Ombygning til camper

Emner omhandlende mekanik

Ombygning til camper

Indlægaf Nynne » tors maj 10, 2012 6:02 am

Jeg overvejer at importere en D-4D 120 fra Tyskland, den som her hjemme er blevet ombygget i stor stil til camper for at få den billige autoocamperafgift. Er der nogen, der ved hvad der skal til får at få den indregistreret som camper - og hvem der vil ombygge dem?
vh Nynne
Nynne

Geografisk sted: københavn

Re: Ombygning til camper

Indlægaf Flemming S. » lør maj 12, 2012 1:14 pm

Hej,
Vi har selv haft en 120 camper, har lige solgt den til fordel for en 100 som havde gået meget mindre. Men det er en rigtig fin bil, jeg tror bare du kan få problemer med at få den synet da de jo har lukket for det hul med campere. I hvert fald for nye modeller.
Jeg tror det er billigere for dig at finde en herhjemme, inden du får en ombygning kan det godt blive dyrt. Selvom de har gået lidt er der jo stadig masser af km tilbage i en landcruiser.
Mvh Flemming
29244441
Flemming S.

Indlægaf Nynne » man maj 14, 2012 9:05 am

Ja, det siger et af de firmaer, som ombygger campere - at hullet er lukket. Jeg kan bare ikke forstå at der på skats hjemmeside står, at der er blevet importeret adskellige 120'ere som campere, med billig afgift, det sidste år. Det er jo næppe tyskere, som har lavet den fjollede ombygning, så de må være blevet ombygget her hjemme. Det er jo ikke verdens mest oplagte camperbil, hvis man endelig skulle på langfart. Men det koster vist 50-60.000 at skære taget af den og lave ombygningen i øvrigt og så kan man lige så godt betale fuld afgift i stedet.
vh Nynne
Nynne

Geografisk sted: københavn

Indlægaf Flemming S. » man maj 14, 2012 8:35 pm

Ja det lyder lidt mærkeligt at der det sidste år er kommet nogle ind. Men det burde da også være muligt stadigvæk at finde en camper herhjemme med alt udstyr som ikke har gået så mange km?
Når du nu får købt en så har vi et sæt pæne vinterhjul stående hvis det bliver aktuelt.

Mvh Flemming
Flemming S.

Indlægaf malskær » tors sep 20, 2012 10:53 am

Når man på skats hjemmeside kan se at der betalt afgift af en bil, er det ikke ensbetydende med at der er blevet ímporteret en bil. Bilen kan have kørt afgiftsfri, hos en institution, hos noget statsligt ejet eller lign.

Muligheden er også at den har kørt på en splitleasingkontragt. sidst nævnte er nok mest sandsynligt.

Jeg tror også dette campersjov er lukket ned.

VH Jacob.
malskær

Tilbage til Mekanisk