1hz brummer og oser.

Emner omhandlende mekanik

1hz brummer og oser.

Indlægaf Mohabba » fre jan 27, 2012 2:34 pm

Helt ny på forummet og ser frem til at bidrage med erfaringer om min bil.

Når jeg kører, lader motoren til at gå fint, så længe at der er belastning på motoren, enten ved vedvarende at geare op eller ved selv små stigninger på vejen.

Hvis jeg kører helt horisontalt eller nedad, og holder en given gasposition, hvor der ikke længere er en umiddelbar belastning, så begynder motoren at hakke og der kommer en del hvid os bagud som bliver hængende i luften.

Jeg kan få den til det i alle gearerne, men det er nemmest i de første 3 gear, hvilket nok blot bekræfter min oplevelse omkring belastningen.

Først troede jeg at det var ved specifikke omdr. men det lader til at komme ved enhver given gasposition, når bilen får indhentet eller har acceleret færdig.....det er så godt jeg lige kan forklare det, håber at det giver mening.

Indtil jeg får den til at brumme og ose, lader udstødningen til at være "sprød damp" som opløses fuldstændigt, 2 m. efter bilen.

Dog synes jeg at den generelt accelererer dårligt, selv i 2. gear. op ad mindre stigninger.

Jeg ser frem til at høre kommentarer eller komme med yderligere oplysninger der kan guide jer frem til en evt. diagnose på problemet.
Hans Ole,
LC hzj80 92´
Mohabba

Indlægaf Greven » fre jan 27, 2012 6:17 pm

hvid røg er = vand i forbrændingen hvilket tyder på en toppakking
Toyota Hilux LN65 årgang 1988
33/12,5-15
Brugeravatar
Greven

Geografisk sted: Odense

Tilbage til Mekanisk