start problemer af 2,4D

Emner omhandlende mekanik

start problemer af 2,4D

Indlægaf clausrr » fre jan 06, 2012 6:46 am

Hey har en hiace 2,4D som har problemer med at starte her når det er koldt.Gløderørne er nye og der er masser af strøm på.Jeg har monteret fyr i bilen og når det har kørt bare 15min starter bilen med det samme som når bilen er varm.Sidder er noget koldstarts et eller andet på sådan en motor ?? eller kan det være andet ???

Mvh Claus
clausrr

Re: start problemer af 2,4D

Indlægaf 618Henrik » fre jan 06, 2012 8:00 am

clausrr skrev:Hey har en hiace 2,4D som har problemer med at starte her når det er koldt.Gløderørne er nye og der er masser af strøm på.Jeg har monteret fyr i bilen og når det har kørt bare 15min starter bilen med det samme som når bilen er varm.Sidder er noget koldstarts et eller andet på sådan en motor ?? eller kan det være andet ???

Mvh Claus

Enten er det styringen af gløderørene, prøv at måle spændingen direkte på rørene, eller også er det luft i et dieselrør, som oliefyret ikke er så påvirket af.

Men 90% sandsynlighed for at der ikke kommer strøm til gløderørene eller at et eller flere af dem er defekte.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik

Geografisk sted: Tureby

Indlægaf clausrr » fre jan 06, 2012 1:00 pm

jo men bare underligt at 15min med fyret tændt og ingen problemer med at starte...var det gløderørene vil den vel ikke starte med det samme fordi fyret havde kørt lidt....og har prøvet at lade fyret suge fra en beholder og der er heller ikke nogen ændring.
clausrr

Indlægaf clausrr » fre jan 06, 2012 1:00 pm

og nu er gløderørene jo nye og har testet dem inden de blev sat i så de virker alle sammen
clausrr

Tilbage til Mekanisk