ralle

Geografisk sted: Sjælland, Faxe

Re: Dobbelt Gearkasse

Indlægaf Rudi » ons apr 09, 2014 1:34 pm

Heej Ralle

VI lavede engang en patrol med dobbelt redutionsgearkasse og det duede fint, der kommer ikke mere moment på din gearkasse tvært imod, men der imod kommer det ud på dine aksler så det er dem du skal passe på.
Rudi

Geografisk sted: Roskilde

Re: Dobbelt Gearkasse

Indlægaf Ralle » lør apr 19, 2014 10:55 pm

Takker For Svar
Haar søgt lidt rundt, og tror umiddelbart kun man kan få en "Toybox" fra Marlin Crawler til den H55F gearbox. Mønterne rækker sku ikke helt til det endnu. Rudi Kan du Huske om der er endeplader på begge sider af reduktionsgearboxen fra Patrolen? Og var det en GR 2,8, Eller en 160 3,3? Bare lidt nysgerrig eftersom jeg har en gearbox/transfer fra en 2,8 GR liggende..
Mvh Rasmus
Ralle

Geografisk sted: Sjælland, Faxe

Tilbage til Mekanisk