HDJ80 - Rasler

Emner omhandlende mekanik

HDJ80 - Rasler

Indlægaf Martinussen1 » lør aug 13, 2011 6:15 am

Dav, jeg har for nyligt købt en 1992 HDJ80 4,2 td12v VX RHD (Importeret fra England)

Bilen "rasler" ved tomgang i stilstand og for mig lyder det som lyden forsvinder når jeg giver gas. Men det kan være at lyden bare overdøves af motoren generelt. Når jeg har givet gas og lader omdrejningerne falde igen, er raslen sommetider væk men kommer igen efter 30 - 60 sekunder.
Umiddelbart lyder det som om at det kommer fra enten vandpumpen eller ventilatoren.
Bilen bruger ikke vand eller olie.

Er der nogen der kan nikke genkendende til min beskrivelse og evt. har en idé til hvad det kan være?

Mvh.
Dennis
Det eneste der bør kunne fås i 2.0 L - Er mælk og juice
Martinussen1

Geografisk sted: Norddjursland

Indlægaf Paw » søn aug 14, 2011 8:36 pm

Nu siger du godt nok at det lyder som om den kommer fra vandpumpen eller ventilatoren, men har du prøvet at lytte/kigge henne ved din diesel pumpe.?
Min gør nøjagtigt det samme.. Det er en arm på dieselpumpen der rasler.. Har du stået ude og kigget ned i motorrummet mens den har stået i tomgang.? Det er, og nu kan jeg ikke lige huske det, men det er enten din "max gas begrænser arm" eller din "tomgangs regulerings arm".. Det er ihvertfald sådan en arm på dieselpumpen der larmer/rasler på min..
BJ73.. Org. 3B, 2"Ironman, Snorkel, 33/12,5-15 Cooper STT på 10x15, Nordic 12500lb.
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=234769
Brugeravatar
Paw

Geografisk sted: Vestfyn

Tilbage til Mekanisk