Opgradering af HJ60 2H rækkepumpe.

Emner omhandlende mekanik

Opgradering af HJ60 2H rækkepumpe.

Indlægaf WildWilly » man sep 24, 2012 9:19 pm

Jeg vil gerne have Turbo på min HJ60 da jeg godt kunne bruge lidt mere power i den.
Problemet er bare at få opgraderet min 2H diesel rækkepumpe således at den giver mere mængde i takt med ladetryk.
Muligheden som de fleste vælger, ved at skrue den op i brændstofmængde er ikke god nok til mig. Jeg vil stadig kunne holde brændstof-forbruget på et rimeligt plan, og give motoren den mest optimale blanding.
Men kan man modificerer rækkepumpen evt med noget vacuum regulering, eller på anden vis opgradere den?
Kan man bruge en HJ61 pumpe? Selvom hvad jeg kan se på toyodiy.com, har den ikke vacuum regulering...
Er der nogen LandCruiser folk der kan hjælpe mig med lidt info?
I'm gonna make you an offer, you can'r refuse...
WildWilly

Geografisk sted: Falster

Re: Opgradering af HJ60 2H rækkepumpe.

Indlægaf Rudi » tirs sep 25, 2012 8:42 pm

Jeg lavede pået tidspunkt en turbo styring på min 2H maskine hvor jeg fjernede brændstof skruen helt og så monterede jeg et luft stempel i stedet for som blev justeret til at give mere brændstof når den fik turbotryk.

det med en 12HT pumpe tror jeg ikke virker da 12HTèren er en direkte og 2H er en forkammer

Hvis du vil vide mere kan du bare ringe eller komme forbi jeg tror stadig jeg kan finde pumpen ude på lageret.

MVH Rudi
21292668
Rudi

Geografisk sted: Roskilde

Tilbage til Mekanisk