Toyota transfer på chevy astro aut. gearkasse

Emner omhandlende mekanik

Toyota transfer på chevy astro aut. gearkasse

Indlægaf winkel1979 » man aug 19, 2013 7:28 pm

Hejsa

Er der nogen herinde der har erfaring med at parre en land cruiser transferkasse med en chevrolet astrovan automat gearkasse???

Det er lidt indledende øvelser til et fremtidigt projekt. :-) jeg har bl.a. fundet sådan et adaptersæt: http://www.advanceadapters.com/products ... apter-kit/ men kan ikke lige finde ud af, hvilken toyota transfer der er tale om.

Mvh
Winkel1979
Mvh Rasmus Winkel

Toyota LJ 70 årg. 87 2,4 TD
Land Rover Serie IIA 88" årg 63 2,4D (LJ 70)
Land Rover Serie III 88" årg 78 2,25D Ex-Mili
winkel1979

Re: Toyota transfer på chevy astro aut. gearkasse

Indlægaf Thomas » man aug 19, 2013 8:26 pm

Åh, der er en del muligheder, men det passer i hvert tilfælde på HJ6x transfergearkasser, og sikkert også på BJ4x og BJ7x, da de har samme setup, som den du henviser til. Der er dog lidt forskel på selve nedgearingen i lavt område, alt efter hvilken type bagtøj de har kørt med. Det er ikke lige til at gennemskue, medmindre man har stelnummeret fra donorbilen :wink:

Ellers skal du da selv få tryllet noget i DK - man når langt for den pris de tager :mrgreen:

Men hvorfor lige fra en astrovan?
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf winkel1979 » man aug 19, 2013 8:39 pm

Jamen projektet er lidt... En Land Rover 109" med en V6'er og automatkasse fra en astrovan og så noget toyota transfer kasse, havde satset lidt på en fra en LJ 70, da jeg godt kan li det dér vakuum skift til 4wd ;) og havde en idé om at lave noget tilsvarende aktuator til at skifte mellem høj og lav... :)

På nuværende tidspunkt har jeg en 88" land rover, monteret med en 2L motor, med tilhørende 5-trins gearkasse og transfer.. ;)

Mvh
Winkel1979
Mvh Rasmus Winkel

winkel1979

Indlægaf Thomas » tirs aug 20, 2013 6:54 am

Aj aj aj aj aj aj aj.... land rover :shock:

Så kender vi ikke noget til noget :mrgreen:

Hihi, der er forskel på input-delen på en LJ fordeler, og den som dit kit henviser til - LJ-eren har nemlig fast inputaksel, hvor de andre får den fra hovedgearkassen. Men LJ-eren har samme splines som mange toyota-aut. gearkasser bl.andet lexusen. Men hvorfor så ikke bare en gx90 V6 motor og aut. gear?? der passer det hele jo fra starten, og centerdiffen er elektrisk :idea:
Thomas

Brugeravatar
Thomas

Indlægaf winkel1979 » tirs aug 20, 2013 2:19 pm

Hvad ligger sådan et setup i, prismæssigt?? Og så er jeg ikke så vild med permanent 4wd ;-)
Mvh Rasmus Winkel

winkel1979

Indlægaf Thomas » tirs aug 20, 2013 2:31 pm

Åh, priserne er jo lidt med hvor man liiiige finder stumperne, og får byttet sig frem :wink: Det er vist nemmest bare at efterlyse, og så se hvad der dukker op fra gemmerne rundt omkring.

Men en lexus V8 med tomat, kan man godt finde til et sted mellem 5 og 10 kg. Så kan man sætte en gammel 4-runnerfordeler på, den har 2wd + 4wd setup. Der er så lige en lille dannen til med sensorer. Kører selv med den kombination. Men man kan også sætte LJ-fordeleren på dette setup, da den passer i splines mellem gearkasser. Så skal man bare selv danne noget til og få tomat og fordeler til at hænge sammen (den hænger jo nok ikke fast i splinesne alene :roll: ) Jeg har tegninger af evt. flanger, og kan også skaffe dem færdige hvis du er intra.

Skal selv til projektet til vinter, da jeg ikke har mulighed for kraftudtag på 4-runner fordeleren.

Tjek evt. min byggetråd for inspiration :wink: viewtopic.php?f=25&t=7735
Thomas

Brugeravatar
Thomas

Tilbage til Mekanisk