HDJ80 - skåret - fjerne skillevæg i varerum

Emner omhandlende mekanik

HDJ80 - skåret - fjerne skillevæg i varerum

Indlægaf jml » tirs okt 02, 2012 3:03 pm

Hej herinde!
Vil gerne høre jeres mening omkring det at fjerne jernpladen med vindue som adskiller lastrummet fra førerkabinen på en skåret HDJ80.
Er det lovligt? Mht. afgift er det lige meget siger Aplus, MEN de 3 jeg har talt med hos Aplus, herunder en teknisk rådgiver, vil vide om det er et indgreb som har betydning for stabiliteten og siger jeg skal spørge Toyota.
Hos Toyota henviser man til at det er noget synshallen skal vurdere. Så der står jeg nu.
Nogen der har gjort det?
Nogen der er blevet kasseret til syn?
Nogen der har synet med denne ændring?
Nogen der kan skaffe et bedre svar end dem jeg fik? (hvilket ikke burde være svært da det nemmeste jo er at lade aben køre i rundkreds og lade spørgeren stå i midten uden svar)
MVH
JML
jml

Geografisk sted: Sakskøbing

Re: HDJ80 - skåret - fjerne skillevæg i varerum

Indlægaf Frank S. Larsen » ons okt 03, 2012 6:04 am

Hej JML

jeg har set en del 80ére hvor pladen er fjernet, mht stabillitet, vil ikke mene at det er et problem, da bilen er udstyret med chassis ramme.

Hvad er det for en ombygning der er foretaget på din bil?
Er det det den brede liste (ca 5 cm bred, og metal indækning af bagerste varerum) så er det en bil der er ombygget at Toyota Danmark, hvis det er den smalle liste ( ca 2 cm, og ingen yderligere ændringer i varerum ) er det en ombygning fra Jøkers.

Hilsen Frank
Frank S. Larsen

Geografisk sted: midtjylland

Re: HDJ80 - skåret - fjerne skillevæg i varerum

Indlægaf jml » ons okt 03, 2012 11:14 am

Hej Frank
Tak for svaret. Det var en salgsannonce jeg havde set, hvoraf det fremgik at sælger havde fjernet skillevæggen, og prøvede så at finde ud af om den kunne synes med denne ændring.
Det må man gå ud fra at den kan, eftersom jeg kan forstå på dig at det er set en del gange før. Når det kan gøres er der jo ikke grund til at slavisk søge efter en importeret, hvilket gør det lidt lettere og hurtigere at finde en god HDJ80 så man kan begynde at lege!
Jeg vil så kaste mig over et eksemplar når jeg finder en fornuftig en.
MVH
Jan
jml

Geografisk sted: Sakskøbing

Tilbage til Mekanisk